Beetje tegenstrijdig

Sorry Nadine,had jouw naam er niet bij getypt...was ook voor jou bedoeld.

Liefs,Swinnie

Hallo allemaal,

Ik ben ook aan het afvallen al ben ik al 11 kilo kwijt en wil ik er nog 8 vanaf. Ik doe dit via de huisarts en deze vertelde mij ook dat je gewicht weldegelijk kan beinvloeden of je zwanger raakt of niet. Dit is natuurlijk niet bij iedereen van toepassing maar het kan dus wel invloed hebben. Zij heeft al meerdere dames gehad die teveel overgewicht hadden en niet zwanger raakte, nadat zij een aantal kilo's waren afgevallen werden ze ineens wel zwanger.
Tevens als je voordat je zwanger raakt al een hoop kilo's bent afgevallen hoef je na de bevalling die kilo's niet ook nog eens af te vallen waardoor de last een stuk minder wordt denk ik, zo denk ik er tenminste over. Stel dat ik nog niets was afgevallen en dalijk als ik ooit zwanger raak 10 a 15 kilo aankom dan had ik er dus ongeveer bijna 30 kilo af moeten vallen en nu als ik dalijk zwanger ben misschien maar 10 a 15. Ik denk dat dat toch een boel scheelt en je motivatie ook wat hoger ligt. Maar dat is mijn mening.

Ik doe het afvallen nu via de huisarts en ik moet zeggen dat dat erg goed gaat. Moet wel iedere twee weken naar de huisarts toe en krijg dan een meting met een apparaat waardoor je gelijk kan zien wat je lichaam heeft gedaan die twee weken. Voor informatie www.biamed.com. Het is ff  doorbijten maar dan heb je wel resultaat en begeleiding na het bereiken van je streefgewicht.

succes allemaal met afvallen en zwanger worden!!!!

ow en M3 als je iedere week op deze manier een kilo afvalt is dat toch prima? je hebt er inmiddels al vijf vanaf dus het begin is er. succes  

Ik heb ook wat overgewicht doordat ik geen schildklier meer heb.. Ik ben ook bij de dieetiste geweest en gevraagd of het risico's heeft om nu zwanger te worden.
Zij zei van niet.. Het is voor jezelf alleen prettiger als je slanker bent voordat je begint dan dat je dat erna allemaal af wil hebben, maar dat is natuurlijk altijd zo als je wilt gaan lijnen daar heeft een zwangerschap verder niet veel mee te maken.
maar het beste is gewoon om op je eetpatroon te letten, gevarieerd en met mate, drink veel water en dan val je best af.. het probleem is vaak dat mensen er 10 kilo in 1 maand af willen maar zo werkt het niet! Je kunt er beter wat langer over doen en t eraf houden met een gezond eetpatroon!

Succes meiden met afvallen en zwanger worden!!
Ik wacht t af tot zaterdag met een test doen! Spannend!
En dan ga ik daarna wel verder met lijnen... maar dat gezonde eetpatroon ga ik lekker behouden daardoor ben ik nu ook alweer 5,5 kg kwijt in 5 weken!

Liefs!

Ik heb net weer even uitgerekend wat nu mijn BMI is met die 5 kilo eraf. Het is dus 28,4 dus ik kom weer in de richting.
Ik ben daar overigens inderdaad trots op hoor. Ook omdat het wel lukt om het vol te houden. Ik heb een gyn gesproken die zei dat in sommige ziekenhuizen zelfs het beleid is dat mensen met een BMI boven de 30 eerst moeten afvallen voordat ze geholpen kunnen worden in een fertiliteitsprogramma (IVF en IUI etc). Volgens hem is het middels onderzoek vastgesteld dat overgewicht wel degelijk van invloed is....
Dus zijn we met zijn allen goed bezig, dames! Ik vind het wel fijn om te merken dat ik niet alleen in dit schuitje zit. Swinnie, als dat afvallen nou blijft lukken is er misschien nog wel plaats voor nog iemand op het wachtbankje .
Ik vind het trouwens een prettige bijkomstigheid, paauwtje was het geloof ik he, om wat slanker aan de zwangerschap te beginnen zodat dat later ook wat sneller weer eraf gaat. Daar heb je gelijk in.
Weten jullie trouwens dat je niet mag lijnen als je zwanger bent of borstvoeding geeft? Door de afbraak van het vet komen er namelijk giftige stoffen (dioxines) vrij die schadelijk kunnen zijn voor de vrucht. Afvallen tijdens de zwangerschap omdat je niks binnenhoudt is weer niet zo'n probleem schijnt.

Groetjes,

M3

Hoi m3.
Hier heb ik helaas echt geen verstand van..
Ik ben 1,77 en weeg nu  ongeveer 53 kg..
BMI weet ik niet, maar zal rond 18 zijn.
Ik was tijdens mijn eerste zwangerschap 12 kg aangekomen, en binnen 4 a 5 maanden erna 22 kg afgevallen..naar 49 kg!
Ik begon toen met 59 kg ofzo..
Dus dat was juist het tegenovergestelde...Ik langs bij de arts om te vragen waar al mijn kilo's bleven..
Ik kreeg tig keer per dag de vraag of het wel goed met me ging.....irri!!
Ik deed er niets voor, dat was ook eng.
Toen ik zwanger werd van de tweede woog ik weer jaja, 51.
Daar kwam weer 12 kg bij, en die gingen er weer netjes af.
Kortom, nu zit ik rond de 53 ofzo, en begin aan de derde.
Hopelijk gaat het goed.
Toch heel knap dat je er maar mooi weer vijf kilo afhebt, alle begin is moeilijk, en elke kilo is er een!
Ja toch?
Nou, hou vol, en je komt er heus wel met jou juiste instelling.
Liefs R

quote: Nadine76 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-08-2006 07:42:31'));

Hum, das niet zo mooi van de BMi boven de 27. Dan kan het zwanger worden dus ook wel zo goed als vergeten dit jaar. Mijn BMI is namelijk 28.
Rottige gewicht ook!!!
Sorry hoor meiden, ik ben er gewoon gefrustreerd door.

Diegene die wel aan het afvallen zijn: hartstikke goed en veel succes!!

Liefs, Nadine.

Lieve Nadine,

een te hoge BMI kan van invloed zijn op het zwanger worden, maar dat hoeft niet. Dit wilde ik allereerst even aan jou kwijt.

Aan de rest van de meiden,

ik ben voor mijn twee laaste zwangerschappen begonnen met weigth watchers, en na de geboorte van mijn zoon heb ik weer opgepikt. de methode dan, want helaas zitten ze niet meer bij ons in 't durp.
Sinds de geboorte van mijn zoon (april dit jaar) ben ik 17 kilo afgevallen (da's eclusief kind enzo), terwijl dat ik nog geen 16 kilo was aangekomen.

Ik ben nu weer zwnager en ik verhoog nu langzaam de points die ik mag eten. Om niet af te vallen mag je 4 extra, en ik zie een zwangerschap als zwaar lichaemlijke arbied, dat is in mijn geval ook 4 points extra waard. Kortom langzaam maar zeker ga ik meer eten.

Ik ben een maand na de geboorte van mijn jonsgte gaan sporten. Ongelooflijk wat je kan opbowuen in 3,5 maand tijd. Echt een aanrader voor een ieder die niet zo fit is, en ook wat te zwaar. Ik heb me bij de oefeningen o.a. gericht op het versterken van de rug. Ik ben zoals gezegd dus weer zwanger en ik voel me fit, en wil echt zo lang mogelijk doorgaan. Ok 's avonds ben ik sneller moe, maar ik dwing me toch om naar de sportschool te gaan. Jeeh dat had ik eerder moeten doen.

Ik kan het iedere vrouw met een maatje meer aanbevelen, porbere wat af te vallen en te sporten. Tijdens de zwnagerschap heb je er denk ik wel voordelen aan, en voordat je zwanger bent, nou je bent in ieder geval op een positieve manier met jezelf bezig. Kan ook nooit kwaad.

Dames succes
Miep

Terug
Bovenaan