Beetje teveel stress

Allemaal herkenbaar!
Ik werk ook als HR Adviseur, al 2,5 jaar bij hetzelfde bedrijf en met een vaste aanstelling. Gelukkig werk ik al parttime (3 dagen), dus dat scheelt en ik zit er al een tijdje. Ook ik ben te ver gegaan, ben bij 10 wk opgenomen in het ziekenhuis, terwijl ik die ochtend mezelf wel gewoon naar kantoor had gesleept.. Vanaf toen is de knop om gegaan en ik zit nu volledig in de ziektewet (ben zwanger van een tweeling), maar werk nog wel halve dagen. Als het een dag niet gaat, kan ik dus zelf bepalen of ik naar huis ga. Ideaal, voor beide partijen! Zoals je weet krijgt de werkgever bij uitval door zwangerschap, jouw loonkosten 100% terug van overheid.
Ik heb geleerd alles bespreekbaar te maken, maar dat deed ik in mijn eerste zwangerschap ook niet, hoor! Toen werkte ik ook bij een ander (veel stuggere) organisatie. Inmiddels weet ik beter en kies ik voor mezelf!
Hoop dat je gesprek vanmiddag goed is gegaan met positieve uitkomst.

Groetjes,

Allemaal herkenbaar!
Ik werk ook als HR Adviseur, al 2,5 jaar bij hetzelfde bedrijf en met een vaste aanstelling. Gelukkig werk ik al parttime (3 dagen), dus dat scheelt en ik zit er al een tijdje. Ook ik ben te ver gegaan, ben bij 10 wk opgenomen in het ziekenhuis, terwijl ik die ochtend mezelf wel gewoon naar kantoor had gesleept.. Vanaf toen is de knop om gegaan en ik zit nu volledig in de ziektewet (ben zwanger van een tweeling), maar werk nog wel halve dagen. Als het een dag niet gaat, kan ik dus zelf bepalen of ik naar huis ga. Ideaal, voor beide partijen! Zoals je weet krijgt de werkgever bij uitval door zwangerschap, jouw loonkosten 100% terug van overheid.
Ik heb geleerd alles bespreekbaar te maken, maar dat deed ik in mijn eerste zwangerschap ook niet, hoor! Toen werkte ik ook bij een ander (veel stuggere) organisatie. Inmiddels weet ik beter en kies ik voor mezelf!
Hoop dat je gesprek vanmiddag goed is gegaan met positieve uitkomst.

Groetjes,

Jeetje Blossom, ik heb geen ervaring hiermee. Op mijn werk gaat alles tot nu toe goed. Wat goed dat je voor jezelf en natuurlijk de kleine hebt gekozen.
Luister naar je lichaam en dat heb je gedaan :)

Hoe is het gesprek gegaan met je opdrachtgever?

Liselotte

Jeetje Blossom, ik heb geen ervaring hiermee. Op mijn werk gaat alles tot nu toe goed. Wat goed dat je voor jezelf en natuurlijk de kleine hebt gekozen.

Liselotte

Liselotte

Liselotte

Heey Blossem,

Laat je even weten hoe het vanmiddag is gegaan en wat er uit gekomen is?

Ik las later in je berichtje dat je de eerste stap dus al genomen had en dat is harstikke goed.
Maar begrijp je gevoel ook.
Ik herken het wel.
Ik werk op het moment nog 40 uur en met de nodige overuren op kantoor.
Bij ons op het werk is het heel erg seizoens bepalend, dus als het zonnetje gaat schijnen, dan maak je borst maar nat..
Ik merkte aan mezelf dat ik mezelf ook voorbij begon te lopen en met die stress op de zaak is ook niet alles, maar voor dat je het weet ga je er in mee...
En tuurlijk iedereen weet dat je kindje het belangrijkste is, maar als je op dat moment erin zit dan ga je ook voor je werk.
Tenminste ikke wel.

Maar toch heb ik van de week met moeite tegen mijn baas gezegd dat ik een beetje pas op de plaats moet maken (toen er weer gevraagd werd of dat er mensen over konden werken) omdat ik merkte dat het me allemaal teveel word.
Ik heb ook gezegd dat ik het heel moeilijk vind, want nee zeggen is niet mijn sterkste kant en ik wil ook niet zeuren, maar wil ook weer het beste voor mezelf en dan ook voor mijn kindje.
Ik heb heb wel gewoon een vast contract, maar wil gewoon geen heibel.
Het is gewoon niet meer zo als 21 weken geleden...en daar moeten we ons bij neer leggen.

Ik kon niet echt van zijn gezicht of reactie uit halen wat die ervan van vond, maar ik heb het wel gezegd!
Het zou voor hun ook wel schrikken zijn dan dat ik nu in eens heel anders reageerde.

Dus zoals je leest!
Enorm herkenbaar.

Succes en sterkte.

Hoi allemaal,

Gut wat een fijne reacties allemaal! Hihi... nou ik heb goed nieuws hoor meiden, vanmiddag een geruststellend gesprek gehad met mijn opdrachtgever (zelf ook moeder van 2 kids) en ik ben gewoon heel blij dat ik mijn zorg gedeeld heb en ook heb aangegeven dat dit kennelijk de grens is. Als het nu nog een keer gebeurt, kan ik daar ook weer makkelijker op teruggrijpen (dan is het al eens eerder besproken), maar ik ga ervan uit dat dat niet meer nodig zal zijn!

Het doet me echt goed dat ik deze stappen heb gezet, ben er echt trots op. Een paar jaar geleden had ik zogezegd doorgemodderd tot ik omviel, kennelijk word ik toch wat wijzer inmiddels ;-)

Dus ik ga met een goed gevoel mijn weekend in, don't worry be happy!

Liefs Eline

Ps. Sens19, ik herken heel erg dat als je middenin de hectiek zit, je niet makkelijk zegt: nou ik stop er even mee. Dan ga je door en dat gaat nu inderdaad niet meer. Dus daarom toch maar even bespreekbaar maken en jezelf tegen jezelf in bescherming nemen, hoe stom dat eigenlijk ook is!

Terug
Bovenaan