Begin me toch een beetje zorgen te maken..

Hoi Tobi,

ik kan me voorstellen dat je er mee zit. Ik zou zelf even tussendoor naar het CB gaan (als je niet op korte termijn een afspraak hebt), voor je geruststelling of eventueel een doorverwijzing. Ik heb geen idee wat "normaal" is (niet dat het CB nou zulke technische hoogstandjes levert haha) dus kan je verder geen advies geven.

Liefs en suc6! Jenneke mv Ivar

Joh maak je maar geen zorgen! Mijn broertje zei ook tot zijn tweede nog helemaal niets en daarna was het ook nog niet veel maar eenmaal op de kleuterschool kon hij heel goed praten. Hij had in zijn hoofd gewoon de taal eigen gemaakt! Ieder kind doet dit gewoon op zijn eigen manier.
Hjerre spreekt wel wat woordjes, maar echt nog niet veel. Papa, hondje, waf waf en boe...en hij is toch ook al 15 maanden.

Groetjes Hanneke

Ik zou iig even laten checken of er niets mis is met haar oren, wieweet zit er wel vocht in en kan ze niet goed horen. Succes!

Hoi,

Wat kan je je als mama toch een zorgen maken he?! En je gaat twijfelen, terwijl je in je achterhoofd gewoon weet wat je moet weten. Ik kan je niet zeggen hoeveel ze zou moeten zeggen nu, ik weet dat je bij ons bij 18mnd een vragenlijst met woordjes moet invullen, wat ze wel zegt, hoeft niet goed te zijn als jij het als moeder maar begrijpt en niet eerst voor moet zeggen (Snap je hem nog). Aan de hand hiervan kijken ze of er een taal achterstand is. Ik heb geen idee hoeveel woordjes ze zou moeten kunnen en wat als die woordjes er niet opstaan? (er staat namelijk Hijskraan op de lijst... ehhhh... nou dat zal ze zeker niet zeggen, maar ze zegt bv. wel Trekker (iets wat er op lijkt) en die staat er niet op...)

Maar goed daar heb jij niets aan. Ik denk dat je je voorlopig echt geen zorgen hoeft te maken, blijf duidelijk en ik korte zinnen tegen haar praten, wijs dingen aan en zeg het woord, maar ga niet pushen. Als ze mijn meiske was zou ik me geen zorgen maken, het komt echt goed en de volgende keer op het CB gewoon even extra aandacht hiervoor vragen, dan kunnen zij je vertellen wat wel en niet hoeft. Ieder kindje is anders, dat is leuk, maar soms ook zo moeilijk.

Oja, Tess zegt aardig wat, maar kan amper alleen spelen, dus als ze nu een beetje aan elkaar geven worden we allebei een beetje blijer, toch?

Dikke knuf aan je moppie.

Liefs Nanda

hoi hoi

bedankt voor jullie reacties......

maak me nu alweer wat minder zorgen, maar soms vliegt het je ineens aan en dan lees je alleen maar dingen over kindjes die al van alles doen en word je ineens overvallen door onzekerheid..

ik moet 6 nov weer naar het cb toe en dan vraag ik het aan hen..

nogmaals bedankt

liefs tobi

Terug
Bovenaan