Begin zwangerschap en onzeker

Ik was ook erg uitgeput. Voor mijn eigen zwangerschap wist ik niet dat dat een symptoom was, mijn moeder en mijn zus hadden dat niet.
Het kan wijzen op een ijzergebrek of een vitamine B12 gebrek. Maar het kan helaas ook een niet te verhelpen symptoom van de zwangerschap zelf zijn. Je huisarts of je verloskundige kan je doorverwijzen om bloed te laten prikken om achter de oorzaak te komen.
Af en toe krampen kan van alles zijn. Het uitzetten van de baarmoeder kan bijvoorbeeld pijn doen aan je darmen.
Maar bij wijfel altijd de verloskundige bellen. Heb je daar al een afspraak mee, voor de eerste echo? Je kan een afspraak maken, vanaf het moment dat de positieve test in handen hebt. En je mag ook eerst kennismaken, zodat je een verloskundige kan kiezen met wie je een klik voelt. Als er keus is, in je omgeving.
Ah dankjewel. Ik denk dat ik dan sowieso ijzer en B12 ga slikken. Kan sowieso geen kwaad. Ik heb inmiddels ook de verloskundige gebeld. Zij zegt dat dat de lichte krampen die ik voel normaal zijn en horen bij de zwangerschap. Wanneer dit echt hevige buikpijn gaat worden met bloedverlies dan moet ik mij zorgen gaan maken. Dat is gelukkig niet het geval dus ik ben super gerustgesteld :)

Inmiddels is de echo ook ingepland op maandag 4 december. Ik ben als het goed is 8 + 2.
 
Even in het kader van de op handen zijnde voor een keuze zorgverzekering: zwangerschap kan gepaard gaan met tandvlees ontsteking. Dus kies iets met tandartsvergoeding, goede vergoedingen rondom de kraamtijd, en alternatieve zorg.
Dankjewel!! Ik had het er toevallig gister over met mijn familie dat we nu mooi een andere verzekering gaan kiezen. Ik heb nu alleen een basispakket, maar ga dit nu wel uitbreiden
 
Terug
Bovenaan