beginnen met IVF

A

Anoniem

Guest
Goedemiddag meiden,

Al een tijdje niet meer op dit forum geweest..

Ruim 5 jaar bezig.. en lopen nu  ruim 3 jaar bij de gyn. (ook even tussenuit geweest).

Na een aantal IUI pogingen en een kijkoperatie zijn wij een poos terug op de lijst gezet voor IVF.
Maandje terug hebben we een voorlichtingsavond gehad en alles werd erg goed uitgelegd en zie er daarom ook niet  erg tegen op.

Voor de vakantie hebben we een lijst gehad en alle recepten voor medicijnen.
Dinsdag samen met m ´n man naar zkh geweest voor de prikinstructie.. Was wel even eng, maar denk dat het me wel gaat lukken.. elke dag een remmend vloeistof in m ´n buik prikken en daarna 2 prikken per dag..
Hebben ook meteen bloedgeprikt voor algemene controle. HIV enz..

Omdat wij de checklist die wij op de voorlichtingsavond niet helemaal goed bekeken hadden.. mochten we ons ook nog even inschijven bij de VU in A ´dam, omdat ons ZKH niet bevoegd dit allen.
Ik had gelukkig vrij genomen die middag en man had nog vrij deze week, dus hadden mazzel..

Volgende week moet ik stoppen met de pil.. en dan begint het lieve leven.. eerst met prikken en dan de rest..

Zijn er meedere van jullie die hier ervaring mee hebben of ook voor de 1e keer IVF gaat doen..

Vind het wel heel erg spannend allemaal... maar het is uiteindelijk  voor een heel goed doel als het allemaal goed mag gaan..!!

Groeten een Leeuwtje

Ik heb er totaal geen ervaring mee, maar wil je wel heel veel succes wensen!

Groetjes Suusje

HOI Leeuwtje,

Bijna een jaar geleden zijn wij begonnen aan onze eerste ivf poging en nu heb ik een dochter van bijna 11 weken oud!! Ik vond het goed te doen en de beloning, als het lukt, is groot!!

Heel veel succes en ik duim voor je!!

Marielle

Hoi,

Volgende week heb ik samen met mijn mannetje een ivf voorlichtingsgesprek met de gyn. Daarna gaan we lekker op vakantie en zodra we terug zijn en ik ongesteld wordt willen we gaan beginnen.
Ik wens jou in ieder geval samen met je man heel veel succes!!!

Groetjes,

Sanne

Hoi Leeuw,

Wij hebben afgelopen woensdag de voorlichtingsavond gehad. En in september krijgen we de prikinstructie. Wij mogen waarschijnlijk vanaf 1 november gaan beginnen. Als het aan het ziekenhuis lag eerder maar wij waren nog niet helemaal bijverzekerd. Dus we moeten helaas wachten op de verzekering. Ik heb wel al het recept voor de pil klaarliggen. Daar moet ik volgende maand mee gaan beginnen omdat ik endometriose heb en de pil zou dat onderdrukken.

Ik vond het ook heel goed uitgelegd op de voorlichtingsavond en zag de medicijnen en de "naald"waarmee de punctie wordt gedaan. Allemaal hartstikke eng maar als ze zeggen dat de pijn maar ongeveer 10 minuten duurt dan valt daar hopelijk nog mee te leven.

Dus het worden spannende tijden. Ik zal voor je duimen.

groetjes

Nicole

Hoi Leeuw

Spannend hoor. Mijn man en ik hebben het hele verhaal gehad in april. We zijn overal ingeschreven, prik instructie gehad, bloed geprikt, lijst en medicijnen meegekregen. Toen konden we bellen of we mochten beginnen en het antwoord was toen, ga eerst nog maar  3 iui pogingen doen. We hebben nu 2 iui's gehad en kregen te horen dat het zaad deze keer erg mager was en dat we er vooral niets van mochten verwachten. Nu zit ik te wachten  of ik nu wel of niet zwanger ben (durf niet te testen)
Ik had me een aantal maanden er al bij neer gelegd om met ivf te starten.
Ik wens jullie heel veel succes met de ivf poging

Lydia

hoi, klinkt allemaal heel spannend ik zal je veel sucses wensen......

liefs daan

hoi,

Klinkt positief,
kindje van 11 weken na de eerst IVF behandeling?

Je hoort vaak ook dat na de terugplaatsing de spannendste weken zijn.. vaak nog erger dan de behandeling zelf..

We gaan er ook gewoon voor, en hou jullie op de hoogte hoe het allemaal gaat
voor de rest die ook binnenkort mogen beginnen..

Nog 2 dagen de pil nemen en dan schiet het echt op..

Succes ook allemaal,,

groetjes

Terug
Bovenaan