beginnen met IVF

hoi leeuw,

hier nog zo'n 'oudgediende', ik ben inmiddels ook al bijna 5 jaar van de pil. Ik ben nu bezig met iui4, de eerste keer dat ik zelf hormonen moet spuiten (menopur). dus beetje bij beetje begint het al steeds meer op IVF te lijken, behalve de inseminatie dan.
Ik wil je in ieder  geval heel  veel succes wensen. met IVF heb je echt veel meer kans dus dat gaat helemaal goedkomen!

liefs, Saar  

Hee Leeuw!

Wij zijn 4 jaar onderweg en zijn 6 iui's, een operatie en miskraam verder. En ook wij gaan voor IVF. Eigenlijk waren we in februari al aan de beurt maar toen zaten we er echt even doorheen. We gaan over 2 weken lekker op vakantie en daarna gaan we ervoor! We lopen dus ongeveer gelijk.
Ik ken ook iemand die hier schreeft (Gonnie) en bij haar was het ook de eerste ivf raak dus dat is positief!!!
Ik vind het wel leuk om elkaar een beetje op de hoogte te houden nu we gelijk opgaan voor ivf. Ik heb sinds een jaar ook een weblog dus daar kun je ook meelezen en meeschrijven als je dat leuk vind!

http://wensweb.web-log.nl

Heeel veeel succes de komende weken!

lfs inge

Hallo Leeuwtje!

Ik heb 6 IUI en 2 IVF en 1 Cryo gehad bij het VU ziekenhuis. Ik heb dit als redelijk goed ervaren (top ervaring klinkt gezien de omstandigheden ook weer vreemd). Ze helpen/begeleiden je goed. Maar soms moet je ook gewoon verder vragen als je iets niet begrijp etc.

Ik hoop september/oktober te beginnen met mijn 1e IVF-D(onor).

Ik vond het altijd heel handig om tijdens mijn IVF vragen te stellen op het Freya forum. Daar merk je dat er toch een hoop zwanger kunnen worden dmv IUI of IVF en natuurlijk spontaan (ondanks weinig slagingskansen verteld door het ZH). Ik weet niet zo goed hoe dat hier gaat.
Vele zijn al verbaast over mijn behandelingen, maar bij Freya merk je echter dat sommige na 12 IUI of na 2IUI zwanger zijn geworden of na 7 IVF of na 1 IVF! Dus je moet maar net geluk hebben zeg ik dan maar! Je hebt tenslotte maar 1 embryo nodig voor een zwangerschap.En die moet maar net meewerken.....

Heel veel suc6!

Groetjes,
~*~Bibi~*~
http://xlkinderwens.web-log.nl

Heel veel succes. Zit zelf in vergelijkbare situatie.

Groetjes

Hoi,
spannende tijd hoor!
Heb dit alles 2 jaar geleden ook meegemaakt. Wij zijn  na 5 IUI pogingen (6 worden vergoed maar zijn niet verplicht!) na de eerste IVF behandeling zwanger geworden.
Onze dochter wordt in december al weer 2 jaar.
Ik vond de IUI en IVF periode nogal heftig. Je wordt vol gespoten met hormonen en bent er dagelijks mee bezig. Werd er zeer emotioneel van.
Iedereen ervaart de eicelpunctie anders maar mij persoonlijk viel die erg tegen.
Heb toen heel veel pijn gehad. Er zijn  toen 22 eicellen aangepikt. Was er erg beroerd  van.
Ik vond de artsen wel heel erg aardig en vond het fijn dat ik met al mijn vragen (ook domme), ten allen tijden terecht kon. Ik kreeg zelfs gedurende de IVF behandeling een telefoonnr. waarop ze 24 uur 7 dagen per week bereikbaar zijn.
Het zelf spuiten vond ik wel meevallen, dat is meer psychisch. zo een naald in je zelf prikken. Mijn man was er altijd bij. Dan vroeg ik waarom we dit deden. Dan zei hij voor een baby en daar ging de naald. Blijven ademen, dat helpt ook.
Hopelijk is het eindresultaat bij jou net zo goed als bij ons.
En als je eenmaal zo 'n wondertje hebt. En dat is het echt, dat realiseren we ons nu nog meer dan ooit, dan doe je het zo allemaal nog 1x voor een tweede!

HEEL VEEL SUCCES

groetjes janneke

Hoi Leeuw,

Spannend... weer een nieuwe fase! Je klinkt in ieder geval heel positief, hou dat vast!

Veel succes!

Groeten, Saar

Hoi Leeuw,
Ik kan je helaas geen antwoord geven op je vraag.
Begin namelijk zelf net met de MMM.
Ik wil je wel heel veel succes wensen en zal hard voor jullie duimen...

Liefs Leah

Dag meiden,

Ben vorige week ongesteld geworden na het slikken vd pil...

Vanaf vorige week mocht ik ook meteen beginnen met het spuiten van Decapeptyl een remvloeistof.

De eerste keer dat ik nu echt zelf moest spuiten viel niet mee. Was mezelf aan het aanmoedigen. Man had gevraagd nog of hij moest helpen, maar dacht dat ik het wel even alleen kon, want in het zkh met de prikinstuctie viel het mee..

Heb er ruim 10 min. voordat dat kleine prikje in m ´n buik zat. erg he!!

Vanaf dag 2 ging het gelukkig als wat sneller.
Vanaf zaterdag mag ik nu ook de 2e prik erbij doen.. hormonen om juist te stimuleren.

M ´n man heeft nu wel een paar keer geholpen en dat gaat dan toch een stuk sneller..

Morgen mag ik weer naar het ziekenhuis voor een echo, om te kijken of de follikels groeien en hoop ik ook te horen te krijgen wanneer ze de eicellen willen wegprikken.

gr. Leeuw

Terug
Bovenaan