Beginnen met papfles?

A

Anoniem

Guest
Hoihoi,

Even een vraagje. Mijn dochter kreeg 5 flessen van 150cc water en 5 scheppen friso. Sinds een week wil zij ineens vaker eten. Niet meer want als ik meer in de fles doe dan laat ze het staan. Voorheen at zij rond 5 uur haar laatste fles en dan werd ze snachts weer wakker tussen 3 en 5 voor een nieuwe fles. We hebben dit al op proberen te schuiven maar als we haar s avonds wakker maakte voor een fles at ze hem netjes leeg en kwam ze toch snachts weer. Nu komt ze sinds een week ook s avonds tussen 12 en 1 en dan ook weer snachts rond 5 uur en dan s ochtends rond 8 uur weer.
Ze zit nu op 6 a 7 flessen per dag. Dat lijkt me toch erg veel.
Nu wil ik eigenlijk beginnen met een papfles maar wanneer kan ik die dan het beste geven en hoeveel in de fles? Ook willen we beginnen met fruithapje, maar wordt dat dan niet teveel? Chelsey is maar een kleine meid, weegt nu bijna 5 kilo (is bijna 4 maanden) dus weet niet hoe ik het eten dan het beste in kan delen. Iemand enige suggesties?? Alvast bedankt...

groetjes Lydia

hoi

het lijkt mij overduidelijk dat ze toe is aan meer vastigheid!
onze dochter doet net zo, ik ben dus begonnen met fruit.
onze andere 2 meiden zijn ook vrij snel aan pap begonnen, en dit kregen ze dan in de laatste fles (hadden toen nog 5 flessen) waren ook geen hele kleine kindjes hoor.
fruit kregen ze toen ook al, geen hele potjes maar langzaam aan opbouwen, eerst paar hapjes voor een tijdje dan half potje en ze geven zelf wel aan wanneer ze meer lusten.
dat werkte bij onze meiden prima!
je moet gewoon een beetje gaan proberen denk ik.
het heeft even tijd nogig, maar als ze overdag voller is, dan zal ze snachts ook beter slapen! en iets meer in de fles doen overdag is dat een optie? of laat ze dat dan staan?

liefs Jenny

Als ik meer in de fles doe laat ze het staan, alleen de laatste fles om 5 uur daar zit 180 in en drinkt ze wel helemaal leeg. Geef je het fruit dan als vervanging voor een fles of voor erbij en rond hoelaat? En gewoon zoveel geven als ze zelf wil of beginnen met bijv. 5 hapjes? Ja ben toch beetje onzeker over hoe en wat :)

xxx Lydia

nou mijn meid krijgt het niet als vervanging van een fles want daar is ze nog niet aan toe, inderdaad begin ik met bv 5 hapjes.
even kijken hoe ze reageert en hoe haar darmpjes reageren enz.
dan kan je in de loop van de tijd (week) steeds beetje meer gaan geven als ze goed reageert.
en wanneer ze een heel potje gaat krijgen, ga ik ook warm eten geven, dan pas gaat er bij ons een fles af!
maar dat duurt bij ons nog wel een maandje denk ik. ze is nu 4,5 maand.
ik snap dat je er wat onzeker over bent, was ik bij mijn 1e vooral. nu de derde er is durf je gewoon veel meer proberen!
ook een tip is, probeer elke fruitsoort een paar dagen, bijv je begint met potje banaan (of mixt het) dan dat wel even een tijdje geven zodat ze er goed aan wennen, en het kan natuurlijk altijd dat je kindje allergisch blijkt voor iets. daarom de eerste keer een paar hapjes.

succes ermee!!

liefs Jenny

Hoi

De tip die mij gegeven werd is om de nieuwe hapjes na de fles/borst te geven. Het moet toch BIJ-voeding blijven en het hoeft voorlopig nog geen echte maaltijd te worden, dat is de fles nog tot een maand of 9/12. Ze krijgen dan binnen wat ze nodig hebben. Kleintjes schijnen vrij goed zelf aan te kunnen geven als ze genoeg hebben of meer nodig hebben, zolang je gezonde producten gebruikt overvoed je ze niet zo gauw.
Groetjes Natalie

Dankjewel voor jullie reacties! Nu zit ik met een nieuw probleem haha. Heb haar gister de eerste papfles willen geven (voor het slapen gaan) maar dat lukt niet. Zij heeft een platte speen omdat ze zo gulzig is en daar komt de pap niet doorheen. Heb het helemaal niet dik gemaakt ofzo maar ze krijgt het er niet doorheen. Toen heb ik er een andere speen opgezet, maar daar kan ze niet op zuigen blijkbaar. We hebben al met al bijna een half uur geprobeert en toen heb ik haar toch maar weer gewoon melk gegeven.
Ik kon moeilijk s avonds zo voor het naar bed gaan haar voor het eerst met de lepel gaan leren. Ze krijgt vanmiddag denk ik voor het eerst een bordje pap na haar flesje. Eens kijken wat ze daarvan vindt. Of misschien gewoon meteen een fruithapje, ik ben er nog niet helemaal over uit. Jullie horen het nog

hoi

had je van het zelfde merk, de speen als anders?
want ik koop altijd een 1,2,3 speen van het merk dat ik altijd gebruik.
daar gaat de pap wel door!
avent is het beste voor pap maar daar willen onze 2 jongsten niet uit drinken.

succes!

Hoi hoi,

Omdat Nik toch veel spuugde krijgt hij nu al een paar weken in ieder fles een paar schepjes nutrix. Dit vind hij heerlijk en hij  krijgt nog maar 4 flessen per dag. Hij slaapt het klokje rond, soms zelfs nog wat langer.
Nu krijgt hij ook al fruit en een warme hap waardoor hij soms ook de late middagfles overslaat.
Nu hij meer vaste voeding krijgt heeft hij ook een stuk minder last van kramp.
Zoveel als hij de eerste weken gehuild heeft, zo goedlachs is hij nu en huilt hij alleen nog bij honger,slaap of een volle luier.

Even over die platte speen, die is er volgens mij ook wel in een papuitvoering.

Groetjes,
Suus

Terug
Bovenaan