Begonnen met de fruit en groentehap

Hallo meiden

Man lief kon niet wachten en zeurde maar door wanneer mag ik hem nou eten geven? Geen fles nee een fruit of groentehap....
Ik wilde wachten, als hij 6 mnd is. Maar op kerstavond waren we met ons gezin + ouders en aanhang.
Ik dacht vooruit.

Wat een feest :) uk vond het super lekker maar het ging niet snel genoeg alles zat onder heerlijk.
De dag erna groente, ook top!
Maar nu frustratie woest wordt hij. Het lukt hem niet, of mij niet, het gaat niet snel genoeg geen idee.
Ik probeer expres te voeden buiten de tijden om maar eindig aan de borst om hem weer te troosten.
Hoe doen jullie het?
Herkennen Julie dit ook?

PS allemaal een fijne jaarwisseling en dat alle uks gezond en groot mogen worden @:)
 
Mijn kleintje is nu 5 mnd en krijgt al een geruime maand bijvoeding. Ik geef hem alleen nog een groentehap. Ik maak het zelf en hij eet nu met gemak 3 eetlepel op. Ik ga volgende week beginnen met aardappels eraan toe te voegen. Ik geeft het rond 15.00- 16.00 uur. Ik geef het voor de fles en soms kunnen we daarna een half uur tot 3 kwartier wachten met de fles, maar vaak wil hij meteen de fles. Hij drinkt die ook gewoon leeg (200cc)

Als het eten nog erg lastig gaat omdat hij echt honger heeft kun je er ook voor kiezen om eerst BV te geven en dan de hap. Je hoeft dan niet helemaal een volledige BV te geven, maar bijv onderbreken en dan de groente. Ik heb er alleen geen ervaring mee. Gewoon even uitpuzzelen wat jullie prettig vinden.
 
Hallo,

Wist niet dat en ook een forum was voor nadat je bevallen was en ben hier dus voor het eerst, maar ik herrinner mij jou nog van het forum toen we zwanger waren en ik zie dat jij ook een zoontje heb gekregen leuk hoor. Vandaag is de mijne (niamh) een half jaar jong een hele mijlpaal. Ik ben ongeveer drie weken geleden begonnen met groente en fruit proberen, maar hij vind het nog niks weet gewoon iet wat hij ermee aan moet. Ben er dus maar even mee gestopt en volgende week ga ik het weer proberen en voor nu krijgt hij nog voornamelijk borstvoeding.

groetjes danielle mamma van Kyllian en Niamh
 
Terug
Bovenaan