Begrijp ik niks van...

Ik ben het helemaal eens met de anoniem die de discussie startte. Trieste reactie van Ingrid daarop trouwens. Niet als in stom maar als in rot voor je dat je blijkbaar een emmer hebt getroffen maar toch blij bent met zijn kind.

Fijn voor je en dat meen ik echt. Ik ben blij dat je toch happy bent met een baby van een man die blijkbaar niet zo lief voor je is want je laat je het geluk 'door jullie niet ontnemen'. (Het getuigt niet van veel zelfverzekerdheid als je ongelukkig zou moeten worden van een bericht op dit forum trouwens, maar dit terzijde.)

Da's mooi en je moet ook vooral gelukkig zijn als dat kan maar ik heb de door anoniem bedoelde discussie wel gevolgd en dan vraag ik me precies hetzelfde af als zij.

Ik had een vriendin die zwanger werd van haar al heel egocentrische man in de hoop dat hij dus ook een prins zou worden met verantwoordelijkheidsgevoel. Nou, hij moest de avond van de bevalling bij een house feest vandaan gesleurd worden en op weg naar het ziekenhuis wilde hij nog even omrijden omdat hij geen sigaretten meer had....De vader van je kind is dat dan!

Als ik ooit iets van Oprah en Dr Phil geleerd heb is het dat je een ander niet kunt veranderen. Hooguit kun je hopen dat je partner genoeg van je houdt om rekening met je te houden, that's it. Een zwangerschap verandert daar jammer genoeg vaak niks aan.

Dat je van zo'n kikker verschrikkelijk veel kunt houden weet ik. Ik heb 10 jaar zo'n type gehad. Compleet met psychische en lichamelijke mishandeling hield ik als een dolle van hem. Het is dus niet dat ik dat niet begrijp.

Ik wil trouwens niet suggereren dat alle wat minder attente mannen mishandelen hoor, ik bedoel alleen maar dat ik snap dat je houdt van een man die niet zo lief voor je is.

Mijn partner is ook een zg. zachte man met blijkbaar wat meer vrouwelijke hormonen dan de binken die ik hiervoor naar mijn huis placht te slepen. Hij is er dag en nacht voor me tijdens de zwangerschap, koopt babykleding, gaat mee naar pufles en naar de gyn, masseert alles wat er te masseren valt en timmert ook nog een fijn kamertje in elkaar en dat allemaal fluitend!

Hij maakt foto's van mijn buik en verzint elke week een nieuw buikgedicht wat hij op zondagmorgen voordraagt als hij ontbijt op bed brengt. Ook struint hij boekenbeurzen af op zoek naar leuke kinderboeken en hij heeft een poppenkast en een poppenhuis gemaakt compleet met meubeltjes.

Dat ik een bofferd ben weet ik maar weet je wat zo leuk is? Dat hij het allemaal heel normaal vind en nooit uit is op een compliment. Ik vind hem dan ook meer een echte kerel dan een man die zijn zwangere vrouw thuis laat en zelf in de kroeg gaat zitten, dat zijn namelijk losers.
 
Ik kan me het beste in het verhaal van Dora verplaatsen, maar wil nog even het volgende toevoegen:

Prins of kikker;
Kijk ook eens naar jezelf!
Ik ben zelf ook geen lief prinsesje (nooit geweest trouwens) en maak het mijn mannetje op het moment ook niet altijd makkelijk (Miss Piggy is er niets bij, hihi). Want bedenk wel dat onze mannen ook heel wat hebben te verduren met onze mood-wisselingen (ook al vinden wij dat het allemaal wel meevalt....)

Probeer er het beste van te maken!
liefs Debbie
 
Dora,
Dan reageer ik daar maar weer eens op. Jullie hebben volgens mij een heel verkeerd beeld gekregen van mijn man. Hij is een goede man met een goede baan als financieel manager en is echt niet op housefeesten of iets dergelijks te vinden. Kom om zeg, ik en hij weten wel beter. Maar wat ik al eerder zei niet alles gaat vanzelf. En de baby groeit niet in hem. We hebben er samen over gesproken en ik merk nu aan hem dat hij echt zijn best doet met meehelpen in het huishouden. Het is voor hem ook niet gemakkelijk dat hij in principe een vrouw heeft die sterk is. Ik heb vorige week zelfs nog hardgelopen. Ben zelf een fanatieke hardloper namelijk. Maar goed, ook mij wordt het weleens te veel en ik kan me van de ene kant wel voorstellen dat hij dan denkt, maar dat kan ze toch allemaal nog. Ik laat me door jou echt niet afschilderen als een onzelfverzekerde vrouw, dat ben ik totaal niet, in tegendeel. maar we mogen best eens een keer ons rot voelen of iets dergelijks. Dat is het leven. Mijn oma had een spreekwoord, niets is zo kant en klaar of het hapert hier en daar. Dora, het zou eigenlijk maar saai zijn, als alles precies zou kloppen.
 
ben het ook wel met de gene eens die de discussie begon!! ze zegt ook niet dat alle mannen het zelfde zijn toch? maar een vent die nu al lekker de hort op gaat terwijl jij met een dikke toeter loopt blijft straks echt niet op de bank zitten wachten tot de kleine een flesje nodig heeft of dat het een schone luier hebbben moet!!! niet elke vent hoeft het huishouden nu ineens op zich te nemen maar een beetje rekening houden mag best,en dan is het echt geen watje omdat hij je een beetje extra vertroetelt.en natuurlijk is het voor de mannen ook niet allemaal even makkelijk nu we zwanger zijn met de hormonen op volle toeren maar je doet het uiteindelijk wel samen!!!!
 
Ingrid, niemand zegt toch dat jouw man op een house feest rondhangt, lees nou eens even voor je reageert. En als je denkt dat iemand er hier op uit is om jou een onzeker vrouw te maken dan denk ik dat je er naast zit. Dat je zo regaeert geeft trouwens wel aan dat je niet helemaal zeker van je zaak bent maar goed, dat is gewoon vervelend voor jou en vast niet zo bedoeld.
 
Er zijn ook mannen die als een blad aan een boom omslaan. Ik was zwanger van een onderwijzer, gek op kinderen en hij wilde er dolgraag 1. Maar tijdens mijn zwangerschap kon hij niet meer met me vrijen en ging steeds vaker weg, alhoewel hij wel alle voor mij en de baby deed. Later bleek hij vanaf maand 3 een vriendin te hebben. We zijn in therapie geweest en volgens de psycholoog had hij een madonna/hoer complex, dat wil zeggen dat en man niet met een moeder kan vrijen, want die eert hij. Vandaar dat hij wel heel lief was en alles voor me deed, maar geen sexuele gevoelens meer voor me kon hebben (ook na de bevalling niet en nee, ik was niet veel aangekomen en dat was er snel weer af. Dit is met geen mogelijkheid van tevoren te voorspellen. Ik heb wel mijn verantwoordelijkheid genomen door te stoppen met die man en mijn tweede kind een paar jaar later van een ander te nmen. Verder ben ik t absoluut eens met de stelling dat het vergeefse moeite is om te hopen dat een dweil van een man ineens een lieve attente partner/vader wordt door een zwangerschap.
 
Terug
Bovenaan