begrip op je werk

Hoi,

in de eerste plaats: wat ontzettend vervelend! probeer je er zo weinig mogelijk van aan te trekken, toch...
En ik zou idd nog eens proberen met je baas te praten. Lukt dat niet, dan zou ik de arbo-arts erbij halen. Die kunnen gewoon zeggen tegen je baas: dit werkt ze wel, dit niet...
Ik kan me wel voorstellen dat het voor je baas lastig is om steeds stante pede voor 1-2 dagen iets te regelen, dus misschien is het, zowel voor jezelf als voor zijn planning, gewoon handig om af te spreken dat je de komende tijd gewoon wat minder werkt op vastgestelde tijden? Krijg jij rust en kan je baas vooraf vervanging regelen....

Hallo Wil,

Wat lastig dat ze zo met je omgaan op het werk...
Ik las hier echter wel dat sommige zeggen: wat zeuren ze ze krijgen toch een uitkering voor mij...
Dat is niet altijd waar, mijn vader heeft een eigen bedrijf  en zo ook mijn man.
Mijn man is hier niet voor verzekerd, omdat hij een  klein bedrijg heeft, mijn vader wel omdat hij meerdere personeelsleden in dienst heeft.
Het is dus voor een werkgever ook best wel vervelend om een werknemer te moeten missen.
Zeker omdat het allemaal erg veel geld kost in dit verrekte nederland met al die aanslagen voor je personeel enz...(je werkgever moet namelijk in totaal bijna  3 keer jou salaris afdragen)
Nu blijft het wel dat je werkgever zelf personeel aanneemt, en   hier dus over na heeft gedacht neem ik aan, dus weet dat personeel dingen kunnen krijgen en vrouwen zwanger kunnen worden.
Als je het niet meer volhoud lichamelijk zou ik me netjes per post en telefoon ziekmelden.
Ik zou vragen naar een arbo arts die samen met jou en je werkgever gaat kijken wat voor  vervangend werk je in het bedrijf eventueel wel kan doen en voor hoeveel uur.
Je werkgever is verplicht hier aan mee te werken namelijk...
(mits hij  wel is  verzekerd, anders krijg je geen arbo arts... dan moet je het zelf oplossen met je werkgever)
Mocht je er dan niet uitkomen, dan zit er niets anders op dan je tot het einde van je zwangerschap en daarna ziek te melden...
Vaak word dit niet gepikt en krijg je altijd je ontslag.
Het is dus een beetje moeilijk voor mij om te zeggen wat je moet doen.
Ik heb hier zelf ook mee te maken gehad, en ik heb mezelf dus ziek gemeld.
Mijn werkgever vond het nodig me te kleineren en te bedreigen, dus dat was weer het uiterste!
Hopenlijk kom je er aan uit.
Ga eerst eens goed praten met je werkgever je voelt zelf wel aan of dit goed komt ja of nee, en win anders informatie in bij de rechtsbijstand!
De gezondheid van jezelf en je kindje gaat nu voor, dit is niet te vervangen, je baan eventueel wel.
Succes.
Groetjes Ilse

hoi allemaal,

bedankt voor al jullie reactie's.
het is idd zo dat mijn werkgever wel verzekerd is ,maar niet voor de eerste 2 weken dat je ziek bent....
ik heb over 2 weken een afspraak met een bedrijfsarts en dan zien we wel verder...
vaak bedenken ze van alles maar werkt dat in de praktijk gewoon niet...
zo kreeg ik al het advies dat je als zwangere extra pauzes mag nemen en niet hoeft te tillen enzo, maar dat werkt in de praktijk vaak niet zo.
ik heb het ook verder altijd wel naar mn zin gehad op mn hoor! (leek door mn verhaal vast van niet.. ha ha!) en ik werk er al 6 jaar, dus ze kunnnen me er niet zomaar uitzetten ofzo!

gr. wilma

Hoi Wil,

Het is niet waar dat de eerste 2 weken voor de kosten van je baas zijn. Je kan namelijk op het ziekmeld formulier zetten dat het om ziekte tbv de zwangerschap gaat.

Ik  moest bij mijn vorige zwangerschap met 32 weken stoppen vanwege te hoge bloeddruk, mijn baas heeft alles vergoed gekregen.

Je kan dit eventueel navragen bij de UWV.

Succes ermee

groetjes Berlingo

Officieel mag je tijdens je zwangerschap tot maximaal 1/8 deel van de werktijd extra pauzes opnemen. Ik werk zelf 9 uur per dag en vind het nemen van een extra pauze best moeilijk. Daarom ga ik geregeld een uurtje vroeger naar huis; daar heeft niemand hinder van....

Succes! Kies voor jezelf, he?!

Groetjes, Faye

op mijn werk ook weinig begrip hoor
dus je bent niet de enige
ik werk in de horeca en is dus ook gemiddeld 9 uur per dag staan met een half uur pauze
ik vindt het erg zwaar worden e n dan moet ik nog zo tijd
maar rekening houden met me of houden aan regels kent mijn bedrijf niet geloof ik.
van de week heb ik bijna niet meer kunnen lopen door kramp in mijn benen heel erg vervelend
vroeg ik of ik eerder weg kon nou daar deden ze heel erg moeilijk over terwijl ik denk wees blij dat ik er nog ben.
je wordt er soms heel erg moe van.
maar het is wel duidelijk na mijn zwangerschap ga ik echt ander werk zoeken

succes iedereen met onbegripvolle bazen managers enz

groetjes leonie

Terug
Bovenaan