Heerlijk die mannen die boven je staan in het bedrijfsleven, en die totaaaaal geen idee hebben wat een vrouw allemaal zou moeten doorstaan!! Vind het al knap dat je 40 uur werkt, een kleintje thuis hebt rondlopen en dan ook al 7 maanden zwanger bent!
En die baas met dat abortus-verhaal... tsjonge jonge...
En het verhaal, weet zo even niet de naam, over het contract niet verlengen van de zwangerschap. Hij heeft het misschien wat op een verkeerde toon gezegd. Maar denk dat ik in zijn situatie dezelfde keuze had gemaakt. Mijn ouders hebben dan een eigen bedrijf, dus ik zie het ook van de andere kant. Je baas is je sowieso 16 weken kwijt vanwege zwangerschapsverlof + de nodige ziektedagen. Voor jou is 16 weken niet heel erg lang, en had het misschien wel wat langer mogen duren. Maar voor de baas geldt wel dat hij een vervanger voor jou moet zoeken, die moet betaald worden en jij wordt ook nog doorbetaald. Dus om het heel hard te zeggen: De baas wordt dus op kosten gejaagd omdat zijn werkneemster zwanger is.
Bedoel het niet verkeerd, ik ben zelf ook zwanger en hartstikke ziek, dus ik weet wat het is. Maar ik hou wel heel goed in mijn achterhoofd dat de kant van de baas niet altijd leuk is. Maar ja, als je verder altijd goed werk levert en je altijd voor 100% inzet, dan mag er wel wat begrip wezen van de kant van de baas. Zodra jij je weer helemaal fit voelt na de zwangerschap, dan zet jij je ook weer voor de volle 100% in om je werk weer te doen!
Maar ja, ben het verder met jullie eens, een baas mag wel eens wat meer begrip tonen voor een (zwangere) vrouw!!
Liefs Rixt