begrip op werk

oh en die baas die over abortus begon, wat een ongelooflijke bruut! Die zou je toch opknopen aan de hoogste boom! Mag ik nog blij zijn met die van mij ;-)

Hallo dames,

Ik ben 12 weken zwanger van ons eerste kindje!
De eerste 5 weken heb ik alleen maar in bed en op de bank gelegen omdat ik bleef overgeven en niks meer binnenhield, ik was 6 kilo afgevallen en moest van de dokter pillen gaan slikken, tot onze grote schrik kreeg ik ook nog een buikinfectie erbij en dacht toen dat het mis ging dus zijn halsoverkop midden in de nacht met hevige buikpijnen naar het ziekenhuis gegaan maar daar werd geconstateerd dat met het kindje alles perfect in orde is!!!!! Dat was een hele opluchting...

Ik werk(te) als receptioniste/telefoniste bij een verzekeringskantoor en had nog geen vast contract (dit loopt 31 okt af), afgelopen vrijdag was ik met pijn en moeite gaan werken omdat ik thuis helemaal gek werd en werd, na een uur werd ik  bij mijn baas op kantoor geroepen! Daar kreeg ik te horen dat ze geen zwangere vrouwen konden gebruiken op kantoor en dat mijn contract niet verlengd ging worden!
Mijn eerste reactie was dat ik zo ongeveer door de grond zakte van verbazing... Helaas is dit rechtsgeldig omdat een werkgever ten alle tijden je contract niet hoeft te verlengen.
Het is hard maar zo gaat het in het zakenleven helaas. Van de zakelijke kant probeer ik het enigszins wel te begrijpen maar in de werkgever ben ik ERG teleurgesteld.
Als het goed is ga ik als mijn contract afloopt naar de zwangerschaps-ziektewet in en kan ik alsnog lekker genieten van mijn zwangerschap  maar dit moet ik nog allemaal even zien...

Ik denk maar altijd; alles gebeurd met een reden

Er groeit een groot wonder in mijn buik en daar gaat het om!

Groetjes Martine

Jeetje wat een eikel zeg, dat ze je contract niet verlengen en dan er bij zeggen dat ze gaan zwangere vrouwen kunnen gebruiken, ongelooflijk dat dat in deze tijd nog gebeurd!
Maar ik zou niet eens willen werken voor zo'n bedrijf met zo'n instelling!!!!!!!
Maar idd je hebt een groot wonder in je buik en dat is het belangrijkste nu, geniet van je zwangerschap en straks van je verlof!

liefs Daantje

ps en die baas met zijn abortus grrr wat een verschrikkelijke man zeg!!!!
is geen man is een BEEST haha hormonen

Heerlijk die mannen die boven je staan in het bedrijfsleven, en die totaaaaal geen idee hebben wat een vrouw allemaal zou moeten doorstaan!! Vind het al knap dat je 40 uur werkt, een kleintje thuis hebt rondlopen en dan ook al 7 maanden zwanger bent!

En die baas met dat abortus-verhaal... tsjonge jonge...

En het verhaal, weet zo even niet de naam, over het contract niet verlengen van de zwangerschap. Hij heeft het misschien wat op een verkeerde toon gezegd. Maar denk dat ik in zijn situatie dezelfde keuze had gemaakt. Mijn ouders hebben dan een eigen bedrijf, dus ik zie het ook van de andere kant. Je baas is je sowieso 16 weken kwijt vanwege zwangerschapsverlof + de nodige ziektedagen. Voor jou is 16 weken niet heel erg lang, en had het misschien wel wat langer mogen duren. Maar voor de baas geldt wel dat hij een vervanger voor jou moet zoeken, die moet betaald worden en jij wordt ook nog doorbetaald. Dus om het heel hard te zeggen: De baas wordt dus op kosten gejaagd omdat zijn werkneemster zwanger is.

Bedoel het niet verkeerd, ik ben zelf ook zwanger en hartstikke ziek, dus ik weet wat het is. Maar ik hou wel heel goed in mijn achterhoofd dat de kant van de baas niet altijd leuk is. Maar ja, als je verder altijd goed werk levert en je altijd voor 100% inzet, dan mag er wel wat begrip wezen van de kant van de baas. Zodra jij je weer helemaal fit voelt na de zwangerschap, dan zet jij je ook weer voor de volle 100% in om je werk weer te doen!

Maar ja, ben het verder met jullie eens, een baas mag wel eens wat meer begrip tonen voor een (zwangere) vrouw!!

Liefs Rixt

De werkgever krijgt die 16 weken gewoon terugbetaald van het UWV hoor! Daarvoor kan hij iemand anders inhuren, dus dubbele loonkosten is niet waar.
(Tenzij je heel veel verdient, want het UWV hanteert een maximumdagloon, maar dan nog, voor het meerdere kan hij zich verzekeren). Hetzelfde geldt voor ziekte tijdens zwangerschap. Mijn werkgever maakte daar zelfs misbruik van. Ik zag dat toen ik een week griep had dat ook geregistreerd stond als "zwangerschapsgerelateerde ziekte", dus daar ving hij ook mooi geld voor.

Hai,
tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik de laatste 6 weken tot mijn verlof minder gewerkt. Ik ben toen 2 uur eerder gestopt met werken omdat ik tijdens de terugweg telkens bijna in slaap viel (had een uur reistijd). Ik ging voor 2 uur per dag in de ziektewet, een nadeel hiervan is wel dat je verplicht 6 weken van te voren met verlof moet ipv bv.  4 weken.

Mijn toenmalige manager had er ook echt geen begrip voor, terwijl ik savonds na een uurtje slaap en avondmaaltijd toch nog vanuit huis vervolgens 3 uur werkte omdat het bij ons een  de drukte maand van het jaar  was.

Nu ben ik weer zwanger en wil ik graag - als mijn en de baby's gezondheid het toelaat- tot 4 weken voor de uitgerekende datum doorwerken. Ook hier zit weer de drukte maand van het jaar aan het eind van mn zwangerschap, net voordat ik met verlof ga. Maar gelukkig is ons team nu op volle sterkte zodat we hoogstwaarschijnlijk geen overuren hoeven te maken in die periode. En omdat ik nu parttime werk verwacht ik dat het beter vol te houden is.

Een aantal vriendinnen van mij werkten tijdens hun 1e zwangerschap ook fulltime (40 uur) en die zijn aan het eind van de zwangerschap uiteindelijk ook gedeeltelijk in de ziektewet gegaan omdat -ondanks het kantoorwerk- een zwangerschap, lange reistijd en drukke baan toch moeilijk te combineren cq vol te houden  is. Je werk is natuurlijk belangrijk, maar het gaat er vooral om dat met jou en je baby alles goed gaat. Je werkgever moet je toch al 16 weken missen (misschien 18 vanaf 2009?) dus die paar extra uren/ dagen maken dan ook niet zoveel meer uit lijkt mij.

Succes met je zwangerschap,
gr.

Terug
Bovenaan