quote: nova reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('30-05-2006 10:31:40&apos

);
Hallo Sjana1,
Ten eerste baseer ik idd vooral mijn verhaal op het feit dat ik bij mijn eerste bevalling een hele slechte ervaring heb gehad. In dit geval zeg ik het niet om mensen af te schrikken maar wel te waarschuwen voor het feit dat het ook mis kan gaan.
Ten tweede zit er een verloskundige op www.babybrabbel.org. Zij heeft een eigen site en daar kun je ergens lezen van de bevallingen hoeveel er daadwerkelijk nog thuis gebeuren. Dat zijn er echt niet zo veel meer. In veel gevallen gaat het niet zoals men verwacht.
Huisartsen stoppen er vaak mee omdat er steeds meer mensen naar een verloskundige gaan. Zij moeten een minimum aantal bevallingen per jaar begeleiden en doen ze dit niet moeten zij ermee stoppen.
Ten derde is het zo dat ik van de week nog bij de bevalling van mijn zus ben geweest. Er moest ook worden ingegrepen en ik denk dat ze maar al te blij was dat ze al in het ziekenhuis was. Verder is het zo dat van alle mensen die de laatste 5 jaar zijn bevallen ik er geen 1 ken waarvan de bevalling natuurlijk zonder medische ingreep/of noodzaak is gedaan. Dan praat ik over ongeveeer 20 a 25 bevallingen!!! Is schrikbarend aantal vind ik persoonlijk.
Het waren zeker niet allemaal gruwel bevallingen maar het kindje moest er bijna altijd uit met de pomp of ze moesten toch naar het ziekenhuis omdat het kind in het vruchtwater had gepoept.
Ik weet dat bevallen thuis heel mooi kan zijn. Bevallen in het ziekenhuis kan ook heel mooi zijn. Het is anders maar zeker niet slechter. Ik ga het bij mijn derde zeker weer thuis proberen maar... mijn ervaring is dat het me veiliger lijkt om het bij de eerste standaard in het ziekenhuis te doen. Dit heb ik dus niet geschreven om mensen bang te maken maar vooral om mensen te waarschuwen!!
Iedereen maakt uiteindelijk z'n keuze toch vrijblijvend?
Groetjes Nova
Hoi
Nu klinkt je verhaal heel anders: veel bevallingen kunnen niet thuis afgemaakt worden omdat er medisch moet worden ingegrepen. Daar heb je gelijk in hoor! Dat is heel realistisch.
Maar, dan loopt het dus ook meestal goed af.
Ik kan me best voorstellen dat je daarom voor een ziekenhuisbevalling kiest. Zelf ben ik de enige in mijn omgeving en familie tot nu toe die 'normaal' is thuis bevallen. Dus ook ik had geen ervaringsverhalen en wilde in eerste instantie in het ziekenhuis bevallen. Toch blij dat het allemaal thuis kon gebeuren. En als dat niet het geval is bij een eventueel tweede, dan zal je dat ook een worst zijn...als het kind er maar gezond en wel uit komt toch?
En, ieder mag zijn mening geven hoor! En sommigen zijn dan wat aangebrand ja... houdt het spannend joh!