Behoorlijke heavy week achter de rug...

Pfff... Wij hebben hier een hele vervelende week achter de rug. Mijn zoontje werd niet deze vrijdag, maar vorige vrijdag erg ziek. Hele hoge koorts. Hij wilde niet eten en drinken en werd met de dag slapper en futloser. Na een avond nightcare en twee huisartsbezoeken eindelijk doorgestuurd naar de kinderarts. Zoals ik al vermoedde... Hij was aan het uitdrogen en moest aan het infuus. Vreselijk, een mannetje van 17 maanden met ernstige buikgriep die al een paar dagen met onderzoeken werd geplaagd en toen een maagsonde geplaatst moest krijgen!

Gelukkig ging het de dag erna beter en leefde hij weer op. Die dag werd papa ziek... en toen werd ik ziek. Ik ben nog steeds niet lekker, maar kan alweer wat eten en drinken en de pijn in mijn ribben begint weg te trekken. Gelukkig laat mijn dochtertje zich regelmatig goed voelen, want dat is toch wel eng hoor... Die overbelasting van je lichaam de hele week, flink veel stress en verdriet, nauwelijks rust en een paar dagen bijna geen eten...

Ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat!

Liefs.
 
Zeker een heftige week! Gelukkig heeft je lichaam een soort mechanisme waardoor eerst de voedingsstoffen ed naar het kindje gaan. Hierdoor kan je kindje best wat hebben als je zwanger bent, hoor!
Fijn dat de griep bij jullie verdwenen lijkt te zijn en ook jij weer aan het opknappen bent. Rustig aan, het belangrijkste is het kindje in je buik!

Liefs Daisy
 
poeh das niet leuk! hoe gaat het nu met je zoontje??? en met jezelf?? hier heerst momenteel griep. ik lig gestrekt en mijn zoontje kwakkelt ook. (net 2 jaar geworden) niks aan!

beterschap daar!!
 
@ Anna-lovely: Na zijn opleving uit het ziekenhuis dachten we dat we er wel waren met hem op een flinke kou na. Maar helaas. Na het weekend steeg de koorts naar 41 en hij had veel pijn. Had hij ook nog een oorontsteking gekregen. Moesten we 3 dagen wachten op verbetering omdat het bijna altijd een virus is en ze daar niets tegen kunnen doen... Het werd alleen maar erger. Bleek het dus bij hem net een bacterie te zijn! Meteen aan de antibiotica. Nu is hij er eindelijk helemaal bovenop, maar hij is dus in totaal 2,5 week doodziek geweest. Schrikken hoor!

Je zou zo graag met ze ruilen, maar soms kun je er echt alleen maar voor ze zijn en zo goed mogelijk voor ze zorgen als dat mogelijk is. Ik vond dit echt heel erg pijnlijk! Ik denk dat je dat wel zult herkennen :)

En nu jullie allemaal griep thuis! Vervelend hoor! Probeer maar goed te rusten en veel beterschap gewenst voor jou en je gezin!!

Veel liefs.
 
Meid, klinkt heftig... zelf heb ik ook bij beide zwangerschappen twee keer buikgriep gehad... verschrikkelijk, je hele lichaam doet zeer omdat je je niet goed kunt krommen bij het spugen.
En dan je kindje ook nog ziek... dat is ook altijd zo erg.... vooral oorontsteking, ze slapen niet van de pijn en de koorts is torenhoog... Fijn dat je een kuur hebt gehad. Helaas is zo'n kuur wel erg slecht voor de darmflora en gaat zijn weerstand er waarschijnlijk door achteruit. Gelukkig zitten we aan de goede kant van het jaar en komt de zomer in beeld.
Wat je zou kunnen doen om de bacteriën in zijn darmen weer een boost te geven is een paar maanden probiotica junior geven van Orthiflor (DA drogist). Het is wel duur maar hier doen we het altijd na een kuur. Onze jongste heeft nl vorig jaar in 1 winter 5 keer oorontsteking gehad, maar nooit meer nadat we probiotica zijn gaan geven. Zomaar een tip!

Succes met de laatste loodjes en geniet er straks van als je je baby mag vast houden.
 
Terug
Bovenaan