bekken klachten

Hey meid, helaas hier ook een ervaringsdeskundige...
Mijn zoontje is nu 3 en hebben vrij bewust lang gewacht met de 2e ivm mijn bekkenklachten, heb echt moeten revalideren na de eerste zwangerschap. Jij bent natuurlijk vrij snel weer zwanger geraakt en de hormonen van je 1e zwangerschap zijn je lijf niet uit en er komen weer nieuwe bij. Probeer daarom echt zo weinig mogelijk te tillen! Tuurlijk, als je alleen thuis bent met je meisje kan t soms niet anders maar als je man er is of iemand die kan helpen, laat het dan echt los en pak je rust. Ga ook echt tegelijk met je eochtertje naar bed verdag zodat je lijf tussendoor kan rusten. Dat huishouden wacht echt wel... Ik snap dat dat frustrerend is maar houd er rekening mee dat je nog wel even 'moet' dus wees zuinig op je lijf. Misschien dat je na de bvalling ook onder begeleiding kan sporten om je spieren zo wat steviger te maken, dat kan een hoop helpen.

Verder helpt bij mij: een warm bad, een voedingskussen tussen mijn knieen in bed, middagdutjes, benen niet over elkaar doen als je zit, niet tillen en niet te lang staan of zitten. Succes meid!

bedankt allemaal voor jullie reacties!
Jullie natuurlijk ook allemaal succes met de pijntjes!!

dadelijk ga ik voor de eerste keer naar fysio, en dan zullen we wel eens zien wat ze zeggen, gelukkig heeft mijn man volgende week vakantie kan ik het even rustig aan gaan doen

Terug
Bovenaan