Bekkenband

Ik ben nu 17 weken zwanger en heb zo'n last van mijn bekken. Ik ben al op zoek gegaan naar een bekkenband maar zelfs bij prenatal kan ik hem niet vinden. Weet iemand waar ik zo'n ding kan kopen en of dat ook echt helpt? Ook vraag ik me af of het normaal is dat ik nog niks ben aangekomen in kilo's. Ik word wel al echt dikker en het is ook al te zien maar ik ben nog helemaal niks aangekomen. Normaal of toch iets niet goed?

Groetjes
Wendy
 
hoi

bedoel je zo'n babybelt die je buik ondersteunt??? ter ondersteuning van je buik en rug enz??

Die verkopen ze zeker weten bij prenatal van het merk anita. Ik heb hem daarzelf gekocht het heet dus babybelt merk anita en ost ong 34 euro.
succes
 
hoi wendy,

ik had ook last al rond 17 weken en zou je willen adviseren om het niet te laten bij een bekkenband.
vraag aan je ha een verwijzing voor mensendieck of fysiotherapie, want als je gewoon doorloopt heb je dikke kans dat de klachten erger worden. terwijl zo'n therapie je klachten kunnen helpen verdwijenn. zelf heb ik inmiddels allang die band niet meer nodig en dat is ook wel heel wat waard!

echt doen hoor!
je hebt die pijn omdat je niet goed beweegt en een therapeut kan je helpen dat te verbeteren.

groeten
karin
 
Hoi Karin,

Daar zou je best gelijk in kunnen hebben. Bij mijn 1ste zwangerschap had ik er ook veel last van maar dat was pas toen ik 7.5 maand zwanger was. Toen kon ik haast niet lopen van de pijn. Dat schaambeentje kraakte soms zelfs. Dat vond ik heel eng. Nu heb ik dat weer. Het doet nog niet zoveel pijn als eerst maar grote kans dat dat natuurlijk wel weer komen gaat. Ik wist het helemaal niet van die mensendieck of fysiotherapie. Vorige zwangerschap ook de klachten gemeld aan verloskundige maar die hebben toen niks erover verteld vreemd genoeg. Ze lachtte er maar een beetje om. Hopen dat ze het nu wel serieus nemen en ik zal speciaal vragen om die mensendieck of fysiotherapie. Wat gaan ze dan allemaal doen? Krijg je oefeningen ofzo?

Gr
Wendy
 
Hoi wendy,

ga anders op zoek naar een geode cesartherapeut. Ik heb me laten doorverwijzen door de HA. Er is ook een goed boek met oefeningen: cecile rost, programma ter voorkoming van chronische bekkeninstabiliteit. Kijk anders even op haar site.

Koop een voedingkussen (prenatal) daar kun je goed mee slapen, want snachts moeten je bekken goed uit kunnen rusten. Evt. voor in de auto een half opgeblazen kinderzwembandje (en dan hopen dat je niet wordt aangehouden!

veel succes,

Eva
 
Het is volgens mij ook normaal dat je nog niet bent aangekomen hoor. Dat kleintje weegt met 17 weken nog bijna niets. Ik begon zelf wat meer aan te komen vanaf een week of 18/20
 
Hoi Wendy,
Ik ben door de huisarts verwezen naar de fysiotherapeut en heb een bekkenband aangeschaft, maar die mag je alleen gebruiken als je lange afstanden moet lopen (bijv. dagje shoppen), huishoudelijke werkzaamheden en tijdens je werk. Als je gewoon thuis bent en rust kun je hem beter niet dragen omdat je banden dan lui worden. De bekkenband die ik aangeschaft heb is best prijzig en wordt niet vergoedt door het ziekenfonds. Het is een band van Rafys en een multifunctionele, maar misschien is zo'n band van Prenatal ook een oplossing. Ik zou me wel goed voor laten lichten door een fysiotherapeut voordat je misschien de verkeerde aanschaft en de klachten daardoor zouden verergeren.
Groetjes Daantje
 
Ik heb (nog) geen last van pijnen, maar mijn botten kraken wel veel meer als eerst. Vooral rond mijn heupen. heel eng geluid. Nou maar hopen dat het daar bij blijft.

Ik ben overigens ook nog niks aangekomen (zit zelfs nog onder mijn normale gewicht), maar heb al wel echt een buikie.
 
Terug
Bovenaan