bekkeninstabiliteit tijdens en na zwangerschap

Hallo allemaal, ik ben Stefanie en ben 7,5 maand geleden van een gezonde prachtige zoon! Wat minder is, is dat ik nog steeds erg veel last heb van mijn bekken. Onder andere via deze weg hoop ik in contact te komen met anderen die hier ook last van hebben. Ik ben dit weekend een blog begonnen om iets met mijn gevoel te doen en herkenning te vinden bij anderen. En uiteraard om anderen ook herkenning te bieden en misschien zelfs te helpen door mijn ervaring te delen. Kom snel een kijkje nemen op mijn blog! Ik zou het leuk vinden om met jullie in contact te komen! Www.bekkenblog.nl
 
Ik wil je erg veel sterkte wensen, heb zelf ook bekkenklachten gehad bij mijn tweede zwangerschap... au au au... wat deed dat zeer. Bij is het gelukkig wel over gegaan al kon ik het een jaar na de bavalling soms nog voelen, maar nu 3 jaar na dato is het echt helemaal over. Nu opnieuw zwanger en ik hoop echt dat het me nu bespaard blijft. Sterkte!
 
Hey stefanie, sterkte met je bi, vreselijk vind ik t. Vrijwel mijn gehele vorige zwangerschap last van gehad. Men wat een pijn. Kleine is nu 1 jaar, inmiddels zwanger van nr 2. Heb nog vaak pijn, probeer heel goed naar.mijn lichaam te luisteren, en op tijd rust in te plannen gelukkig heb ik nu minder bi last, dan vorige keer. Ik denk dat ik nu sterker lichaam hem, doordat ik de baby veel in draagdoek heb gedragen en doordat ik beter luister naar mijn.lichaam.
Ik heb vanalles geprobeerd, fysiotherapie en oefeningen, maar niks helpt. Heb ook gemerkt, dat ik wel moet blijven bewegen. Dus niet alleen liggen en zitten, maar ook fietsen en lopen. Niet teveel tillen ( maar dat lukt natuurlijk niet met kleine die de hele dag aan mama's been hangt. Niet teveel trap lopen en bukken.

Ik hoop voor jou dat de pijn vlug minder wordt en dat je zonder deze (beperking, zo ervaar ik dat, omdat t vrijwel je hele dag beheerst) weer fijn door kunt gaan met genieten van je mooie gezin.



Liefs mies
 
Vervelend dat je er zo'n last van hebt!
Mijn dochter is nu 7 jaar en ik heb nog wel eens last van pijn in de bekkenbodem...
Ik ben bezig om zwanger te worden en ik hoop dat ik er dan minder last van heb ;-)

Tijdens mijn zwangerschap ben ik onder behandeling geweest van een fysiotherapeut toen ging het ietsjes beter, maar ik zat met 25 weken in de ziektewet ondanks die fysiotherapie...

Succes!

Liefs Annemarie
 
He Annemarie lees dat je ook bekkenproblemen had hoe is het nu? Ik heb dinsdag m'n eerste afspraak bij m'n Bekkentherapeut.
 
Hey Mism,

Ja klopt maar tot nu toe nog niks bijzonders! Alleen begint mijn rug soms... Moet ook zeggen dat ik bij Jill bij een week of acht problemen kreeg...
Dus vingers gekruist!
Ik ben soms ook bang om in een rolstoel te belanden maar dat Heeft de fysio gelukkig nooit tegen mij gezegd dus ik ben positief!

Jij succes hè dinsdag! Ik ga ook zodra ik last krijg!
 
Hej @ annemarie31 ben vanochtend geweest.mn vaste therapeut was er niet (zelf met verlof nog) dus nu een 'gewone' fysio.Heeft gekeken en omdat ik nu niet veel last heb gaat ze zich focussen op stabiliteit van mn rug en bekken. zodat dat wat beter wordt. eind aug is mn vaste therapeut terug en die gaat de bekkenbodem verder bekijken en behandelen.
 
Terug
Bovenaan