Hi!
Ik heb chronische bekkenpijn overgehouden van mijn eerste zwangerschap. Nu zwanger van de tweede dus vrij pittig nu al (13 weken zwanger).
Maar een goede fysio is echt de basis. Na lang zoeken heb ik een hele goede gevonden, ik weet niet of je in de buurt van Amersfoort woont? Wat ik zeg, de fysio is de basis maar zelf kan je er ook genoeg aan doen. Wat voor de 1 werkt, hoeft helaas niet voor de ander te werken. Het ligt er ook heel erg aan waar de pijn het meeste zit. Bij/ na mijn eerste was het vooral mijn stuitje, nu is het vooral mijn heupen. Hier een aantal tips:
Veel rusten tussen activiteiten door. Neem niet teveel hooi op je vork en verdeel je activiteiten. Als het niet gaat, gaat het niet.
Vooral op je linker zij liggen met een tussen tussen je knieën. Op je linker zij is de doorbloeding naar de placenta het beste dus winwin.
Schaf een voedingskussen aan en slaap hiermee. Weer op je linkerzij.
Ik vind een douchekrukje heel fijn om lekker onder de douche te kunnen zetten.
Elke dag even een stukje lopen, bij mijn eerste deed ik het na het avondeten, partner mee en even lekker wandelen. Probeer ervoor te zorgen dat je niet "vast roest".
De app: Rost moves mama. Hier zie je de juiste houdingen die je aan moet houden bij bepaalde bewegingen.
Maar echt de meest gouden tip, luister naar je lichaam. Heeft je lichaam rust nodig, doe dat dan ook.
Ik hoop dat je er wat aan hebt! Helaas hoort onbegrip ook bij deze klachten. Mensen onderschatten het heel erg, weten niet wat voor impact het heeft. Hoop voor jou dat je omgeving er wel oke op reageert.
Zet m op!!