Bekkeninstabiliteit

@ wittechocola, dankje! Ik heb inderdaad ook een goede therapeut gevonden inmiddels. Zij vertelde mij eigenlijk exact wat jij schrijft. Rust afwisselen met activiteit, luisteren naar jouw lijf en instaleer de app van rost moves.
Tot op heden merk ik wel dat ik iets minder snel scherpe pijn ervaar en dus wat beter optijd kan wisselen van houding of activiteit.
De bekken band was voor mij echt waardeloos, ik kreeg alleen maar meer last van het dragen van de band. Die hangt dus in de wilgen. Hihi
Sterkte Allen! En ik vind het wel fijn om zo even met elkaar te kunnen sparren.
 
Wat goed dat je een fijne therapeut hebt gevonden, scheelt een hoop! En grappig dat ze dezelfde tips heeft gegeven. Voor mij een goede spiegel dat ik het wel weet, maar het blijft lastig om je "aan de regels te houden". Vooral nu met een peutertje en een schoon en opgeruimd huis te willen hebben. 
Erover praten is erg fijn, dat ben ik met je eens. 
Bekkenband is erg persoonlijk idd, ik heb er wel wat aan gehad tijdens mijn eerste zwangerschap, maar ligt er ook maar net aan waar je klachten zitten. Bij mij zat het eerst in m'n stuitje, nu echt in m'n heupen. Dus ik weet niet of de bekkenband gaat werken bij mij, moet de volgende afspraak de bekkenband meenemen om te kijken of ie wel goed is.
Hopelijk sluiten meer meiden zich aan, herkenning is erg fijn!! 
 
Succes! Ik hoop dat de bekkenband je kan helpen. Is wel een makkelijke oplossing. Ik ben vandaag weer bij de therapeut geweest, ze geeft aan dat ze merkt dat het erger wordt. Ook merk ik dat ik sneller last krijg. Maar goed blijven luisteren naar mijn lijf.
Moeilijk he?
 
Heel lastig ja! Ik ben toevallig gisteren geweest. 
Tussen de 16 en 20 weken maakt je lichaam extra hormonen aan wat slaat op je bekken. Je bekken zijn tussen die weken weker en wijder aan het worden om zich voor te bereiden op de bevalling. Ik ben vrijdag 17 weken dus zit er middenin. Heb ook duidelijk die klachten. Top...
Heb ook op aanraden van haar een bekkenband (had ik toevallig nog van een vorige fysio) om te gebruiken bij wandelen en stofzuigen etc. 
Ook ga ik elke dag oefeningen doen. Ben daar echt rete slecht in om dat dagelijks te doen (ehh, überhaupt te doen..) maar ga het maar proberen. 
Heb jij al oefeningen gekregen? Het is belangrijk om je rug en buikspieren sterk te maken zodat zij de klap opvangen IPV je bekken. 
Hou je het ook een beetje vol allemaal mentaal?
 
Hihi herkenbaar. Ik betrap mijzelf er ook op dat ik de oefeningen een dagje skip. Helaas ging de vlieger tussen 17-20 weken bij mij niet op. Ben nu 23 weken en het lijkt echt intenser te worden. Waar de pijn voorheen soms even weg was, blijft hij nu constant aanwezig.
Al moet ik zeggen dat ik ook lastig dingen uithangen geef. Niemand stofzuigt, dweilt, kookt en ruimt op als ik. Om nog maar niet te beginnen over het werken wat ik echt te graag blijf doen.
Hoe is 't bij jou? Helpen de oefeningen een beetje? En heb je profijt van de bekkenband? Ik heb van mijn buurvrouw een buikband te leen. Maar die moet meer m'n buik tillen straks. We shall see
 
Terug
Bovenaan