Bekkeninstabiliteit

hoi esther.ik heb ook in de eerste zs bekken instabbaliteit gehad en ik raad je aan om naar cesartherapie te gaan.je moet denk even een verwijs kaart vragen bij de ha.het heeft bij mij goed geholpen en ik ben nu zwanger van de 2e en ik gebruik de oefeningen nu weer.veel succes!
 
Hi esther, probeer om op je rug op de grond te gaan liggen, til je rechterbeen ongeveer 20cm omhoog, hou 10 tellen vast. Probeer nu je andere been. Lukt dit dan heb je geen last van bekkeninstabiliteit, maar last van je rug of bekken.
Gr moniek
 
Ik had dezelfde klachten (vanaf 12 weken al) en ben naar een 'preventieve avond' geweest voor zwangere vrouwen bij een Mensendieckpraktijk. Daar worden lichaamshoudingen besproken (hoe loop je de trap op/ hoe stap je uit bed of auto/ hoe zit je op een stoel), maar ook hulpmiddelen gedemonstreerd (draagdoek voor om je heupen om je buik/bekken te ontlasten, maar ook skippyballen e.d.). Als je dit in je dagelijks leven toepast dan hoef je helemaal niet daar een fysiotherapeut o.i.d.

Kijk eens op www.caritasalome.nl/ Op haar site staan ook een aantal tips hoe je er het beste mee om kunt gaan.

Sterkte!
 
Terug
Bovenaan