Bekkeninstabiliteit.

A

Anoniem

Guest
Hoi dames,

Ik ben vandaag 17 weken zwanger van ons eerste kindje.
Heb al sinds begin wat last van rugpijn, maar dacht dat dat er gewoon bijhoorde.
Nu werd het laatste week steeds erger, woensdag zo erg in de midddag dat ik erg moeilijk en met veel pijn liep, en nu nog erger, dat ik heel erg moeilijk kan lopen, niet te lang kan zitten, en vaak lig.
Zijn er nog dames die hier last van hebben? En wat doen jullie hier aan.
Ik moet van dokter naar fysio, moet daar maandag eerste keer heen.
Zou ik ha bellen om te vragen of een bekkenband een optie is, of moet je daarvoor eerst bij fysio zijn geweest?
En wat kan ik tegen die pijn doen? Enkel rustig aan doen?

Zijn er nog dames die hier last van hebben, en die zin hebben om hierover te schrijven?

Groetjes Bloemetje

Hoi
Ik heb aardig ervaring met bi
Ik kreeg het bij de eerste rond de 15 weken
en bij de tweede kon ik rond de 9 weken al bijna niets meer
Deze zwangerschap ben ik behoorlijk fit ingegaan en ben pas met 25 weken gestopt met werken en dan voornamelijk vanwege de harde buiken
Ik heb zelf ceasar therapie, dit is houdingstherapie en dat bevalt erg goed
Je leert dat je spieren het van je skelet overnemen
Over de bekkenband: ik gebruik hem alleen bij extreme inspanning, omdat je spieren er lui van worden, maar als ik dus perse moet winkelen of iets dergelijks dan doe ik hem om
Ik heb zelf de erasmusband, tijdens mijn vorige zwangerschappen had ik een enkele band, maar deze is stukken beter, maar ook duurder
Ik heb hem toen tweedehands via marktplaats gekocht

Hoi Nynke,

Dank je voor je reactie, lastig dat je bij vorige zwangerschappen er zoveel last van hebt gehad,maar het nu beter gaat. Fijn om te lezen.
Heb huisarts gebeld maar moet nog even afwachten tot maandag, kijken wat fysio erover zegt.

Groetjes

Hoi bloemeje

Ik heb hier tijdens mijn eerste zwangerschap ook behoorlijk last van gehad!!
Ik kreeg van mijn therapeute de goude tip!!!
Ze raade me aan, om lecoq schoenen te kopen,
natuurlij zijn hier verschillende modellen van,
je moet de modellen kiezen met de meest platte zool.
Werkt echt!!! En thuis vaak op je blote voeten lopen!
Zo'n band werkte bij mij geheel niet.
Ik had ook een behoorlijk dure, 69,-
maar ding kroop steeds omhog, bleef niet op de juiste plek zitten.
Verder doet een goed matras wonderen,
omdat wij destijds bezig waren met verhuizen, hebben we meteen een nieuw
matras gekocht, van tempur, heel fijn, kon ineens weer heerlijk slap, ondanks de bekkeninstabiliteit!!

lieve Bloem

Ik had met de eerste ook met 17 weken last (al eerder.. maar neit aan de bel getrokken)
Nu heb ik ook al last.. Maar ik vraag bij de volgende controle wel een verwijzing voor cesear therapie.. dat mens heeft goude handen.
De oefeningen hielpen.. verder maakte ze mijn bekken los(die schoten iedere keer door de ruimte aan 1 kant vast.. ) En heb ook met krukken gelopen.. uiteindelijk deed rust en oppassen met bepaalde bewegingen het! en kon ik de laatste maanden redelijk door. zij maakte het op tijd los en bleef ik niet te lang doorlopen.
Zo'n bekkenband ook geleend.. dat werkte niet.

Al met al.. afwachten hoe het gaat.. blijf wel voorzichtig op de juiste manier bewegen.
Maar therapie kan je er goed doorheen helpen.

Liefs Jazzie

Probeer het weekend door te komen met zo min mogelijk de trap te gebruiken
En geen hakken, ik baal best, want mijn mooie laarzen hebben hakken en die staan dus in de kast
Ik heb een kniekussen gekocht bij de Makro, dan ligt je bekken 's nachts in een goede houding, al moet je dan wel een makro pas hebben
Sta en zit zoveel mogelijk symetrisch, dus twee voeten naast elkaar op de grond

Mijn therapeute is erg tevreden met hoe mijn lichaam het automatisch oplost, ze hoeft mijn houding zelden te corrigeren
Kleermakerszit is als je het kan ook erg goed, bij de vorige twee kon ik het niet, maar bij deze gaat het soepel
En op tijd stoppen: de pijn komt meestal achteraf, als je al overbelast bent

Let op dat je bij de fysio houdingstips krijg, anders kun je beter naar een ceasar therapeut gaan
Ik heb jaren lopen aanmodderen voor mijn stijve nek bij de fysio en er is nooit aandacht besteed aan mijn houding en door de bekkentherapie bij de ceasar heeft zij ook altijd gehamerd op mijn schouderparty en ik ben nu dus al ruim 6 jaar klachtenvrij in mijn nek, terwijl ik ervoor ieder jaar wel een poos bij fysio liep

Overleg trouwens wel als je voor de eerste keer naar de therapeut ga over de bekkenband. Afzakken had ik nooit last van, volgens mij heb je hem dan niet strak genoeg omgehad
De band gebruik je vooral om beide bekkenhelfden te ondersteunen en als hij goed omzit voel je verlichting op je heupen
Ik heb dit keer meer last van mijn schaambeen en helaas werkt de band daar niet voor

Hoi,

Ikke Mama,
Dank je voor de tip, ik ga er eens naar op zoek, en op blote voeten lopen thuis? Waarvoor is dat? Dat het natuurlijker loopt?
Goed matras hebben we. we zijn tijd geleden verhuist,en hebben toen matras van m line gekocht, vond hem beter dan die van tempur, en dat doet gelukkig in de nacht wel goed.

Jazzie,
ook hier. dank je voor je tip. Ik mag maandag, eindelijk, want het word steeds erger, probeer op te letten met lopen. rustig aan, goede manier zitten en op 1 zijde te slapen.
Verder geen idee wat ik eraan kan doen.
We moeten inderdaad even kijken hoe het verder gaat.
Dank je,

Nynke,
kleermakerszit, ff geprobeerd, voelt voor mij wel verlichtend, maar krijg mn been dan weer moeilijk recht. Heb ook vaak gevoel nu dat heup verdoofd word, en voel mn bekken soms echt bewegen, eng gevoel vind ik dat.
We proberen hier weekend ook door te komen door rustig aan te doen, trap te vermijden.

Hoe gaat het met jullie zwangerschappen?

x

Deze zwangerschap loopt helaas niet zo voorspoedig als de vorige
Ik heb veel last van mijn buik en van harde buiken
Ik hou me maar rustig dit weekend, kijken of het wat opknapt

Terug
Bovenaan