Bekkeninstabiliteit.

Hoi hoi

Op blote voetn/sokken zijn je voetzolen plat en idd in natuurlijke houding.
Daarom raade ze me die schoenen aan, omdat die ook plat zijn.
Natuurlijk heb je wel meer platte schoenen, maar het zit hem in de bolling van de zool,
in je voetzool, aan de binnenkant,  midden/opzij zeg maar, heb je toch z'n kuiltje in je voet,
heel veel schoenen vullen dit kuiltje op, door een zool in de schoenen te maken met een kussentje/verhoging op die plaatst. Dat moet je dus niet hebben! Ik droeg destijds altijd diesels, daarbij zit dat ook.
En idd kleermakerszit, werkt goed, ik moest dat elke avond 15 min doen,
tijdens gtst bijvoorbeeld.
Op een kant van je zij blijven liggen lijkt me niet te best,
je moet juist proberen af te wisselen,
juist de kant waar je last van hebt, is je goede kant!
Je andere heup zit waarschijnlijk 'losser'. En daardoor heb je van je goede heup zo'n last, die moet het meeste werk doen, terwijl deze wel op zijn plek zit.
Altijd op twee benen blijven staan, niet op een kant leunen. Je zou dan namelijk leunen op de kant die geen pijn doet; en dat is dus juist je kwade kant, waardoor je andere heup nog meer pijn doet, nadien.
Dit alles was in mijn geval hoor, waarschijnlijk ook weer bij iedereen anders,
maar misschien heb je er wat aan.
Ik ben net 6 weken in verwachting, dus heb NOG nergens last van hihihi, mag van mij zo blijven nog even!! De vorige zwangerschap was alles behalve leuk.
Ik kreeg rode hond (was wel ingeent, was voor mij en kind ook niet gevaarlijk, wel besmettelijk, dus mocht niet meer met bejaarde werken, tot het gevaar geweken was, 6weken later) daarna kreeg ik bekkeninstabiliteit, ik was toen 26 weken zwanger. Vanaf 30 weken mocht ik niet meer werken. Toen ik 33weken zwanger was daalde mijn bloeddruk heel erg, ik had een bloeddruk van 65/45 (of  70/45, in elk geval was de onderdruk 45)  heeeel laag. Ik viel dagelijks meerdere keren flauw. Na de bevalling had ik hier weer erg last van, tot 8 weken na de bevalling, daarna werd het stukken beter. Wat mij betreft krijg ik alle kwaaltjes weer terug, als mijn bloeddruk maar goed blijft! Vooral met een kleine in huis, kan ik zoiets natuurlijk niet gebruiken, eng idee.
Ben nu heel moe, had ik tijdens de vorige niet, wie weet verloopt deze dan wel heel anders, ik hoop het maar.
Sterkte ermee hoor!  

Hoi hoi,

Helaas hier nog een zwangere die al 2 keer aan den lijven heeft mogen ondevinden wat bekkeninstabilitiet inhoud....grrr.

Bij de eerste heb ik door gemodderd tot een week of 20 en toen kwamen ze eindelijk tot de conclusie dat het toch bekkeinstabilitiet was. Ik heb toen idd Ceasar therapie gekregen en dat werkte goed. Ik heb toen ook een bekkenband gekocht en die hielp aardig maar het zat echt vreselijk. Bij mijn tweede zwangerschap bgon het al met 13 weken alleen geloofde mijn huisarts me niet en die ging wel even testen of het wel mijn bekken was, Dat deed hij doo mijn bekken uit elkaar te duwen en mij vreselijk veel pijn te bezorgen, ik heb toe bijna 2 weken amper kunnen lopen. Tijdens deze 2e zwangerschap ook weer Ceasar therapie gehad en weer super! Ik heb tijdens deze zwangerschap mijn bekkenband bijna niet gedragen aangezien deze je wel ondersteund maar ook de spieren lui maakt.

Ik heb zelf kantoorwerk en ik moest verplicht iedere 10 minuten even gaan lopen want te lang in een houding is funest. Dus niet te lang lopen of zitten maar ook weer niet al te lang liggen is mijn ervaring. Uiteindelijk ben ik ruim voor mijn verlof al gestopt met werken omdat mijn bloeddruk ook omhoog schoot en ik last kreeg van hartkloppingen. (Dit was zomer 2006, dus 2 keer een hittegolf doorgemaakt)

De beste tip die ik je kan geven is luister naar je lichaam, als het niet gaat niet doorgaan maar gewoon stoppen, dat is moeilijk weet ik maar ervaring leert dat dit echt het beste is voor jezelf. En wat hierboven allemaal al is geschreven, symetrisch bewegen ed.

Zelf ben ik nu 6 weken en 1 dag zwanger van de 3e en ik ben alweer begonnen met oefeningen om de spieren rond mijn bekken zo stevig mogelijk te maken zodat ze het zootje bij elkaar kunnen houden!

Succes bij de fysio!

Groetjes Sannie

Hoi,

Dank je voor het advies.
Ja, naar je lichaam luisteren dat merk ik dat dat moet, heb ik gisteren niet gedaan, en vandaag veel last.
Morgen eerste keer fysio. Hoop dat het gaat werken.
Ik heb fysiek zwaarder werk, vier uur staan en regelmatig bakken van vier a vijf kilo tillen.
Ik hoop echt niet de rest van mn zwangerschap thuis te moeten zitten. Ben het nu al aardig zat na drie dagen.

Alleen, aangepast werk is bij mij erg moeilijk, want er is alleen maar zwaar werk.
We zien wel wat fysio morgen zegt.

Dank jullie meiden.

Hoi meiden,
Ik ben ruim 25 weken zwanger van de tweede en ook ik mag helaas ervaren hoe het is om BI te hebben. Pijn in mijn bekken, steken, haast door je benen zakken van de pijn, pijn in mijn stuitje en dan nog maar niet over de pijn in mijn benen te praten. Ook ik kom nu inmiddels bij een bekkenfysiotherapeut en zij geeft me oefeningen en tips. Verder mag ik van haar uitsluitend met mijn werk en tijdens inspanning (lopen, boodschappen doen enzo) een bekkenband dragen, verder direct afdoen als ik weer thuis ben idd vanwege je spieren.
Ook moest ik mijn werktijden aanpassen. Ik werkte 3 dagen achter elkaar van 9 tot 18.00 uur en nu van 10 tot 15.00. Meer rustpauzes tussendoor  inlassen en eigenlijk 4x per dag een half uur liggen. Op mijn werk is dat iig niet te doen, maar thuis probeer ik dat zoveel mogelijk, maar met een peuter van 2.5 is dat soms lastig.
Toch vind ik op mijn zij liggen het fijnst, omdat ik echt voel dat mijn bekken in elkaar zakt als ik op mijn rug lig. Een kussen tussen je knieeen en eventueel tussen je enkels geeft bij mij ook heel veel steun, maar het blijft afzien.
Eigenlijk is niks lekker, zitten, liggen, staan enzo. Dus zoveel mogelijk afwisseling werkt vaak het beste.
Op tijd aangeven als het niet meer gaat, want als je de hele dag pijn hebt ben je eigenlijk al te ver gegaan. Je kunt het niet echt "genezen" als je het eenmaal hebt, maar wel voorkomen dat het erger wordt. Je moet tenslotte nog langer mee als vandaag en ook na de bevalling kun je er nog lang genoeg last van blijven houden, dus meiden...... Op tijd aan jezelf (en je kindje) denken!!!
Suc-6 allemaal...
Dikke kus Amber

Hoi Amber,

Dank je wel voor je verhaal.

Dankzij al jullie verhalen ben ik al stuk wijzer geworden, en iedereen zijn verhaal en tips, die probeer ik toe te passen hier. Rustig aan doen, regelmatig klein stukje lopen, af en toe liggen. Zitten.
Vandaag gelukkig hulp in huis gehad van mn vader en zn vriendin, ze hebben alles voor me schoongemaakt, want dat kan ik nu echt niet zelf meer.
Ben ik erg blij mee. Hoop dat het snel beter gaat, zodat ik dat zelf weer kan. Of proberen elke dag wat bij te houden, zodat het niet in een keer hoeft.
Maar is erg moeilijk om nu opeens alles uit handen te moeten geven.

Groetjes

Hoi Dames,

Vandaag bij fysio geweest.
Oefeningen meegekregen voor houding, die de pijn wat verminderen.
Momenteel twee weken zeer rustig aan doen. Daarna mag ik misschien licht werk doen, als dat goed zou gaan mag ik misschien weer opbouwen met werken.
Maar de kans zit er misschien ook in dat ik niet meer aan het werk kan.
Allemaal misschien, en hangt er vanaf hoe het de komende twee weken gaat. En daarna zal blijven gaan.
Hoop wel dat ik weer kan werken, want tot bevalling vanaf nu thuis zitten.
Is nog wel erg lang. Dus ben benieuwd.
Mag trouwens niet meer op mn rechter zijde slapen. Is zeer slecht.

Wel merk ik dat ik vandaag weer teveel heb gelopen, en ja, voel ik nu weer goed.

Liefs

Hallo dames!
Wat kan dit toch een super nare kwaal zijn! Ik heb het ook bij mijn eerste 2 zwangerschappen gehad en nu, mijn 2e is inmiddels 6 jaar, zwanger van nummer 3. ruim 38 weken inmiddels alweer! En vreemd genoeg huppel ik nog altijd vrolijk rond, fiets veel en ga nog rustig een paar uurtjes shoppen! Ik weet niet precies waar ik het aan te danken heb, maar het spreekt voor zich dat ik er enorm blij mee ben! Ik denk dat belangrijk is dat je inderdaad luistert naar je lichaam (zo ondertussen weet ik wel wat ik wel en niet kan doen) maar toch in beweging blijft. Ben ook blijven sporten (fitness) tot week 35. Daarnaast stelde ik me er op in dat het zou komen en was heel relaxed toen de eerste kwaaltjes kwamen. Maar door rustig door te gaan en me niet druk te maken verdwenen ze ook weer! Verder pas ik ook braaf de regeltjes van Cecile Rost toe (zij heeft een boek geschreven waarin allerlei tips staan) en heb ik er op gelet niet te veel aan te komen (ben vrij tenger, ben tot nu toe 9 kilo aangekomen). Ik ben wel de laatste jaren blijven sporten puur om bekkenklachten voor te zijn, blijkbaar pluk ik daar nu de vruchten van. Even een positief verhaal, ik weet dat ik deze zwangerschap lange tijd niet aandurfde door die bekkenklachten. Maar blijkbaar kan het toch ook heel anders!
Groetjes en heel veel succes!

Loeki

Terug
Bovenaan