Bekkeninstabiliteit

Zoals de titel al aangeeft mag ik ook nog van deze zwangerschapskwaal "genieten"
Alsof we nog niet genoeg gehad hadden. Snik...

Zijn er veel dames hier die last hebben?

Ohh.. het houd ook niet op voor je he..!
Nee, ik heb er gelukkig geen last van. Misschien een beetje als ik veel loop, maar weet niet zeker of het nou echt bekken instabiliteit is of een ander pijntje. Heb het ook alleen als ik lange stukken stevig doorloop (wat ik dus nog al eens doe met 2 honden..)

Nou, succes er mee en hopelijk heb je niet te veel last...

heb er allen s'avons last van als ik weer lekker druk bezig ben geweest en dan even ga ligen en op wil staan of bij om draaie in bed maar gelukig als ik op sta s'morgens heb ik er geen last meer van
heel veel succes er mee
fisio is ook nog een oplossing als er veel last van hebt
groetjes chantal

Balen meis, dat je daar nou ook nog last van krijgt. Hoop voor je dat je met bekkenfysio aanzienlijk minder last krijgt. Hoor er wel goede verhalen over.
Sterkte!

Heb wel wat last van m'n gewrichten, maar weet niet zeker of dat m'n bekken zijn. Idd alleen als ik lang lig/zit/sta zonder echt te bewegen. In actie komen gaat dan niet echt soepel. Volgens degene die zwangerschapsyoga geeft is het m'n SI-gewricht, dus daar ga ik voor alsnog maar vanuit. Als ik bij zwangerschapyoga rondkijk, heeft iedereen erg veel last met opzij rollen en overeind komen. Zal er dus wel bijhoren deze periode.

Wat vervelend!heb je echt last van bekkeninstabiliteit of van bekkenpijn? Ik heb ook veel last van m'n bekken, of 't al instabiliteit te noemen is durf ik niet te zeggen ook al ben ik fysio.. Maar denk dat ik er dicht tegen aan zit,ik ga maandag overleggen met de vk of nog minder werken een verbetering zou kunnen geven. Bekkenfysio heb ik nog niet ingeschakeld omdat de meeste oefeningen me bekend zijn, maar wellicht is 't nog wel verstandig. Sterkte ermee en ben benieuwd wat jij er nog aan kan doen. Oja Ik doe aan zwangerschapszwemmen en dit geeft bij mij wat verlichting misschien is 't ook wat voor jou.

Helaas is het wel instabiliteit. het probleem in de maatschappij is dat men de term bekkeninstabiliteit al gauw gebruikt.
Enigsinds bandenpijn word vaak al gauw zo genoemd. De bekken therapeut heeft gisteren allerlei testjes gedaan met duwen/ trekken enz waarbij ze de conclusie heeft getrokken.
In zeker zin is elke zwangere bekken instabiel alleen tot een grens wat acceptabel is. Bij mij zit er teveel speling door de verweking van de banden die normaal het bekken bij elkaar hoort te houden.
Bekkenpijn is het gevolg van de instabiliteit. is nog weer anders dan bandenpijn wat ook in het gebied van je bekken gevoeld kan worden.

De bekkenfysio heeft het idee dat er wel wat verbetering te behalen valt daar gaan we dan ook maar vanuit. Liep al bijna 3 week met erge pijn maar moet mn dagritme nu nog meer aanpassen.
Mag niet meer tillen en moet uitkijken met bukken / hurken. Verder moeten we een balans gaan vinden in rust en actief (khad het idee dat ik dat al wel aardig deed, maar het kan natuurlijk altijd beter)
En daarbij heb ik oefeningen meegekregen om mn dwarse buikspieren te kunnen trainen zodat die de "taak" van de banden wat gaan overnemen.

Nog max 15 weken.... en dan zal het zowiezo wel makkelijker worden omdat het kindje dan niet meer gedragen hoeft worden en daarbij het hormoon wat je bekken verweekt, ook uit je lijf verdwijnt.

Meissie, mijn nichtje heeft tijdens haar zwangerschap ook een tijdlang hele erge last gehad van bekkeninstabiliteit. De laatste 5 weken ofzo had ze er juist minder last van, omdat de kleine dan al wat ingedaald is en de druk heel anders komt te liggen. Hoop dat dat bij jou ook het geval zal zijn. Scheelt toch weer een paar weekjes he.

X

Terug
Bovenaan