Bekkeninstabiliteit

Hoi Butterfly, ik loop ook al vanaf 13-14 weken met bekkeninstabiliteit (zo lang zit ik al thuis). Ben begonnen bij de gewone fysio, maar dat schoot niet echt op. Sinds ruim 5 weken loop ik ook bij de bekkenfysio en dat scheelt wel wat. Wat je vertelt klinkt klinkt erg bekend voor me. Ook dagritme aanpassen, een goede combi tussen rust en oefeningen vinden, dwarse buikspieren trainen door oefeningen. Ben sinds vorige week ook begonnen met ZwangerFit en dit sluit er wel goed bij aan. Maar ik ben ook wel gewaarschuwd dat het tot aan de bevalling waarschijnlijk niet beter zal gaan, maar het is al fijn als het in elk geval niet meer erger wordt.
Dus helaas weet ik ongeveer wat je voelt. Sterkte!

Hallo meiden,

Hier even een tip van een maartmama. Ik heb deze klachten ook gehad en na mijn eerste bevalling ben ik te snel weer trap gaan lopen. Daardoor verslechterde mijn klachten enorm. Zo erg zelfs dat mijn bekkenpijn chronisch is gebleven. Nu ben ik 5,5 week geleden bevallen van mijn 2e kind en heb ik 10 dagen bedrust gehouden en niet trapgelopen. Ik heb me in jaren niet zo goed gevoeld, weg pijn!

Dus probeer dat traplopen na de bevalling zo lang mogelijk uit te stellen!

Succes meiden!

Gr Ingrid

Hoi Ingrid, Bedankt voor de tip.

Ik was net bezig info op te zoeken voor het lenen van een hoog-laagbed voor in de woonkamer. Zodat ik inderdaad niet naar boven hoef.

Terug
Bovenaan