Bekkenpijn 16 weken

<p>hoi allemaal </p><p>Ik zit nu in week 16 en heb sinds 2 weken echt veel pijn in men bekken en stuitje met uitstraling naar men bovenbeen en onderrug. Ik kan maandag naar de fysio maar werken is echt niet mogelijk nu.  Veel staan en zwaar werk. Nu kan ik proberen kassa en dat doe ik ook maar ik merk dat het zitten ook echt pijn doet na een paar uur. Nu wil mijn werkgever een verklaring dat mijn klachten komen door zwangerschap voor het uwv? Heb hier zelf nog nooit van gehoord. Wat kan ik het beste doen in deze situatie. Heb thuis ook nog een peuter lopen dus echt thuis rusten is ook niet aan de orde </p>
 
Wat vervelend dat je vroeg in je zwangerschap deze klachten hebt. 
Ik ben zelf ook eerder gestopt met werken, maar ik heb geen verklaring in moeten leveren voor het uwv. Als je (gedeeltelijk) zoek gemeld wordt dan krijg je van het uwv een vragenlijst waardoor je niet in staat bent om te werken. 
Als je het echt wilt weten zou ik het uwv even bellen.
 
Succes!
 
Precies dat, je werkgever meld je gedeeltelijk ziek bij het UWV ter gevolge van zwangerschap, dan krijg je een vragenlijst deze je invult fluitje van een cent. Je werkgever verdient er niet minder op. 
 
Mijn werkgever was wel zo eerlijk om te zeggen om me volledig ziek te melden dit in overleg zodat ze een nieuw iemand een beter tijdelijk contract kon aan gaan bieden. Dus ik kwam nog een paar uurtjes koetelekoeten. ( zorg)
 
Je werkgever kan het beste een gesprek met de bedrijfsarts regelen. Die kan dan bevestigen dat het om zwangerschapsgerelateerde klachten gaat, zodat jouw baas de volledige vergoeding krijgt van het UWV. Je werkgever zou dat eigenlijk moeten weten. ;)
 
Volgens mij hangt het ook samen met wanneer je verlof ingaat. Als je ziek bent als gevolg van je zwangerschap moet je met 34 weken met verlof. Pin me er niet op vast, maar dat staat me bij. 
 
Ja dat je dan met 34 weken met verlof moet dat weet ik. Net thuis van kassa proberen maar enorm veel pijn weer door het zitten. Zal op thuis zitten uitdraaien 
 
Hoop dat je een goede bekken fysio treft, want het klinkt alsof je bekken scheef staat. Ik heb dezelfde klachten met 15 weken gehad en de bekken therapeut kwam er achter dat hij zowel scheef als gedraaid stond, vandaar de mega pijnlijke spieren eromheen. Hij staat inmiddels weer recht en met wekelijkse behandeling ben ik nu 3 weken later pijnvrij en kan weer iets meer. Ik moet wel tussendoor liggen, mag niet te lang zitten etc dus het blijft mega irritant al zo vroeg in de zwangerschap maar het is niet meer naar als het bij jou ook klinkt. 
Mijn fysio was op aanraden van de verloskundige en dat was een goede tip. Veel succes!!
 
Terug
Bovenaan