bekkenpijn

Sinds vanochtend voel ik mijn bekken opspelen. Ik ben vandaag 17 weken en 1 dag zwanger, dus de progesteron hormonen zijn volop aan de gang.
Ik weet wat bekkenpijn en bekkeninstabiliteit is, ik heb er in 2000 last van gehad zonder een zwangerschap.

Ik voelde de krampachtige pijn tussen mijn benen en daarna kon ik bijna niet meer staan, dus snel gaan zitten. Een zwaar gevoel volgde daarna in mijn billen en uitstralende pijn in mijn benen naar voeten toe. Toen ik dat voelde begonnen bij mij de alarmbellen te rinkelen. Ik moet goed opletten de komende tijd om te voorkomen dat mijn bekken instabiel wordt. Dus niet te lang staan, in beweging blijven en een brace dragen. Mijn bekkenbodemspieren trainen moet ik nu ook maar weer gaan opppakken.

Zijn er al meer zwangeren onder ons die last hebben van deze klachten???
Groetjes Tammy1 17wk en 1dg

Hoi,

Ik heb er bij mijn dochter veel last van gehad. Te lang mee doorgelopen en uiteindelijk de laatste helft van mijn zwangerschap mee gezeten. Ook een bekkenband gehad en veel oefeningen gedaan maar dat hielp maar minimaal. Bij mijn zoontje voelde ik het opkomen met een week of 13-14 en gelijk oefeningen gedaan. Het is zeer beperkt gebleven en na een paar weken was het weg. Dit keer is het net zo gegaan, zodra ik de eerste tekenen voelde gelijk oefeningen  gedaan en het is weer weg. Voor mijn gevoel is het tijdig luisteren naar je lichaam en niet te ver (en te lang) ermee door gaan, dan kan je de schade flink beperken.

Sterkte ermee!
Ingeborg

Hallo,

Ik had bij de zwangerschap van mijn 2e al heel vroeg in de zwangerschap last van mijn bekken en zat al snel thuis van het werk omdat het gewoon niet meer ging.
Nu ben ik 19 weken zwanger en heb ik er maar af en toe last van, vooral als ik teveel heb gedaan of te lang heb gestaan of gelopen. Valt me dus nog heel erg mee!!!! Ik let er ook meer op en neem op tijd rust.

Sterkte met de klachten en hopelijk blijft het beperkt!

Groetjes Wendy

Hallo dames,

Ik ben 17 weken zwanger en heb inderdaad ook weer last van mijn bekken c.q. heupen. Ik heb in de vorige zwangerschap vaak oefeningen gedaan en dat hielp goed.
Elke ochtend: plat op de grond liggen met de voeten tegen elkaar aan en de knieën 10 seconden tegen de grond drukken. Dan weer 5 seconden ontspannen. Herhaal dit 5 keer. Het heeft mij vorige keer goed geholpen, dus wie weet heb je er wat aan. Succes!
Groetjes

Hoi Tammy,

Ik heb het vooral bij de eerste heel erg gehad. Bij de tweede wat minder en nu bij de derde valt het tot nu toe erg mee.

Mijn advies is om goed naar je lichaam te luisteren en ondersteuning te vragen van een fysiotherapeut. Dat heeft mij heel goed geholpen om de klachten bij de tweede zwangerschap onder controle te houden.

Succes en sterkte!

X Roosmarijn

Ik loop inmiddels al bijna een maand bij de fysio voor mn bekken. Heb het aardig onder controle, maar als ik een tijdje niet oplet. Ik zou altijd hulp zoeken en snel, zodat het niet van kwaad tot erger gaat. Bij mij is het nu redelijk stabiel en ik kan er aardig mee leven!

Groetjes Annemiek

Ik had ook al heel vroeg last van (hormonale) bekkenpijn, al rond de 11 weken!
Ben een tijdje bij een bekkentherapeut onder behandeling geweest en van haar veel oefeningen gekregen, maar vooral geleerd veel rust te nemen en te zorgen dat je een balans vindt tussen activiteit en rust. (weinig activiteit en veel rust Ik heb nog steeds wel veel last, maar het is wel hanteerbaarder...

lfs Mick

hee meiden

ik heb al paar weken vreselijk last van mijn onderrug en dat straalt door naar mijn benen en billen ik word gek van de pijn  

ik ben nu 18 weken zwanger en heb een dochter van bijna 2
liggen en zitten kan ik niet lang is dit dan bekkeninstabiliteit......wie kan mij vertelen wat dit is

x.

Terug
Bovenaan