Belangrijke vraag wie helpt????

Hoi Boompje,
Ben nieuw in dit forum, dus kan zijn dat het allang besproken is, maar als je het precies wil weten, kun je ook altijd een ovulatietest doen. Clearblue heeft 7 staafjes die je in je ochtendurine moet doen en zo kun je kijken of  een of andere waarde stijgt. (weet niet precies meer welke waarde).  Dan heb je je eisprong.

Werkt best handig. Je moet wel een beetje regelmatige cyclus hebben, want anders test je je helemaal gek (en die dingen zijn niet goedkoop).

Succes, F.

Hoi,

Misschien heb je wat aan mijn verhaal, ook al werkt het bij iedereen heel anders...
Ik ben nu 17 weken zwanger van ons tweede kindje en bij beide ben ik in de eerste maand zwanger geraakt.
Op aanraden van een vriendin ben ik begonnen met het gebruik van het persona apparaat, waardoor je inzicht krijgt in je cyclus en die heel betrouwbaar je eisprong in een display aangeeft, dus je hoeft niet te kijken of je nou wel of niet een streepje ziet.
Bij mij was het zo dat de afscheiding zo'n twee dagen voor de eisprong veranderde.
We hebben dan ook die dagen geklust, juist voor de eisprong.
Mijn eisprong zit ondanks een regelmatige cyclus niet netjes in het midden van m'n cyclus, meestal tussen dag 17 en 20. Als ik me had gericht op dag 14, was ik waarschijnlijk nog niet zwanger geweest, denk ik.
De persona vond ik dus echt een aanrader, hij ligt nu weer in de kast en na m'n zwangerschap gebruik ik hem weer als anticonceptie.
Een innestelingsbloeding heb ik bij beide zwangerschappen gehad, volgens mij was het ongeveer een week na de eisprong. Een beetje oud bloed en een beetje helder rood bloed.
Veel succes ermee!

groetjes, Marloes.

Hee Boompje,

Ik dacht ook altijd een dag of 5 tot 7, maar  toevallig heb ik van de week van een verloskundige gehoord dat een innestelingsbloeding pas zo'n twee weken na de bevruchting plaatsvindt, zo rond de tijd dat je volgende menstruatie moet beginnen. Vandaar dat het vaak op een menstruatie lijkt,  maar dan heel licht.  Zo te zien klopt dat dus bij jou wel. Wat betreft die eisprong: ik heb afgelopen maand met ovulatietesten en temperaturen mijn eisprong vastgesteld en die viel op dag 17 van de 29, dus daar klopt ook geen hout van. Zo zie je maar weer: het is bij iedere vrouw anders.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes, Tammy

Terug
Bovenaan