belangrijke vraag

Hoi Sira,

Wat vervelend voor je! Zelf had ik in het begin van de zwangerschap ook veel last van verstopping (en als ik dan moest deed het pijn!!). Daarvoor gebruikte ik lijnzaadolie-capsules. Dat hielp bij mij echt prima en mag je dus ook gewoon slikken tijdens de zwangerschap (is ook god voor je bloedruk en weerstand). Later hoorde ik dat Lavolax (van het merk Pfluger) ook goed helpt maar ik weet niet zeker of je dat tijdens de zwangerschap mag gebruiken dus dfat zou je even na moeten vragen bij de drogist. Op je nuchtere maag lauw-warm water drinken kiwi's eten wil ook nog wel eens helpen. Nou ik hoop voor je dat er wat bruikbare tips bij zitten. Succes ermee!

Groetjes Landi

Roosvice LAXO  of Roosvice  STOP (de laxo hielp mij erg goed!)  
Lijnzaad(olie) om de stoelgang een beetje op pijl te houden.
Verder veel drinken (in beide gevallen) en veel vezels eten.

Ik weet dat er wel iets homeopatisch is tegen verstopping van Dr. Vogel, nl Linoforce maar dat mag  NIET gebruikt worden bij zwangerschap.
Wel is er van Dr. Vogel Aciforce wat een probioticum is. Dit helpt d.m.v. nuttige bacteriën die normaal ook in je darm voorkomen het evenwicht weer te herstellen in de darmen.
Tijdens mijn zwangerschap heb ik het (nog) niet gebruikt (het mag  WEL tijdens de zwangerschap gebruikt worden) maar het helpt mij goed als ik last van mijn spastische darm heb.
Dus dat zou je kunnen proberen.
Okugest is van VSM en helpt tegen diarree, maar ik weet niet of dat tijdens de zwangerschap gebruikt mag worden (kun je evt. navragen bij VSM zelf of in de winkel)

Bedacht me ineens dat ik nog wat voor je wist. Het heet Stimulance van Nutricia. Het staat bij mijn supermarkt bij de reformartikelen. Het zijn 3 pakjes drinken. Het smaakt gewoon naar sinaasappelsap, maar er zijn heel veel vezels aan toegevoegd. Ik geef wel eens een half pakje aan mijn dochter als ze verstopping heeft, en het werkt echt super goed en puur natuur. Ik heb net op het pakje gekeken en zwangeren kunnen het ook gewoon gebruiken.

Groetjes
Wasabimammie!

Hoi,

Ik had hier ook heel erg veel last van en ik heb er wat voor gekregen van de dokter.
Dat heeft bij  mij erg goed geholpen. Hoe het heette weet ik niet meer, maar de dokter weet wel wat je welm of niet mag gebruiken.

Groetjes Natasja

Hoi,

Inderdaad veel water drinken helpt goed, maar ook producten als ontbijt koek, pruimen, volkoren producten helpen erg goed.
Veel succes.

Groetjes,
Iris.

Hallo,

Ik heb hier zelf ook last van, ben nu al 4 dagen niet naar de wc geweest :(
Pijn, ben elke morgen heel vroeg wakker, zit snachts lang op de wc, maar het wil gewoon niet. En als er wat komt, is het innieminie, en heel hard.

Ik eet volkorenkoeken, ontbijtkoek, eet yogurt met vezels, drink druiven sap, pruimen, een lepel  zonnebloem olie, maar niets helpt!!!

Morgen ochtend ben ik de eerste die de dokter belt... word gek..

Nens.

Nog een aanvulling van de tips...

Op NUCHTERE MAAG 's ochtends een a twee glazen lauw/warm water drinken.
Het is niet echt lekker vind ik zelf, maar het helpt wel.
Later hielp dat alleen niet afdoende meer en heb toen het advies van vk ernaast gebruikt, lijnzaad en roosvice laxo.
Daarmee is het goed onder controle bij mij.

Terug
Bovenaan