Belangrijke vraag!!

Meiden ik heb een prangende vraag: mijn kraamhulp zei ons op haar laatste dag dat onze man op 7 flessen van 70cc voeding moet blijven gebasseerd op zijn lichaamsgewicht. Nu is het zo dat onze man niet groeit. De vk kwam vandaag een extra keer langs en die zei dat elke baby iedere dag de fles opgehoogt krijgt met 10 cc totdat ze op dag 10 op 7 flessen van 100cc voeding zitten maw dat onze kraamhulp verkeerde voorlichting had gegeven. Wat is nu juist? Please help ons, want we maken ons zorgen omdat ons mannetje blijft afvallen ipv groeien! Maar eerlijk gezegd heeft hij zelf genoeg aan 5-6 flessen van 70 cc per dag.

Hej,

Ben van het april forum, maar wilde toch even reageren.t klopt inderdaad wat je vk zegt. Na 10 dagen op 7x 100 ml. Dan komt als het goed is de verpleegkundige van het cb met 2,5 week en na 4 weken ga je dan zelf naar het cb. Dan krijg je weer nieuwe adviezen.

In totaal zou je ventje op 700 ml moeten zitten per dag. Dat kun je ook verdelen in 8 flessen of de ochtend en de avond meer dan overdag. Weet niet hoe je ventje slaapt, maar zou hem als hij blijft afvallen s nachts niet te lang laten slapen, maar extra wakker maken voor een fles. Dat was in ieder geval bij een vriendin ook t advies.

Veel succes! Hoop dat hij snel aankomt!

Heb nog effen verder gezocht voor je

Op de site van het lumc staat

8e dag: 150-160 ml per 24u per kg geboortegewicht. Pas als je ventje boven geboortegewicht zit mag dat omhoog...

Hopelijk heb je er iets aan en anders gewoon bellen naar de verloskundige of verpleegkundige van t cb.

Tsja, dat zijn weer 2 verschillende antwoorden....Ik zal vandaag niet ophogen (hij is nu 10 dagen en zit op 7x80 cc) wat hoger is dan zijn geboortegewicht en zeker hoger dan zijn huidige gewicht. Morgen bel ik eerst maar eens het cb.....Helaas mag onze man dus ook nog niet naar buiten omdat hij nog niet op geboortegewicht zit en zijn temp nog niet kan vasthouden.....zucht......

Heej meis wat lastig zeg en ik kan je ook geen advies geven want geef zelf borstvoeding maar ik zou als ik jou was bij twijfel gewoon je verloskundige of huisarts vragen om advies,sterkte en succes met je kleine

Ik ben van het juli forum en hoop dat ik je advies kan geven. Je mag idd ophogen naar 100 cc per fles, dt betekend idd daat je dus op dag 10 op 7 x 100 cc zit. zeker wanneer jullie mannetje niet goed groeit.Je moet hem in ieder geval nioet minder flessen geven. Hij heeft dit echt nodig om te groeien. Dus idd wakker maken voor zijn fles en een beetje op vaste tijden de voeding geven. Verder kan je hem het beste in een warm bedje neerleggen en dus iedere keer voor de voeding een kruik in bed doen om het bedje warm te houden. Dan heeft hij al minder moeite om zichzelf warm te houden. Laat de kruik anders lekker naast hem liggen maar niet tegen hem aan. Verder desnoods een mutsje op zodt hij de warmte niet via zijn hoofdje verliest. Dit zijn adviezen die ik ook bij mijn kinderen heb gekregen toen ze in het begin niet goed groeiden (heb 3 kinderen waarvan er twee pas na 2 weken op het geboortegewicht waren, zij waren ook veel afgevallen.) Hij verbruik namelijk veel energie om zich warm te houden en deze energie heeft hij dan niet meer om te groeien. Kleed hem niet te dun maar ook niet al te dik(romper, truitje lange mouw en lang broekje en ssokjes.) leg ook een dekentje over hem heen en let erop dat hij niet in de tocht ligt. Het is een lang verhaal geworden en ik hoop dat je er wat aan hebt. Ik wens je veel succes en geluk

Je kindje moet binnen krijgen 150 ml melk per kilogram lichaamsgewicht. Ik weet niet wat je kleine weegt. Maar bijvoorbeeld voor een kindje wat 3000 gr weegt geld dus 3 maal 150= 450ml per 24 uur. Dit deel je dan door het aantal voedingen. Dus je moet dan zeker 65ml per voeding erin krijgen(bij 7 voedingen). Normaal hoog je per op met 10 cc inderdaad tot ongeveer een dag of 10. Dan zitten kindjes meestal even aan hun maximum. Het ene kindje bij 80ml, de ander pas bij 100ml. Maar als je kleine in dit geval niet voldoende groeit is het zeker belangrijk te blijven ophogen tot dag 10 en het advies van je verloskundige op te volgen! Zou ik zeggen. Succes ermee en ik hoop dat de kleine goed gaat groeien.

Terug
Bovenaan