belastingtest bij koemelkallergie

Hallo,

Mijn zoontje( nu  bijna 12 weken)  was de eerste 8 weken zeer onrustig. Huilde heel veel en was super gespannen. Zijn mooie gezichtje zat helemaal onder exceem.
Na 8 weken tobben en wanhoop. Gestart met Friso hypoallergeen (voor kinderen met koemelk allergie). Binnen 5 dagen had een compleet ander kind.
De rust in ons gezin was wedergekeerd en mijn zoontje was rustig. Zijn huid is helemaal genezen. Het is nog steeds geen geweldige slaper en hij is erg gevoelig. Maar voor hem en voor ons is er mee te leven.  en dat hysterische huilen is over. Nu zul je denken, dat komt van de voeding.
Aankomend weekend zou ik volgens het cb de belastingtest moeten doen. Ik zou  dan weer volgens het protocol een klein beetje gewone voeding moeten geven. Als hij reageert (negatief dan) dan is het een bewezen koemelk allergie.

Maar nu komt mijn dilemma. Ga ik dit nou doen of niet?
Van de ene kant denk ik. Waarom zou ik hem pesten. Het gaat prima nu, maar van de andere kant wil ik ook graag weten of het nu echt aan de voeding lag of dat het toeval is geweest. Wij zijn een week daarvoor ook nog bij een osteopaat geweest. Niet slim 2 dingen tegelijk, maar we waren wanhopig.

Zijn hier moeders die hier ook ervaring mee hebben of gewoon hierover een mening hebben. Ik hoor het graag, want ik kom er nog niet uit wat ik nou ga doen.
Ik wil toch ook graag weten of het echt de koemelkallergie is. Ook ivm verdere stappen met voeding. zoals fruit e.d. Maar ik wil hem zeker niet onnodig pesten.

groetjes Caroline

Hoi,
Ik heb in soortgelijke situatie gezeten met mijn middelste dochtertje. Gelukkig heb ik toen enkel de voeding veranderd en haar eczeem verdween, de jeuk en de onrust. Om de extra kosten voor de voeding vergoed te krijgen moest je die test doen. Als je het geld hard nodig hebt, is het misschien een optie, maar anders zou ik het absoluut NIET doen.
Ten eerste, waarom inderdaad je kind weer die vreselijke jeuk bezorgen? Alleen om je eigen nieuwsgierigheid te bevredigen?
Ten tweede, ook niet onbelangrijk, als het daadwerkelijk kma is, dan kan je kindje er overheen groeien. Voorwaarde is echter wel dat je je kind de eerste twee jaar compleet weg houdt van koemelk! Doe die test en je bent dus verder van huis.
Een baby 2 jaar geen koemelk geven is trouwens lang niet zo'n opgave als het lijkt. Gewoon goed verpakkingen lezen etc, je een beetje inlezen. Mijn dochter is er uiteindelijk overheen gegroeid. Ze krijgt nog steeds niet veel koemelk, maar krijgt tenminste geen heftige reactie meer!
Bij mijn zoontje hebben we vanaf geboorte hypo-allergeen gegeven. Dat krijgen we ook niet vergoed, moesten we eerst die test doen. Ammehoela!!! Mijn zoontje doet het zo goed en dat houden we graag zo.
Succes met je keuze, want je zult nog wel meer verschillende raad krijgen. Je moet toch zelf kiezen.
Ivy

Hoi caroline,
Als ik je verhaal lees klint het me zo bekend in de oren,ons meisje was/is ook zeer onrustig geweest,en steed meer huilen tot op een gegeven moment krijsen.Ben toen ze 7 wkn was ook gestart met nutrilon pepti.Binnen een paar flessen een heel ander kind.Heerlijk.Nu is ze 12 wkn,en ze werd afgelopen week weer behoorlijk schreeuwend huilen.Nu hebben we spa blauw de afgelopen dagen gebruikent en 20 cc rooibos thee door melk,tegen krampjes,en sinds we dat doen(2 dgn)lacht ze weer vrolijk,nog steeds is ze een onrustige slaper overdag,slaapt weinig.Maar goed,nou zijn we na de kinderarts geweest vanmorgen omdat ze weer zo huilde,ze wilde haar opnemen gewoon om te kijken waar ze allemaal op reageert(prikkels uit omgeving),WIJ hebben besloten dit dus NIET te doen.Vond ik zo een onzin,we wilde alleen weten of ze koe melk allergie had.Nou hebben ze wel bloed geprikt,maar daar hoeft niet uit te blijken dat ze kma heeft,want ze is eigenlijk te klein voor die test,je kunt zeker weten door inderdaad terug te gaan na normale voeding,maar dit willen wij ook niet doen....al die klachten weer terug laten komen,dat is toch gewoon zielig.Moeilijke keuze....
Groetjes gaby

Hallo,

Dames bedankt voor jullie reactie.
Het is alleen al fijn te weten dat je niet de enige bent en dat het meer mensen bezig houd.
Nog even een aanvullig:
Als ik jullie reacties zo lees is het eigenlijk heel simpel.
Waarom zou je je kind plagen? Ben ik het natuurlijk helemaal mee eens.
Ik ben ook veel te blij dat het goed met hem gaat en dat we relatief snel de oplossing hebben gevonden.Maar gister had hij weer een hele onrustige dag en huilde veel.
Dan word ik zo bang en kan ik de hele dag alleen maar denken. Als het maar niet weer terug komt en hij toch geen koemelk allergie had, maar dat het allemaal toeval is en dat hij weer in zijn oude patroon valt. Want niks is erger als je ziet dat je kleintje niet gelukkig is en zo veel huilt. Snappen jullie wat ik bedoel.
Ik word er zo onrustig van. Maar vandaag heeft hij weer als bijslaapdag gebruikt en is hij weer vrolijk en tevreden en dan heb ik weer zoiets. Wat doe ik toch moeilijk. Het is toch helemaal duidelijk.
Herkennen jullie dit. Ik heb geen zekerheid.
Ik ben zelf verpleegkundige en ben dus erg voor uitslagen en feiten.
Maar ik ben er eigenlijk al uit en eigenlijk wist ik het ook al.
ik ga de test NIET doen.

Groetjes Caroline

Hoi caroline,
Ik ken die onzekerheid zo goed.Ik heb dat ook als ze slechte dagen heeft met mega veel huilen.Vandaar dat wij na kinderarts wilde,maar daar zijn we totaal niet mee opgeschoten.Misschien moet je ook eens een beetje(20 cc doe ik) rooibos thee gebruiken,daar vul ik het water mee aan tot hoeveelheid die ik nodig heb en dan maak ik de melk ervan zo.Het is maar een idee omdat ik zeer zeker weet hoe je je voelt.En ik vind het ook fijn om te horen dat ik niet de enigste ben.Je wordt zo onzeker en ik ga dan gewoon mee huilen met mijn meisje.Maar nu heeft ze weer goede dagen....Ben benieuwd of bloed test iets uitpakt.Zal wel niet.Trouwens ik ben verzorgende ig,en ik ben ook wel voor test en uitslagen maar sinds ik moeder ben vooral voor mijn gevoel/intuietie(hoe schrijf je dat toch....,snap je wat ik bedoel)
Groetjes Gaby.

Hoi,

Toen ik borstvoeding gaf, had ik ook problemen met krampjes en veel huilen en uitslag. Ook ik dacht dat het koemelkallergie was en ben overgestapt op flessenvoeding nutrilon hypoallergeen Het werd gelijk minder en ik had een heel andere baby. Ik heb toen de voedingslijn van nutricia gebeld en best lang met ze aan de telefoon gezeten. Zij zeiden dat hypoallergene voeding alleen allergieen voorkomt en het niet oplost. Dus dat het geen koemelkallergie kon zijn omdat het nu weg was. Bij koemelk allergie heb je weer heel andere voeding nodig (weet ff niet meer hoe dat heet) Tegenwoordig zeggen ze al heel snel dat het koemelkallergie is maar meestal is het wat anders. Bij mij was ze gewoon heel gevoelig voor wat ik at en wat dan in mn borstvoeding kwam, maar geen koemelk. Ik ben toen overgegaan op normale nutrilon en dat werkte ook heel goed.
Anders moet je ook even die voedingslijn bellen, 24 uur pd, 7 dagen pw
Tel nr is: 0800 0222626 (gratis)

Groetjes Daphne

Hallo Gaby,

Nog ff een vraagje over die rooibosthee.
Hoe kom je bij rooibosthee? Weet je ook wat dat doet?
Ik heb er nog nooit van gehoord. Maar ja als het helpt. Kan ik zeker ook eens proberen.
Jammer dat de kinderarts bij je dochtertje niks heeft kunnen doen.
Heeft je dochtertje veel van dat soort dagen?

Groetjes Caroline

Hoi Caroline,
Dat van rooibos thee hebben we gelezen op internet,van andere ervaren moeder en als je na rooibos thee zoekt staat er ook bij is goed tegen darm krampjes enz.Ook hebben we het na gevraagt in de kruiden winkel en die zeiden gelijk dat dat klopt,en zij hadden het ook weer gehoord van moeders en dat cb het ook aanraad.
Mijn meisje heeft die dagen echt regelmatig,Maar gaat nu weer 4 dagen echt goed,sinds we rooibos thee erbij gebruiken en spa blauw.Ik zou het gewoon proberen baat het niet schaadt het niet.Kijk een bij www.moederspraten.nl/forum/showthread.php?p=581 ,hoop dat het klopt zo_Of ttyp een in bij google: rooibosthee bij darmkrampjes
Laat me eens weten wat je ervan denkt als je gelezen hebt.
Groetjes Gaby.

Terug
Bovenaan