belastingtest bij koemelkallergie

Hoi Caroline,
Ook ik heb bij mijn tweede dochter rooibosthee gebruikt. Het maakte haar meer tevreden en ze sliep er beter op. Ze kreeg zelfs een tijdje rooibostheebadjes omdat ze tijdens haar eczeemtijd alles bij elkaar krijste als ze in bad moest. Het water deed blijkbaar zeer (heeft ze vanaf dag 1 gehad). En zie daar...in het rooibostheebadje geen kik, helemaal rustig!? Ik snap het ook niet zo goed, ben zelf absoluut geen zwever, maar als het werkt, dan werkt het!
Rooibosthee kun je trouwens overal krijgen, natuurwinkels hebben het maar de sommige gewone supermarkten ook.
Ik heb trouwens van sommige mensen destijds ook te horen gehad dat het geen kma was en dat 'alle kinderen daar ineens last van hebben' etc. Heb ik me niks van aangetrokken. Ik wist genoeg toen mijn dochter op kinderdagverblijf een danoontje op had en meteen weer onder de eczeem zat.
En wat dat dat huilen betreft: elk kind heeft goede en slechte dagen, dat wil niet zeggen dat er iets aan de hand is. Tuurlijk wordt je er onzeker van. Ik heb inmiddels drie kinderen en ben er gelukkig nu wat makkelijker mee. Vaak heeft het ook te maken met de hoeveelheid prikkels, tenminste bij mijn kinderen wel. Gelukkig hebben we dit forum ook voor al onze onzekere tijden.
Liefs Ivy

Hallo dames,

Dat van die rooibosthee ga ik vanavond eens rustig bestuderen op internet.
Vind het wel interessant. Had er nog nooit van gehoord.
Ivy dat wat je van die prikkels zegt klopt wel.
Ieder kind is anders en ik merk bij mijn 2 jongens al groot verschil.
De oudste kon ik overral mee naar toe nemen en vond alles prima.
Mijn jongste (nu 12 weken) moet ik niet te veel prikkels geven omdat hij dat overstuur raakt en gaat huilen.
Ik heb het boek rust en regelmaat van ria blom gelezen. Echt een aanrader.
Je moet het wel de bruikbare tips eruit halen en ik hanteer het niet strikt. Want er staan ook dingen in waar ik het niet mee eens ben. Zoals je kind laten huilen. Dat vind ik niks.
Maar duidelijkheid en voorspelbaarheid is iets wat baby's ook nodig hebben. Zo houd ik altijd hetzelfde ritme aan. Wakker worden, fles, even spelen, dan in de box en bij de eerste tekenen van vermoeidheid weer in bed. Tuurlijk werkt dit niet altijd. Ik ben er ook even mee aan het stoeien geweest. En ik baken mijn zoontje in. Dit geeft hem net dat extra stukje rust wat hij nodig heeft.
Gaby misschien is dit wat voor je dochtertje. Ze voelen zich er erg geborgen in.
Lijkt zielig, maar is het echt niet. De onrust die mijn zoontje heeft als ik hem hier niet in doe en hij daardoor oververmoeid raakt is veel zieliger. Samen met rust en regelmaat en andere voeding was voor hem de oplossing.

groetjes caroline

Hoi Gaby,
Het teveel aan prikkels dat merk je eigenlijk pas achteraf. Mijn oudste dochter huilde vaak overmatig, helemaal over de rooie en wij maar rondsjouwen met haar, vanalles proberen etc. niks hielp natuurlijk. Echt destijds een zware dobber aan gehad. Toen de tweede kwam waren we al wat meer ervaren en makkelijker. We herkende de tekenen van moeheid beter. Moe betekende meteen naar bed, ookal was ze pas net wakker. Het werkte perfect, donkere kamer, ook inbakeren. En nu met de derde doen we dat weer (behalve inbakeren). Als ik nu terugkijk op het gedrag van mijn eerste dochter denk ik: dat ik dat toen niet doorhad! Ze had gewoon rust nodig!
En inderdaad Caroline, rust en regelmaat werkt echt. Je moet het natuurlijk aanpassen aan het kind dat je hebt. Ik laat ze bijv. best eens huilen, want soms hebben ze dat nodig om tot rust te komen, maar als ze hysterisch gaan huilen, ga ik ze altijd troosten.
Ik weet niet, maar je leert je kind steeds beter kennen en daardoor kun je steeds beter inspelen op de behoeften. Ik heb eens een boek gelezen en daarin stond dat je eigenlijk moest proberen zoveel mogelijk tegemoet te komen aan de behoeften van je kind, hoe beter je dit doet, hoe vrolijker en makkelijker het zal gaan. Het is alleen soms moeilijk om de behoeften te achterhalen; een behoefte kan bijv. zijn geen koemelk, maar kom daar maar eens achter!
Ik vond het wel een goed boek, ging echt van elk afzonderlijk kind uit en vanuit het principe dat een kind geen behoefte creeert om jou te pesten.
Ivy

Waarom je kind terug koemelk geven, ookal is het maar om aan te tonen of hij er allergisch voor is of niet. Die van het cb hebben makkelijk zeggen, zij zitten niet met een huilerige baby als hij er niet tegen kan. Heb je al eens gedacht aan een bloedtest laten doen? Daar kunnen ze ook uit afleiden of je kindje allergisch is voor koemelk, wij hebben dat ook laten doen en dan kunnen ze ook zien in welke mate het allergisch is. Die van ons was superallergisch en we hebben nu speciale melk die je moet bestellen bij de apotheker en dan moet je weer een attest hebben van je ziekenfonds anders krijg je geen gedeelte terugbetaald.

grtjs, Bea

Terug
Bovenaan