BELGEN!?

Hoi allemaal,

zitten hier ook Belgen die meelezen op het forum.
Ik heb de indruk dat de meesten uit Nederland komen.
Willen de Belgen hier zich even bekendmaken , hihihi...

Liefs,
van ons...

Haha, Febeke, je bent gewoon uniek!

Ik heb wel jaren op 5 minuten van de belgische grens afgewoond en mijn stiefvader is een belg maar verder kom ik ook niet, sorry.

Hehe, ik lijk idd wel de enige belg hier.
Ik had echt verwacht dat er hier wel meer aanstaande Belgische mama's meelazen.
NIet dus...

hihi...

Liefs,
van ons...

Hoi hoi,

Hier iemand die vlak over de grens woont en in belgie werkt..
Ook een beetje belgisch dus ;-)

Groetjes
Tamara
(38 weken zwanger en wachtend op een keizersnede in holland)

Nou Febeke, toch nog een paar bijna-mede-belgjes dus :)

Tamara, mag ik vragen waarom jij in Nl een keizersnede laat doen?
Kan zijn dat je nog niet zo lang in België woont en dus nog alles via Nl hebt, of is er een andere reden?
Ik woonde al wel 'lang genoeg' in België toen ik zwanger raakte (volgens de man van de CM moet je al in België verzekerd zijn vóór je zwanger bent, anders heb je geen recht op die verzekering), dus ik heb alles via België.
Controles en echo bij de HA en gyn. Ook straks een ziekenhuisbevalling en 5 dagen in het zh blijven.
Aangezien wij nog midden in de verbouwing zitten (is een beetje uitgelopen....) lijkt mij dat wel een mooi vooruitzicht!! ;)

Waar ik me alleen wat zorgen over maak is de verzekering!! Hebben jullie daar ervaring mee? Febeke, jij hebt al een kindje, toch? Weet jij hoe dat precies zit?
Ik ben verzekerd en heb mijn hospitalisatie bij CM. Maar nu hoor ik dat de CM lang niet alles vergoedt. Als je een 1-persoonskamer in het ZH wilt (en dat lijkt mij toch wel het fijnste!!) dan kunnen alle artsen die langs moeten komen 100% ereloon vragen en de CM vergoedt niks... kan dus een duur grapje worden dan....!
Nou werkt mijn schoonzusje voor de DKV dus die vond (uiteraard, haha) dat ik daar een hospitalisatie moest afsluiten, want DKV vergoedt wel alle ziekenhuiskosten.
Maar dat blijkt dan dus weer niet voor mij te gelden omdat ik al zwanger ben (dan moet ik dus ALLES voor mezelf zelf betalen, de hele bevalling en alles erop en eraan... wat zou me dat toch gaan kosten?!).
Maar mocht er iets zijn met mn kindje en die moet dan bijv langer in het zh blijven ofzo, dan vergoedt DKV daar dus wel alles van.
Toen vroeg ik of ik niet zelf nog een jaartje bij de CM kon blijven en mn kindje vanaf de geboorte van de DKV, maar dat kon ook weer niet.
En als het wel ging, en het kidnje had bv een hartruisje, dan zouden ze alles vergoeden, behalve wat om het hartje gaat.... gaan ze dus dingen uitsluiten.

Ik vind het allemaal maar ingewikkeld! Ik wil gewoon goed verzekerd zijn en achteraf niet een rekening krijgen waar je U tegen zegt!!!

Wat is jouw ervaring daarmee??

Groetjes,
Mickje

Hoi Mickje,

ik ben ook bij CM verzekerd en ik heb van heel de bevallings- en ziekenhuiskosten NIETS moeten betalen.
Luister het nog eens goed na. Maar ik heb in alle geval bij mijn eerste NIETS moeten betalen. Alles werd althans zonder problemen terug betaald.

Dus geen zorgen hoor meid! Dat komt allemaal in orde!

Liefs,

van ons...

Terug
Bovenaan