Belle, Hoe gaat het met je?

Hoi Kruimel,

tja de laatste tijd wat drukker geweest met mijn vader. Heb alleen nu niet zoveel tijd om uitgebreid te antwoorden. Dat doe ik van de week even.
Maar ik wilde je even laten weten dat ik je berichtje heb gezien.

Alles goed met jou en Tessa? Ik zag op het andere forum weer leuke foto's van haar.

Heerlijk, lekker genieten van zo'n kleintje!!

Groetjes Belle

Hoi Kruimel,

het klopt dat je niet zoveel van mij leest.
Met mijn vader gaat het niet goed momenteel. Hij heeft maagkanker en heeft daar een eerste chemokuur voor gekregen. Dit leek een week lang heel goed te gaan maar na een week toch misselijk spugen diarree en later ook koorts. Dus opgenomen in het ZH en sinds gister op de IC. Het gaat heel slecht met hem hij is nu echt aan het vechten voor zijn leven. De chemo heeft voor een heftige reactie in zijn maag en voor een ontstoken darm gezorgd. Het is heel erg om hem zo te zien liggen. van de kanker zelf had hij eigenlijk nog weinig tot geen klachten en nu is hij doodziek van de chemo.
Gisteren was hij er zo slecht aan toe dat ik aan het verplegend personeel had gevraagd of ikeen echo kon krijgen met mijn vader erbij zodat hij het kindjeeen keertje "live" kon zien. En dat was zo super nog geen hslf uur later stonden ze met het apparaat en een bed in de kamer van mijn vader en hebben we nog een keertje het kindje gezien. Zo emotioneel, moet er nog van huilen. Zo gaaf dat dat kon. Mijn vader mocht van mijn eigen gyn ook al wel een keertje mee maar zo zag het er nu niet uit dat dat ging gebeuren en nu heeft ie het dan toch gezien.
Ik hoop zo dat het snel goed mag komen, ik ben echt zo verdrietig. Het ergste vind ik nog dat ik mijn vader zie lijden.Dat wens je echt niemand toe.
Dus dit is even hoe het met mij gaat, met de baby goed met mij iets minder.Vandaar ook dat je me hier even iets minder vind.

Maar ik zag van jouw moopie een paar prachtige foto's echt heel leuk. Fijn dat het zo goed met haar gaat (en met jou hoop ik ook!). Kun je er met volle teugen van genieten en allemaal leuke dingen doen?

je hoort van me zo gauw het weer beter gaat en bedankt dat je aan me denkt!

liefs, Belle

Hoi kruimel en Michele,

Michele lief dat je er naar vraagt.
Maar met mijn vader is het uiteindelijk niet goed gegaan. Ik kon het even niet opbrnegen om dit bericht te schrijven.
Maar op 30 april ( mijn verjaardag) is in het ZH mijn vader overleden. Zijn lichaam functioneerde niet meer. Steeds meer organen stopten ermee, zijn nieren waardoor het bloed vervuilde, het heeft niet zo mogen zijn. Triest is wel dat de artsen zeggen dat je kans hebt om beter te worden en dat je dan overlijdt aan de gevolgen van de chemo.
Ik vind het niet eerlijk en niet leuk maar ja daar heb je niks aan he?! Ik ben iig blij dat mijn vader ons kleintje nog "live"op de echo heeft gezien.
Hij kon niet meer verder en wij konden ook niks meer voor hem doen. Nadat de medicijnen gestopt waren is hij met een half uur overleden. Hij was op, hij kon niet meer.
Dus helaas triest nieuws en dus een stevige schaduw over de zwangerschap.

Tot gauw.

Groetjes Belle

Hoi Belle,

Ik lees net  je verhaal joh. Ik wil je hierbij nog condoleren met het overlijden van je vader. Wat moeilijk om juist in deze periode je vader te moeten verliezen. Ik leef en voel met je mee. Ik kan er een klein beetje over meepraten. Mijn moeder heeft uitgezaaide borstkanker (uitzaaiingen in lever, longen, botten en hersenen) en het is voor ons ook nog maar de vraag of ze de bevalling van ons kindje meemaakt. De situatie is momenteel stabiel, maar daar kan heel snel verandering in komen. Over drie weken moet ze weer door de scan. Dit zijn natuurlijk spannende momenten en we hopen natuurlijk op een goede uitslag.
Ik vind het voor jullie heel erg dat je vader de bevalling niet meer kan meemaken, maar het is inderdaad heel fijn dat hij het kindje nog heeft kunnen zien op de echo. Hij heeft toch nog geweten dat er nieuw leven op komst is. Dit was voor ons ook de reden dat we graag nu zwanger wilden worden. Ook al zou mijn moeder de bevalling niet meer meemaken, we hebben een deel van de zwangerschap toch  nog met haar kunnen delen en zij heeft er toch een deel van mee kunnen maken. Ondanks alles blijft het natuurlijk heel erg moeilijk en had je natuurlijk liever gehad dat ze de kinderen ziet opgroeien. Maar nu de situatie anders is, proberen we alle kostbare momenten te koesteren ook al zijn ze nog zo klein.
Ik wens jullie heel veel sterkte de komende tijd en probeer ondanks alles toch een beetje te genieten van het kleine wonder dat in je groeit.

Groeten,
Jacoline

Hoi Jacoline,

Jullie gaan zeker niet door een makkelijke periode. Minstens zo moeilijk als je nu al weet dat je afscheid moet nemen (bij ons was er nog een zeer grote kans dat mijn vader nog een paar jaar had of misschien zelfs beter zou worden).
Je hebt gelijk dat je moet genieten van elk moment en maak ook echt van die momenten met elkaar. Zoek ze op en maak ze. Dat is zo belangrijk. Toen we hoorden dat mijn vader ziek was hebben we binnen 2 weken portret foto's laten maken. Daar zijn we nu zo blij mee. We hebben iig een mooie foto van mijn vader en met elkaar.
Heel veel succes met die scan ik hoop dat er zo'n positief mogelijk nieuws uit mag komen.
Ik hoop dat je moeder nog een mooie tijd gegund is zonder te veel lijden en dat jullie nog maar veel mooie herinneringen mogen maken!

Heel veel sterkte!

Liefs, Belle

Terug
Bovenaan