belletje

Heeft iemand ervaring met zo'n belletje wat je om je nek aan een touwtje vastknoopt en dat op je buik rust. Ik heb er een gekregen maar nu hoor ik allemaal vreemde berichten dat het niet goed zou zijn en dat je er een onrustige baby van krijgt.
 
hoi hoi ze zeggen dat wanneer je t de hele zwangerschap draagt je kans heb dat je kindje in een stuitliggin gaat liggen t zwemt volgens hun naar t geluid toe of het waar is weet ik niet ik heb m ook maar bij mij hangt ie aan mijn sleut elbos hihiih
 
Hoi,

Wat ik heb gehoord is dat als je zo'n bel wilt dragen dat je dan moet zorgen dat de bel (heel) laag hangt.
Dan is de kans inderdaad het minst groot op een stuitligging.

Maar eh, mijn nicht heeft zo'n bel bij haar beide zwangerschappen gedragen en dat zijn hele normale en zelfs rustige kinderen geworden!
 
Ik heb ook zo'n belletje, maar heb 'm nooit gedragen omdat ik ook dit soort berichten hoorde.
Het lijkt me in ieder geval niet goed om 'm heel vaak te dragen, want ik kan me er wel iets bij voorstellen dat die kleine misschien de kant van het geluid op wil draaien.
 
Zo'n belletje wordt inderdaad afgeraden omdat je daarmee de baby zijn rust verstoord. Tijdens het lopen wieg je de baby in slaap en als je dan zo'n belletje draagt komt dat belletje bij elke stap die je neemt tegen je buik aan waardoor hij begint te rinkelen. En van dat gerinkel wordt de baby weer wakker. Stel je voor dat elke keer als jij bijna in slaap valt ik je wakker rinkel met een bel, Daar word je absoluut niet vrolijk van.

Groetjes, Chantal.
 
Toevallig las ik er gisteren weer een artikel over. Het is echt onzin dat het gevaarlijk of zelfs maar onplezierig zou zijn voor je baby. En dat is ook logisch (volgens het artikel) want dat getinkel is heel zacht, zeker met al die vliezen en dat vruchtwater ertussen, en het komt maar heel zachtjes door het suizen van je bloedvaten, het rommelen van je darmen en het slaan van je hart heen. Die geluiden zijn in ieder geval veel harder! En dan niet te vergeten je eigen stem. En dat de baby erdoor in een stuitligging zou gaan liggen spreekt ten eerste tegen dat hij het onplezierig zou vinden en ten tweede is aangetoond dat dat niet gebeurt, het is de zwaartekracht die ervoor zorgt dat de baby met het hoofdje naar benenen komt te liggen. Anders zou hij/zij toch ook wel naar het geruststellende kloppen van je hart toezwemmen, of naar het geluid van je stem.
Gewoon lekker dragen, vind ik. Maar het is wel irritant, zo'n ding om je nek. Ik heb er zelf eentje en maak me er absoluut geen zorgen om, maar draag hem toch niet iedere dag. Het hangt steeds in de weg, als je voorover bukt enzo.
 
Terug
Bovenaan