belletje

Beste Loentje,
Je schrijft dat het de zwaartekracht is die ervoor zorgt dat de baby in een stuit komt te liggen. Maar...ik kan me vergissen hoor, maar heeft toevallig niet iedere(!) moeder en dus iedere baby te maken met zwaartekracht????!!!!
Ineke
 
Neenee, het zou de zwaartekracht zijn die ervoor zorgt dat de meeste baby's met het hoofdje naar beneden komen te liggen.
Ik zeg toch, ik heb het ergens gelezen, maar vind het een stuk logischer klinken dan die paniekverhalen. Wacht, ik zoek de link wel even, dan kunnen jullie het zelf lezen en zelf oordelen.
 
Gevonden. Dit was wat er stond, samengevat:

Stuitliggingen kunnen absoluut niet door het belletje veroorzaakt worden. Omdat het hoofdje van de baby groeit en dus zwaarder wordt, draait het vanzelf met door de zwaartekracht naar beneden. De baby kan dus onmogelijk tegen de zwaartekracht inzwemmen om naar het belletje te blijven luisteren. Moeders eigen stem of hart is ook nooit het probleem geweest voor stuitliggingen.
 
PS Dit stond er ook nog bij:

Door te bewegen laat het belletje een mooi helder gerinkel horen, dat de ongeboren baby na ongeveer vier maanden in de buik reeds kan horen. Doordat de baby dit gerinkel vaak hoort, zal hij het na de geboorte herkennen en daardoor meestal als vertrouwd en geruststellend ervaren.

Enzovoorts. Anoniem, ik wist niet dat het vruchtwater het geluid juist versterkt. Ik lees steeds dat de baby geluiden van buiten heel gedempt waarneemt. Goed om te weten, bedankt. Wel raar dat daar zo'n misverstand over bestaat.
 
Van de verloskundige zul je waarschijnlijk ook verschillende verhalen horen.
Ik heb het zelfs aan een gyneacoloog gevraagd en die wisten het ook niet precies.
Maar juist door alle verhalen (las toen een heel artikel van gyneacologen en verloskundigen dat het niet zo goed is) heb ik maar besloten om hem niet om te doen.
Liever te voorzichtig dan wanneer je erachterkomt dat het toch slecht bleek te zijn.
 
Ik heb zeven maanden een belletje omgehad. Natuurlijk niet alle dagen. Had het ook cadeau gekregen. De enige gebruikerstip die ik er bij kreeg was dat ie onder mijn navel moest hangen. Laag dus......... Onze dochter zat met 33 weken al ingedaald, dus niks aan de hand. En idd, na de tijd herkende ze het belletje wel. Na haar geboorte heeft ie een hele tijd aan haar hemeltje gehangen. Groetjes.
 
Terug
Bovenaan