Bemiddelingskosten gastouderbureau

Ook de bemiddelingskosten worden door de belastingdienst meegenomen voor de kinderopvangtoeslag en gastouder is juist vaak goedkoper, omdat je niet verplicht bent halve dagen of volledige dagen af te nemen, maar gewoon per uur (of half uur) dat je kind er daadwerkelijk geweest is, betaald. Bovendien is het een stuk flexibeler, je hoeft niet te betalen als je kind niet komt, scheelt echt wel hoor!

junior, gastouders verdwijnen niet hoor ;) het is de toeslag die ze willen verminderen (hoewel het juist goedkoper is voor de overheid dan de kosten voor een creche) . En met een uitkering krijg je volgens mij meer toeslag, het is nl afhankelijk van je inkomen en als je een uitkering hebt, heb je minder inkomen waarschijnlijk en dan krijg je meer vergoed.

Hallo dames,

Ik vraag me een beetje af of kinderopvang voor jullie een puur financiele kwestie is. Ik heb bewust gekozen om te blijven werken maar heb wel een oppas thuis genomen voor de eerste 6 maanden en nu gaat hij als het nodig is een ochtendje naar de opvang. Ik kan natuurlijk in niemands portemonee kijken maar ik heb zelf zeker niet voor de goedkoopste oplossing gekozen. Een flinke hap van mijn salaris gaat nu naar de oppas maar het is het me dubbel en dwars waard.

de belastingdienst vergoed tot 6,10 per uur.
bv bij kind en co.wordt de gastouder 4,20 per uur betaald en de bureaukosten zijn 1,75 per uur.
zij zitten onder het bedrag en wordt dus net als het kdv het zelfde vergoed.
op het kdv bij ons in de buurt kost de opvang 5,75.pu
het komt dus op het zelfde neer!
maar let wel op dat het gewoon onder die 6,10 valt anders kost het je zelf meer geld.

jamama,

Je zegt dat de belastingdienst tot 6,10 per uur vergoed, ik moet 5,85 betalen aan het gastouderbureau, maar moet toch nog een (klein) bedrag per maand betalen. Klopt dat dan wel? Of heb ik wat over het hoofd gezien.

Ik betaal nog 25 euro per maand bij, dus het is minimaal, maar toch... hoe minder hoe beter toch?

Hmmm... jamama,

Laat maar, ben er al achter :D

Kreeg alleen vandaag een brief van gastouder dat er nogal wat gaat veranderen per 1 januari 2010, uurtarief wordt VERLAAGD naar 5,- euro. Scheelt nogal, dus we mogen volgend jaar flink meer gaan betalen!! Of gastouderbureau moet ook haar prijzen gaan verlagen, maar dat zal vast niet het geval zijn.

Hi mama's,

De belastingdienst vergoedt niet de gehele 6.10 per uur. Dit is afhankelijk van je salaris. Gemiddeld krijgt een gezin ongeveer 2/3 vergoed van de belastingdienst, maar er zijn tabellen voor die aangeven wat je vergoedt krijgt bij een bepaald salaris. Betaal je meer dan 6.10 dan zijn alle kosten boven dat bedrag voor jezelf, dat klopt.

Verder is het volgens mij niet zo dat je bij een ww uitkering het kdv vergoedt krijgt. Ik dacht dat een kennis juist haar kindje nu minder naar het kdv laat gaan ivm de kosten. Volgens mij redeneren ze dat als je niet werkt, je zelf voor je kind kan zorgen. Een kdv is voor werkende ouders. En dat is niet mijn mening, maar die van de regering.

Wij hebben bewust gekozen voor het kdv omdat er dan altijd iemand op ons kindje past, ook al is de leidster ziek. En als je zelf ziek bent, kan het handig zijn je kindje weg te brengen en een dagje voor jezelf te hebben om uit te zieken.

Ik kan me voorstellen dat mensen wel degelijk de financien laten meewegen in hun keuze! Tenslotte gaat een kind dat naar een gastouder gaat (tenzij je opa of oma laat oppassen) ook naar een vreemde toe, als is het dan in een soortgelijke thuisituatie.

Succes met jullie keuze.

Gr. Tamara.

Hi Tamara,

Volgens mij is het niet helemaal waar wat je zegt wb vergoeding kdv in de ww.
Er is wel een regeling kijk maar:
Aanvraag tegemoetkoming kosten kinderopvang. Tijdens re-integratieactiviteiten
Formulier
Formuliercode: IR140 03117 08-08
Omschrijving van dit formulier
Als u in een re-integratietraject zit, kunt u een gedeelte van de kosten voor kinderopvang vergoed krijgen door UWV. Met dit formulier kunt u deze tegemoetkoming in de kosten voor kinderopvang aanvragen.

Offline invullen: downloaden
Als u het formulier met de hand of op uw eigen PC wilt invullen, kunt u de benodigde variant hier downloaden.

Het formulier is beschikbaar in PDF-formaat en/of in DOC-formaat.

Download 'Aanvraag tegemoetkoming kosten kinderopvang. Tijdens re-integratieactiviteiten' (DOC, 242 Kb)
Uitleg over downloads

Offline invullen: bestellen
Als u het formulier toegestuurd wilt krijgen, kunt het middels onderstaande link bij UWV bestellen.

UWV zorgt er voor dat de formulieren binnen enkele dagen bij u bezorgd worden.

Bestel 'Aanvraag tegemoetkoming kosten kinderopvang. Tijdens re-integratieactiviteiten'
Online invullen
Als u dit formulier online wilt invullen, kunt u gebruik maken van de onderstaande link.

Voor sommige online formulieren zult u eerst moeten inloggen op een beveiligde omgeving. Als u nog geen toegang heeft tot de beveiligde omgeving, moet u zich eerst aanmelden bij UWV

Er zullen ongetwijfeld een aantal haken en ogen aanzitten, maar het is het overleggen waard als je in de situatie zit!
Volgens mij is het ook juist om moeders de mogelijkheid te bieden te kunnen solliciteren..
Succes!

Groetjes Saskia

Terug
Bovenaan