Bemoei zuchtige schoonmoeder

<p>Ik moet gewoon even me ei en frustratie kwijt</p><p>Ik had voor ik zwangerschap een redelijk goede band met mn schoonmoeder niks aan de hand</p><p>Maar sinds ze weer dat ik zwanger ben wil ze alles gaan beslissen </p><p>Hoe de kamer word</p><p>Welke verf we moeten gebruiken</p><p>Maar nu komt nog het gene waar ik me mateloos aan irriteer ze vraagt om de dag ongeveer wanneer ze het haar zussen mag vertellen wij hebben uitdrukkelijk gezegd wij geven aan wanneer wij ons hier prettig bij voelen. Nu belt ze elke avond met die vraag, nog even en mijn emmer loopt vol</p><p>Het vertellen moet op haar manier en wanneer zij het wil. Ze was al bang dat het neefje van mijn vriend het eerder kwam te weten dan haar zussen want die staan volgens haar dichterbij en nee we hebben met beide totaal geen contact!</p><p>Als ze zo door blijft gaan sluit ik mij volledig af van haar doe dat nu al met stapjes anders staat ze straks elke dag op de stoep.... </p><p>Mijn vriend vind ook dat ze te ver gaat en zegt gelukkig hetzelfde als mij maar foi dit had ik totaal niet van haar verwacht...</p><p>Nog meer mensen waarbij het zo liep of juist anders </p>

Mijn schoonmoeder was ook een heel ander mens tijdens mijn zwangerschap.. geloof dat mijn hormonen ook bij haar terrecht zijn gekomen. Ze was helemaal dol, overbezorgd en bemoeizuchtig. Nu de kleine er is en alles goed gaat is ze weer de oude.
Die van mij bedoelde het blijkbaar niet zo.. en ik denk die van jou ook niet haha!

[quote quote=10184623]Mijn schoonmoeder was ook een heel ander mens tijdens mijn zwangerschap.. geloof dat mijn hormonen ook bij haar terrecht zijn gekomen. Ze was helemaal dol, overbezorgd en bemoeizuchtig. Nu de kleine er is en alles goed gaat is ze weer de oude. Die van mij bedoelde het blijkbaar niet zo.. en ik denk die van jou ook niet haha![/quote]

Maar echt hoor ik ben gewoon pissed zelfs een vriendin van mij viel dat op 
Net ook weer belt ze me wakker omdat ze wil dat haar zussen het weten eh nee! Wij beslissen hoe en wat.
Mijn hormonen vallen mee maar nu haha omdat ze maar door blijft zeuren word ik echt chag van

[quote quote=10184623]Mijn schoonmoeder was ook een heel ander mens tijdens mijn zwangerschap.. geloof dat mijn hormonen ook bij haar terrecht zijn gekomen. Ze was helemaal dol, overbezorgd en bemoeizuchtig. Nu de kleine er is en alles goed gaat is ze weer de oude. Die van mij bedoelde het blijkbaar niet zo.. en ik denk die van jou ook niet haha![/quote]

Maar echt hoor ik ben gewoon pissed zelfs een vriendin van mij viel dat op 
Net ook weer belt ze me wakker omdat ze wil dat haar zussen het weten eh nee! Wij beslissen hoe en wat.
Mijn hormonen vallen mee maar nu haha omdat ze maar door blijft zeuren word ik echt chag van

Het is heel vervelend misschien maar ik vind het ook wel schattig dat ze zo enthousiast is voor de komst van haar kleinkind.
Ik durf te wedden dat ze straks ook wel eens wil oppassen; daarom zou ik heeeel lief doen tegen haar want geloof me, je bent haar er straks heel erg dankbaar voor! 
Mijn schoonmoeder bemoeide zich ook met de kleur van onze babykamer en later ook met de opvoeding. Maar wij hebben altijd gedaan wat we zelf wilden zonder haar te kwetsen. Soms hebben ze ook bruikbare tips/adviezen hoor! 
Fijne zwangerschap! 

Ik zou dan toch maar even gesprek aangaan hierover. Dat ze zich iets te agressief opstelt. Dat ze t allemaal vast goed bedoeld maar iets teveel is.  Dat ze niet meer zeuren over tegen zussen zeggen en zeker niet wakker bellen. Dat jullie zelf verf kunnen uitzoeken. Als je wacht ontploft er ergens een bommetje en komt t er helemaal verrot uit. 
Succes nvn

Och, heel bekend verhaal dit.
Ook ik had tegen mijn schoonmoeder gezegd dat ik het nog even stil wou houden. Ik was immers nog geen 6 weken zwanger. We hebben het al heel snel verteld bij hun. Maar ja.. waarom zou je hier naar luisteren? Wij hoorde dus achteraf van mijn schoonzus dat de halve familie het in no time wist! Woest was ik.. Echt woest.. En dat achter onze rug om en later met de smoes komen, ja ik was zo trots ik kon het niet voor me houden.. Als ik er nu weer aan denk wordt ik weer boos haha. Mijn man vond het ook echt niet leuk, maar was een stuk relaxter die had zoiets van ja het is gebeurt wat kan ik er nu nog aan doen? De kleine wordt bijna geboren nu, ben benieuwd hoe het straks gaat lopen ???

Ik herken dit heel erg, als het aan mijn schoonmoeder zou liggen zou ze bij ons in komen wonen en de hele opvoeding overnemen denk ik! Was tijdens de zwangerschap al zo, maar toen kon ik het nog redelijk naast me neerleggen. Maar mijn dochter is nu bijna 6 maanden en het lijkt alleen maar erger te worden, dr kleren zijn te klein, te koud, ik geef t eten op een raar moment, hou dr te lang wakker... pffff. Ik bespreek dit wel met haar, beargumenteer waarom ik dingen doe, maar dat lijkt gewoon niet binnen te komen. En ze past 1 keer per week op (te weinig volgens haar), dus heb lang geprobeerd om de opmerkingen naast me neer te leggen omdat ze zo lief is om op te willen passen. Maar juist omdat ze ook onderdeel is van de opvoeding denkt ze alles beter te weten en mijn kind beter te kennen dan ik... 
Dus moest mijn vriend een gesprek met dr aangaan, en heeft gevraagd of ze vindt dat we slechte ouders zijn. Dat vond ze een hele vreemde vraag, en natuurlijk niet, hoe komen we daar nou weer bij? Toen heeft ie uitgelegd hoe sommige, goedbedoelde, opmerkingen kwetsend kunnen zijn en dat we heus wel weten wat we doen, onze kleine is gelukkig, een blij ei, en groeit goed. Ik was niet bij dit gesprek, leek me beter als hij dit alleen deed omdat ik bang was dat mijn gevoelens het over zouden nemen. Hij is meer relaxed. Ze leek het te begrijpen, maar dit gesprek was 3 dagen geleden en we hebben dr sindsdien nog niet gezien dus ben erg benieuwd. 
Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik denk dat communiceren t belangrijkste is, op een rustige manier als de emoties niet te hoog zitten. En aangezien het de moeder van je partner is, is het denk ik het beste als hij haar hierop aanspreekt. Maar ja, ik heb ook de kant-en-klare oplossing nog niet, zou graag de magische tip horen! 

Terug
Bovenaan