Bemoeials (HELP AUB)

Ik las hier nog een boekentip. Ik zou je ook Mild ouderschap van Nina Mouton aanraden. Op instagram had ze ook enkele Posts gemaakt over ongevraagd advies. Kan je ook eens checken ?

Herkenbaar! Ik vond het bij de eerste ook vreselijk. Vooral die adviezen uit grootmoeders tijd. En al die mensen die op visite wilden komen die ik nog nooit had gezien (collega’s en familie van mijn man). Onze oplossing toen was een baby borrel. Die hadden we een maand na de geboorte gepland. Wilde de helft van de mensen alsnog eerder komen. Ja doei!
Nu heb ik 2 maanden geleden een tweede kindje gekregen. Het is nu echt een ander verhaal. We hebben alleen onze naasten, een buurtje en beste vrienden over de vloer gehad. Echt zo veel relaxter! En nul adviezen want iedereen denkt nu dat we het wel weten.
Geef goed je grenzen aan en laat al die adviezen maar voor wat ze zijn. Jij weet het echt wel! Volg je gevoel en anders google toch? ;-)

Ach, ik heb nooit zo'n moeite gehad met adviezen. Soms zeggen mensen iets dat best nuttig is en soms legde ik het naast me neer en ging ik lekker door. 

Het is wel irritant dat er niet naar je geluisterd wordt. Misschien toch wat duidelijker zijn en consequenties aan hun gedrag verbinden. Mijn regels en anders ga je maar even weg. Als ze zo weinig respect hebben, moet je je afvragen of je die mensen überhaupt wel om je heen wilt hebben. Succes ermee!

Bah wat naar zeg. Heb geen tips of iets, maar wil wel even zeggen dat ik ook helemaal helemaal gek zou worden als er zo wordt gedaan!!!!
Hoop dat het beter wordt xx

Herkenbaar en dit blijft tot je er zelf een keer wat van zegt. Tijd om voor jezelf op te komen en die mensen eens gaat zeggen met hun eigen kippen te gaan bemoeien.
En mensen die onverwachts op bezoek komen gewoon niet binnen laten. Aangeven dat je niet op hun hebt gerekend en nu geen tijd hebt.
Succes. Zet je eigen gezin voorop

Terug
Bovenaan