bemoeials

Ik ken dat gevoel ook..
Mijn schoonouders zeggen dat de duim beter is dan een speen.
Want die hebben ze altijd bij de hand en als de speen eruit valt moet je hem omspoelen.

Nou mijn kleine man heeft gewoon een speentje 4 stuks.
Ik kan hem geeneens de duim geven omdat hij zijn duim altijd in zijn vuistje heeft.
Anders moet ik zijn duim breken om het eruit te halen

Maar gewoon doen wat jij het beste vindt hoor. Soms willen ze gewoon even inslaap sabbelen
Groetjes Sandra

Ja mijn kleine meid wil wel graag duimen maar haar duimpje is te klein en schiet uit haar mondje .. kei sneu. Gisteren weer zo'n geval. Bezoek was hier en Tyche moest de fles. Er zat nog 10 cc in ofzo toen ze als een blok in slaap viel. Niks meer mee te beginnen dus ik wil haar over geven aan haar vader zodat ik de fles kan omspoelen, krijg ik commentaar dat ik haar de fles niet leeg laat drinken. Hallo!!!!! Ze slaapt, zijn jullie blind. Moet ik haar wakker schudden dan!!
Ach ja, ik wen er ook wel aan en we doen ook wat we zelf vinden maar af en toe..

Pfff.. wat een zeikerds zeg.

Weet niet of het aan mij ligt maar niemand heeft ooit nog commentaar op me gehad (durven ze niet, haha).
M'n schoonmoeder heeft wel es zitten proberen  om Finn z'n duimpje in z'n mond te proppen, maar dat wil ik dus beslist niet! Een tutje is veel beter voor de tandjes en is makkelijker af te leren.
En dat gezeur soms dat  ie te koud gekleed zou zijn... ik roep dan altijd dat we er geen kasplantje van moeten maken en het zelfs gevaarlijk is  'm te warm in te pakken.

Lekker laten kletsen dus en anders gewoon je mening geven.
Tis toch zeker jou kind!

Succes!

Tessie

ik heb er echt gewoon maling aan,het is MIJN kind.!!
en dat weten ze ook,
ben niet echt op me bekkie gevallen,
dus denk idd dat ze het bij mij ook niet durven..

kus tanja

Hoi,

In de eerste week met Tess werd ik gek van alle adviezen. De bv kwam niet op gang, nou da weet iedereen wel hoe je het moet doen en wat je moet doen. Helaas werkte niets en vorige week maandag had ik het helemaal gehad, ik wist echt niet meer wat nu wel en niet goed was. Gelukkig bracht de lactatie deskundige een uitkomst en de wijkverplaagkundige ook. Ik heb nu alles geprobeerd om de bv opgang te brengen en ja het is meer dan voorheen maar nog steeds erg minimaal, heb nu besloten om te stoppen en met de fles verder te gaan, dat brengt zo veel rust. De wijkverpleegster heeft me geholpen door regelmaat aan te brengen en Tess gewoon maar even te laten huilen. Het lijkt te gaan werken, Tess is een stuk rustiger en met de nieuwe voeding (tegen krampjes) erbij begint ze een echte baby te worden en is minder een brulboei (zoals we haar na een week voor de gein zijn gaan noemen.)

Ik trek me nu niets meer van alle goed bedoelde adviezen aan en trek mijn eigen pad. Het is mijn kindje en we moeten er samen uit komen.

Laat je niet op je kop zitten dames. Ook niet over het duim/speen verhaal... mijn kleine wil de speen niet en ze kan haar duim nog niet vinden. Mocht ze beslissen om toch voor de speen te gaan, prima, wordt het de duim/vinger, ook best... waar zij zich happy bij voelt... want een blije baby is toch wat iedere moeder wil!

X Nands, moeder van Tess(15dg)

Terug
Bovenaan