Bemoeierige mensen

<p>Ik heb niet echt een vraag hoor maar jeetje wat word ik de laatste dagen gek van al die mensen die altijd maar vinden dat ze het recht hebben wat te zeggen! Zit ik net bij de Chinees te wachten op mijn bestelling, even te whatsappen met mijn vriend thuis, begint er toch een vrouw naast me? </p><p>“Mag ik wat vragen?” </p><p>Jawel..</p><p>”Ja je bent wel erg jong he? ( zo jong ben ik niet ), en ik wil even tegen je zeggen dat je er niet alleen voor staat. Het komt allemaal goed, Je krijgt een baby he? Nou dan is het niet goed van je dat je zo op je telefoon zit, niet te vaak doen hoor.”</p><p>Maar echt op een toon dat je denkt van oké? Dus ik zeg van maar mevrouw ik zit gewoon even op me telefoon? En dan gewoon doorgaan met zeuren. En dit is maar 1 voorbeeld met wat ik toch allemaal te horen krijg de laatste tijd van wildvreemde mensen over wat hun wel allemaal niet vinden dat goed en niet goed is in mijn zwangerschap, word er echt een beetje gek van! </p><p> </p><p>Zo nou dat is er even uit hahaha ??</p>

O wat irritant zeg ik snap je wel ik zou mij daar ook echt aan ergeren...ik ben nu in verwachting van de 2e en nog steeds zeggen mensen O wat ben je jong slaat echt nergens op. Wanneer je er klaar voor bent is het prima ongeacht de leeftijd. 

Jeeeetje dat is ook wel ontzettend bemoeizuchtig zeg! Je kunt daar best iets van zeggen, vind ik. 
Het viel mij tijdens mijn zwangerschap ook wel op dat mensen graag hun mening met je delen over wat wel/niet goed is enzo. ‘Je gaat toch wel borstvoeding geven?’ ‘Nee joh zou je echt nog wel fietsen met je 30 weken?’ (in de rij voor lunch op m’n werk) ‘Joh kun je nog wel staan? Zal ik anders even lunch voor je halen?’ 
Vaak is het goedbedoeld, maar heb er zelf wel wat van gezegd als ik het too much vond. En verder.... gewoon soms denken jajoh, prima, doeeeehoei. 

Ja joh het is ook dat vlak daarna mijn eten klaar was en ik kon weglopen maar ik had echt moeten vragen waarom ze zich toch geroepen voelde om zich met mijn zwangerschap te bemoeien ?

Oh wat bizar. Mag ik vragen waar je woont? Ik hoor ook wel eens dat er wildvreemde mensen  aan je gaan zitten.
Blijkbaar heb ik "rot op" op mn voorhoofd getattooeerd oid maar niemand heeft mij ooit eerder aangesproken, aan me gezeten of zich met mij bemoeit ?

Dat vind ik nou ook.. pfff ik werk in een winkel, en krijg vooral te horen dat ik al zo'n dikke buik heb voor mijn 29 weken. Dat had ik toen nog niet..of bij die en die zie je nog niks. Ik word daar best wel onzeker van. 
Vorige week de 1e klant gehad die aan mijn buik zat. Daar ben ik ook niet va  gediend.. 
Het is alsof mensen alles mogen zeggen als je zwanger bent..irritant is dat

Absoluut ik ken dat ik werk zelf in een kledingwinkel en daar heeft letterlijk elke klant een mening over je buik! Gelukkig is volgende week mijn laatste week en ga ik dan op verlof ? even verlost van iedereen die zijn woordje klaar hebt. Ik woon in Lelystad trouwens, is al niet een echt stad met extreem nette mensen helaas ?

Terug
Bovenaan