Bemoeierige mensen

ZO herkenbaar. 
Ik drink, sinds ik weet dat ik zwanger ben, alleen nog maar water en braaf speciale “mamma” thee, hééél soms iets van fris. Een aantal dagen terug had ik zo’n moment op werk; dat ik enorme trek had in een blikje ijskoude fanta. Terwijl ik mijn eerste slok neem, komt mijn collega boos naar me toe; “dat moet je echt niet doen!! Dat is zóó slecht voor de baby, nee dat moet je echt niet doen!! Weet je wat daar in zit, zwangerschapsdiabetes, bloeddruk, blablabla” 
Zucht.. en dan nog de mensen die ongevraagd aan je buik voelen. 

Ik ben inmiddels bevallen maar ook ik herken dit, zo irritant, werk zelf ook in de winkel, en klanten denken dat ze maar vanalles kunnen zeggen: goh weet je zeker dat het er geen 2 zijn? En 1 vrouw (vaste klant) die ik tegen kwam tijdens mijn verlof zei ooh ben je zwanger? Ik dacht laatst al die word vet! Noujaaa ik stond met mn bek vol tanden! Mensen zijn echt gek!?

Vervelend he die mensen.. ik kan je helaas vertellen dat dit bij mij nog steeds is en mijn dochtertje is 6 maanden oud haha. In de supermarkt, oh je bent wel jong he, ja dus? Mensen die er vanuit gaan dat ze een ‘ongelukje’ was. Enz.. oh heeft ze nog geen tanden? Ow eet ze nu al... en ga zo maar door.
Je kan het nooit goed doen, dus laat je aub niet beinvloeden door zulke mensen:)
Ik was zelf tijdens de zwangerschap ook niet echt op mn mondje gevallen dus ik zou lekker los gegaan zijn tegen zo een brutaal wijf haha

Hier ook mensen ben nu 34 en nu krijg je opmerkingen van hehe eindelijk ga je wat zien of zo je groeit wel he laatste tijd ( dat terwijl ik met alles op de onderlijn zit met groei van de buik en baby (groeit op eigen curve)
Of als je wilt oversteken om de auto te pakken fietsers gaan stoppen om je voor te laten gaan ( is letterlijk 2 stappen) lief bedoeld maar denk ook fiets lekker door haha
Mensen proberen ook aan mn buik te zitten maar die krijgen gewoon een tik zit toch ook niet ongevraagd aan hun. Enige die het mogen zijn mn vriend en nichtje.
Mn schoonmoeder probeert het ook keer op keer maar die moet er maar gewoon vanaf blijven dies zoiezo bemoeizuchtig met alles. 

Tijdens m'n zwangerschap weinig last van zulke mensen gehad, op de vrouwelijke visboer na. Daar kreeg ik hele bevallingsverhalen van te horen waar ik niet op zat te wachten. 
Nu de kleine er is heb ik wel vaak dat voornamelijk oudere mensen zomaar aan m'n baby gaan zitten. Over de wang aaien of heel ff dr handje vastpakken. Vind ik altijd zo appart. Of als ze niet lacht naar een vreemde is het ook meteen van oh wat kijkt ze boos. En dan ook echt verbaasd zijn dat ze niet gaat lachen. 
Dus dames met een beetje pech wordt het alleen maar meer als jullie baby geboren is. 

Terug
Bovenaan