ben benieuwd zijn er meer vrouwen geweest met een solutio?

A

Anoniem

Guest
Hoi

Ben erg benieuwd of er meer vrouwen een solutio hebben gehad? Dit is een loslating van de placenta, in de zwangerschap.

Is mij nml wel overkomen en hebben erg veel geluk gehad anders was onze zoon er niet meer geweest.  
Wat  is jullie ervaring hiermee, en wat was de reden ertoe?

Ben gewoon benieuwd, ze zeiden tegen mij dat het maar zelden voor komt.

Alvast bedankt voor een reactie.

Angela

Onze buurvrouw heeft het 4x gehad! Steeds in de 27e week van de zwangerschap. De twee oudste kindjes zijn helaas overleden, met de jongste twee gaat het gelukkig heel erg goed. Ze weten nog steeds de reden niet van de loslating.
Verder weet ik er ook niet veel van trouwens. Ze heeft me wel verteld dat het inderdaad heel zeldzaam is.
groetjes van Ruth

hoi,

mijn zusje heeft er mee te   maken gehad en haar zoontje is ook geboren met 6,5 maand begon met buikpijn ,krampen en uiteindelijk is ze opgenomen maar een dag erna werd de pijn heviger en heeft ze een keizersnee gehad haar zoontje maakte het goed maar heeft door de vroeggeboorte nu is hij twee jaar wel diabetes type 1 opgelopen, voor de rest heeft ze niet zoveel erover verteld behalve dat het met doorbloeding van de placenta te maken had en nog een aantal factoren, mijn andere vriendin heeft helaas een kindje eraan verloren met 9 maanden zwangerschap scheurde de placenta  door te hoge druk op de placenta zij had door de gehele zwangerschap hoge bloeddruk.

groetjes Bianca  

Hoi,

Ik heb ook een acute loslaing v/d placenta gehad,met 29 weken.Ik was gelukkig in het ZH omdat ik een bloeding had gehad.Ze hebben gelijk een ks gedaan. Stijn hebben ze een kwartier gereanimeerd, hij zag helemaal blauw.Hij is gelijk naar de afd. neonatologie gegaan.3 uur na zijn geboorte is hij opgehaald om gelijk naar Zwolle te gaan.Dit ging met loeiende sirenes.Ik ben s'nachts naar Zwolle gebracht.De eerste 2 weken waren echt afzien,de artsen wisten niet of Stijn het wel ging halen,want de beademing sloeg niet aan! Stijn heeft alles gehad wat zo'n kleintje kan krijgen bv.8 infusen,tussenschotje in het hart wat niet dicht ging,longontsteking,rs-virus en heel veel medicatie enz enz...
Stijn heeft in totaal 10 weken in het ZH gelegen. Stijn was bij zijn geboorte 1325 gram en 35 cm lang.
Nu, 9,5 maand later weegt Stijn bijna 8 kilo en is 69 cm lang! flink schade ingehaald dus!!!
Hetgene was hij er aan over heeft gehouden is zijn slechthorendheid,Stijn heeft auditieve neuropathie,dit komt redelijk veel voor bij kindjes die zo vroeg zijn geboren.Hij heeft sinds gisteren gehoorapparaatjes en mijn man en ik zijn druk bezig met gebarentaal.
Verder heb ik het nog steeds erg moeilijk met wat er allemaal is gebeurd,heb veel verdriet. We zijn erg blij en dankbaar,dat Stijn nog bij ons is,maar het blijft moeilijk.
Dit is in het kort mijn verhaal,wil je meer weten,vraag gerust.

Liefs, Kim Mamma van Stijn.

Mama van Stijn

Jeetje wat een verhaal zeg.
Ik ben zelf moeder  van een gezonde zoon van 7,5 maand.
Mijn zwangerschap en bevalling zijn voorspoedig gelopen.
Tijdens mijn zwangerschap geen klachten. De bevalling heeft 5 uur geduurd.
Mijn placenta kwam niet los bij de bevalling en is op de OK verwijderd.
Verder  is alles goed gegaan.
Ik snap dat jullie hier nog verdriet van hebben
Succes ermee en geniet van jullie kereltje

Groetjes,

Manon  

jeetje, ik wist niet dat dat ook nog kon gebeuren. Wat een nachtmerrie. Kan me voorstelen dat je hier nog veel mee bezig bent.

Mama van Stijn: lukt het een beetje met de gebarentaal, maakt jullie kindje al gebruik van begaren of begrijpt hij jullie gebaren?

Hoi Kim,
wat een verhaal zeg! Maar fijn dat het met Stijn nu naar omstandigheden zo goed gaat.
Even een vraagje van mijn kant, hoe kunnen ze bij zo'n kleintje 'meten' hoeveel ze horen? En merk je dan dat hij baat heeft bij die apparaatjes?
Lijkt me heel moeilijk om gebarentaal te leren, petje af!
groetjes,
Ruth

Hoi,

Stijn pikt de gebaren goed op, we zijn begonnen met het liedje: Klap eens in de handjes....daarna heeben we een versje geleerd over dieren.Je kunt duidelijk aan Stijn zien dat hij het leuk vindt. Sommige gebaren zijn moeilijk,maar de meeste zijn wel logisch. Verder zijn we bezig met mama,papa,oma,opa,fles op,lief,eet smakelijk,slaap lekker enz enz...
Ik moet zeggen dat ik het nu eerg confronterend vindt worden,het wordt allemaal zo zichtbaar. Ook omdat Stijn afgelopen donderdag zijn gehoorapparaatjes heeft gekregen.
Als er nog vragen zijn,dan hoor ik het graag!

Liefs Kim       Mamma van Stijn.

Terug
Bovenaan