ben er weer eens.....

heftig joh! en knap dat jullie even afstand hebben genomen. wist niet dat dat spontaan zou kunnen herstellen, maar dat zou wel super zijn!

veel sterkte de komende tijd, trek je het wel een beetje als je leest dat er weer een zwanger is op het forum?

liefs Jenneke

ik lees dit stukje ook nu pas.
Wat vervelend voor jullie,kan me goed voorstellen dat alles even op de kop staat.
Geniet van jullie meisje en ik hoop het allerbeste voor julie.
liefs piewie,mv Mila.

hoi ellen

tja of ik nu vervroegd in de overgang ben weet in eigelijk niet.
heb ik eigelijk niet na gevraagd.

heb sinds de geboorte van iris wel dat ik veel sneller warm heb en dus ook sneller transpireer.dit ruikt ook iets sterker dan voor iris haar geboorte.
verder weet ik eigelijk niet of ik nog klachten heb. ben wel emotconeler sinds toen maar kan ook de geboorte van iris zijn geweest.

ik weet wel dat mijn moeder ook ander halve eierstok heeft moeten laten verwijderen en toen heeft ze erna een zoon en daarna een dochter gekregen. na 5 jaar proberen en de medische molen. ze was toen 26 jaar

zij is met 48 jaar in de overgang geraakt.

groeten petra

Hi Petra,

Ik had je berichtje ook nog niet eerder gelezen.
Wat vervelend voor je om na 18 maanden zo'n bericht te krijgen.
Ik hoop dat het zich nog hersteld.

Veel sterkte en geniet maar lekker van Iris

Groetjes Charlotte

Hoi Petra,

Ja, met een klein stukje eierstok kun je nog een hele tijd doen. Het vervelende is alleen dat er geen enkele "garantie" is. Als je pech hebt houdt het al heel snel na zo'n operatie op en als je geluk hebt gaat alles volgens het ritme zoals het meestal gaat (zoals bij jouw moeder).
Ik had wat vage klachten zoals: slapeloosheid (dat vond ik het ergst), soms badend in het zweet wakker worden, onregelmatig ongesteld terwijl ik voorheen erg regelmatig was, soms meer last van de menstruatie en prikkelbaarder). En uit het bloedonderzoek bleek dus dat mijn vermoeden juist was.
Gelukkig heb ik (nog) geen opvliegers, dat lijkt me erg vervelend.

Voor ons geldt ook dat we nog wel een tweede kindje zouden willen (vind het ook wel erg eng trouwens), maar mocht het niet lukken dan prijzen we ons gelukkig met wat we hebben. Daar hebben we ook een paar jaar op moeten wachten, maar we genieten nu volop van Julian!

Groetjes,
Ellen mv Julian

ik heb wel de zelfde symtomen inderdaad. alleen slapen doe ik prima altijd al gedaan zelfs tijdens de zwangerschap. en opvliegers tja weet ik eigelijk niet. mijn moeder heeft er ook weinig last van gehad. weet niet of ik haar na ga.
maar wil jij ook geen medische hulp?
groeten petra

Dit berichtje had ik ook niet eerder gezien..Fijn dat het zo goed gaat met je meisje en dat jullie zo genieten met haar. Neemt niet weg dat je wens voor een tweede  wonder ook heel groot kan zijn en ik hoop van harte dat die wens van jullie uit zal komen!
Groetjes Laura mv Thom

Slapen was bij mij ook nooit een probleem. Tijdens de zwangerschap wel vaker eruit om te plassen, maar dan sliep ik ook direct weer als ik in bed lag.
Ik ben nog steeds onder controle in het ziekenhuis, bij de gyn. Moet 2x per jaar heen om te kijken of alles rustig is in mijn buik (er zijn destijds borderlinetumoren verwijderd - niet goed en niet kwaadaardig).
Als ik écht last ga krijgen dan zou ik het wel wat vinden om met een overgangsconsulent te praten. En verder weet ik inmiddels dat voedsel ook een grote rol kan spelen. Van sterk gekruid eten en zout en peper slaap ik slechter (helaas, helaas!). Verder let ik op de dingen die voor iedereen slecht zijn want die versterken de overgangsklachten. (dus koffie, veel vet, alcohol etc.)
Het is dus nu vooral een kwestie van afwachten hoe het zich allemaal gaat ontwikkelen. Er is niks te zeggen over hoelang het allemaal duurt.

Groetjes,
Ellen mv Julian

Terug
Bovenaan