Ben het zat...

Pfff... Ik ben nu 30 weken zwanger, ik werk op een kinderdagverblijf, op een babygroep.
Zwaar werk dus, veel tillen, al wordt me dat al wel veel uit handen genomen door mijn collega's. Maar helemaal voorkomen lukt het niet. Moet nog 3 en halve week werken...
Afgelopen maandag zat ik er helemaal doorheen op mijn werk. Er was een kindje die van 8u 's ochtends tot 2u 'smiddags aan een stuk door had gehuild. Ik kon er niet meer tegen (normaal kan ik me er voor afsluiten). In de pauze stortte ik in. Zo moe, wilde graag naar huis, maar dat kon niet omdat ik het enige vaste gezicht op de groep ben...
Met als gevolg dat ik oververmoeid de dag door ben gekomen en nog vermoeider thuis kwam.
Gister ook nog erg moe op mijn werk, al was het wel rustig op de groep.
Gisteravond kwam ik ook erg moe thuis, maar we hadden nog een zw.cursus waar we heen moesten...
Daar het verhaal verteld en de begeleidster zei dat ik aan de bel moet trekken op mijn werk. Halve dagen gaan werken...
Dat wil ik ook graag, al weet ik zeker dat daar moeilijk over gedaan gaat worden omdat we weinig inval hebben.
En dat kan ik er gewoon niet bij hebben, veel huilbuien. vannacht ook weer slecht geslapen omdat ik erover aan het piekeren ben...
pff.. moest het ff kwijt.
Maar ga morgen wel aangeven dat ik het zo niet langer trek.
 
Jeetje, wat vervelend dat ze op je werk zonder invallers zitten, maar dat is eigenlijk jouw probleem niet. De gezondheid van je kind gaat hier echt voor en als jij er zo doorheen zit, lijkt het me inderdaad een goed idee om minder te gaan werken. Jammer voor je baas, maar het is aan hem/haar om dit probleem op te lossen. Beter halve dagen dan dat je straks helemaal de ziektewet in moet.
Heel veel succes ermee in ieder geval. Laat je weten hoe het na je gesprek gaat?
 
hey meissie, denk ajb aan jezelf en aan je kindje, jullie zijn nu echt het allerbelangrijkst!
Want je kan echt niet langer doorgaan so, dit gaat echt ten kosten van jezelf.

Ik hoop dat je een goed gesprek kan hebben met je baas...ik zal voor je duimen!
laat het even weten..

liefs
nicole
 
ik ben pas 18 weken zwanger en trek het af en toe al niet meer. Heb 1 kleintje thuis en dat is me soms al te veel.
laat staan dat je 30 weken bent en 20 kleintjes om je heen hebt de hele dag, puffff

geef aan dat het niet meer trekt en als ze moeilijk doen dan ga je een stapje verder en met overleg van verloskundige meld je je ziek.

maar ga niet door hiermee. denk aan jezelf en de baby.
 
Hoihoi,

Ik snap best dat je het zat gaat raken en dat alles je een beetje te veel word. Ik werk zelf ook in een kdv en was erg blij dat ik met verlof kon. Ik ben nu 36 weken zwanger en ben met 33,5 week met verlof gegaan. Natuurlijk word er nog veel van je verwacht aan het eind, maar denk aan jezelf en aan de kleine. Jullie zijn nu het belangrijkste. Dat er geen inval is op het werk, dat begrijp ik, maar voor elk probleem is een oplossing te vinden. Geef toe aan je klachten en aan je lichaam. Heel veel succes!!!!

 
hoi meid

ik las je verhaal en ik zou nu echt even voor je zelf kiezen!! als jij het niet meer aan kan dan moet er een oplossing komen, en dat zij niet genoeg invallers hebben om jou te kunnen vervanging is hun probleem en niet die van jou. er is vast wel een oplossing!, bij ons (ik werk dan in de gehandicaptenzorg) lopen we ook altijd tegen het zelfde probleem aan, ik ben wel eens doodziek aan het werk gegaan omdat ik bang was dat mijn clienten geen begeleiding kregen, gekken werk!! dat doe ik dus niet nog een keer, en jij bent zelfs zwanger, niks is zo belangrijk als jouwn gezondheid en dat van je kindje!! succes meid
 
Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb contact opgenomen met de vk. Die belt mij vanmiddag terug, dus dan horen jullie meer.
Mijn vriend kwam nog wat tegen, misschien ook wat voor jullie, even ter info:

Volgens de Arbowet mag je als zwangere nooit meer dan 10 kg tillen. Vanaf de 20ste week mag je niet meer dan tien keer per dag gewichten van meer dan 5 kg tillen. Ook mag je in de laatste drie maanden van de zwangerschap niet meer dan eenmaal per uur hurken, knielen, bukken of staand voetpedalen bedienen. Daarnaast mag je niet bloot gesteld worden aan lichaamstrillingen of schokken met een versnelling van meer dan 0.25 m/s².

Nou... hier zit ik ruim boven!!!
Jullie horen nog van mij...
 
Terug
Bovenaan