Ben het zat...

Hey Linn,

Denk idd aan jezelf en je baby.
Je baas heeft maar pech dan dat hij geen inval kan regelen.
En als jij niet lekker in je vel zit dan hebben ze er ook niks aan als je er de hele dag staat.

Ik lees net dat je vriend ook van alles heeft opgezocht. Heel goed.

Ik hoop dat je gauw minder kan gaan werken, zodat je je goed voelt.

Gr. Nini
 
Hi Linn!

1 ding! Jou gezondheid en dat van je kindje gaat altijd boven je werk!! Ik werk ook op een kdv, ook net als jou op de babygroep. Dus ik herken je verhaal als geen ander. Hoeveel dagen werk je? Ik werk normaal 36 uur en ben nu ook 30 weken, maar ik zit ivm last aan mijn bekken als sinds 3 weken thuis. Dit betekend dat ik dus al met 27 weken gestopt ben met werken. Jammer voor mijn baas, maar ik kies toch echt voor mezelf en mijn kind. En dat niet alleen mijn baas krijgt gewoon een uitkering voor mij van het uwv! Ik had het vanaf mijn 20ste week al zwaar. Ons werk is altijd al zwaar laat staan als je zwanger bent! Het klopt wat jou vriend heeft gevonden, je mag vanaf je 20ste week niet meer dan 5 kilo tillen. Ik zou echt als ik jou was minder gaan werken en desnoods ruilen met een collega van de peutergroep, daar hoef je niet te tillen!

Ga aub een gesprek met je baas aan, want je maakt het jezelf echt te zwaar. Die huilbuien had ik ook heel vaak na mijn werk, vooral op vrijdagavond als ik thuis kwam na een week werken. Je bent gewoon helemaal gesloopt. Je lichaan kan dit nu niet meer aan.

Laat even horen als je een gesprek hebt gehad!

Suc6!

Ps wanneer ben je uitgerekend? Ik 6 feb!

Liefs,
 
Ik ben net gebeld door de vk, die raadde me aan om met mijn baas te gaan praten of met een arbo-arts.

Dus morgen ga ik een gesprek aan met mijn baas. Ik hoop dat ik halve dagen kan gaan werken. Ik heb erbij ook nog bekkenklachten, dus er moet gewoon actie worden ondernomen. Hoe moeilijk ik het ook vindt.

@ bali:
Ik werk nu nog 34 uur, verdeeld over 4 dagen. De woensdag ben ik vrij, maar helemaal gesloopt, net als de vrijdag inderdaad.

Ik ben 8 feb. uitgerekend, zitten wij ff dicht op elkaar :D
 
Hallo meid,

Ik kan er altijd kwaad om worden over het feit dat er soms weinig respect is voor zwangere vrouwen door hun collega's en/of werkgever. Er zijn regels voor bedacht en daar hebben ze maar rekening mee te houden.....zijn ze nou helemaal! Ik kan heel slecht tegen zulke dingen want het gaat om jouw gezonheid en dat van je kindje...

TEVEEL IS TEVEEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Doe alsjebliefd rustig aan!
Laat je weten hoe het afgelopen is?

xxxxxxxxxxx Mij
 
Pas idd goed op jezelf en de baby. Je hebt er straks niks aan als je helemaal op je verlof in gaat!

Ik werk ook op een kdv een 0-4 jarige groep. Ik werk sinds anderhalve maand maar drie dagdelen op groep. Daarnaast doe ik nog enkele boventallige taken en daarnaast rust. Ik was erg moe en trok het erg slecht allemaal. Was kapot en mijn hele week bestond uit werk, want op mn vrije dagen moest ik bijkomen en bijtanken voor mn werk. dat zag ik niet meer zitten en ging daar wat aan onder door.
Nu beginnen mijn bekken erg zeer te doen. En dat voel ik op mn werk ook.

Pas op jezelf en kom voor jezelf en je kindje op!!
Inval probleem is een probleem van je baas en niet van jou!

grts
Sam
 
Als je ook nog last van je bekken hebt, is het helemaal een simpel verhaal en moet je echt met je baas gaan praten!

Ik zit nu ook thuis met bekkenklachten en geloof me hoe eerder je je rust neemt hoe beter je dr vanaf komt na je bevalling.

Een bekkenklacht moet je echt serieus nemen!!!

Ik ken mensen die nog een jaar na de bevalling last hebben van hun bekken... en dat is echt geen pretje...

Laat even weten hoe je gesprek is gegaan morgen!
 
Heel goed dat je met je baas gaat praten, want idd dat er te weinig invalpersoneel is, is niet jou probleem! Jij moet echt je rust gaan nemen, want anders stort je straks helemaal in en daar heeft niemand wat aan en zeker niet jij en je kindje. Ik werk in de zorg met ouderen mensen met 20 wkn ging ik halve dagen werken tot 6 wkn voor de bevalling, ben nu ruim 37 wkn zwanger. En voor iemand die zwanger is mogen ze iemand aannemen! Succes morgen, ben benieuwd.
 
Je moet inderdaad zelf aangeven als het niet meer lukt. Anderen zullen dat echt niet voor je doen. Ik sta zelf voor de klas, ik heb een kleutergroep.
Dus ook veel bukken en geen moment rust. Ik ben nu 34 weken, en zou dus eigenlijk deze week voor het laatst werken. Maar moest al eerder halve dagen werken, ivm hoge bloedruk, en ben met 30 weken helemaal gestopt. Het ging echt niet meer.
Ik was total loss als ik thuis kwam. Bij de arbo doen ze ook absoluut niet moeilijk. Moest wel een keer op controle. En vanaf volgende week gaat ziekteverlof over in zwangerschapsverlof. Ik vond het wel heel moeilijk om eraan toe te geven. Het voelt toch een beetje als falen. Maar het gaat om de gezondheid van jou en je kindje.
Succes en sterkte !
 
Terug
Bovenaan