Ben ik de eingste

hoi dames,

Ik voel me zo beroerd,
ene moment is er niks aan de hand en zit ik heerlijk op de bank en dan ineens moet ik rennen en gooi ik me avond eten eruit.

Daarbij lig ik het liefst de hele dag op bed.
net even de was opgehangen en de afwas gedaan en ben kapot, misselijk en erg duizelig.
Nou was mijn bloeddruk ook te laag dus dat verklaard de duizeligheid.

ik ben nu 2 maanden en 4 dagen zwanger.
iemand tips???
 
Ik moet morgen naar de gyn en ga om medicijnen vragen. Loop al twee weken met een emmertje. Eten wordt zo heel naar, spugen tandenpoetsen en eten en dan weer spugen etc........

Ben al bijna twee weken thuis omdat ik te pas en te onpas spuug.

Koolzuur helpt bij mij en hartig! Geen zoete dingen op brood. Banaan en crackers.



 
Langs je huisarts gaan, krijg je tabletten of zetpillen mee die hopelijk helpen. Ik ben zelf de eerste maanden ook doodziek geweest en heb tot bijna 20 weken over moeten geven, die zetpillen hielpen de scherpe randjes eraf halen... Succes!
 
Dit hoort er helaas bij meid.Het is vervelend,maar vooral die vermoeidheid daar moet je aan toegeven.Hoer heb je vooral de eerste 3mnd last van dan krijg je weer even volop energie en dan eind ban je zwangerschap begint de vermoeidheid weer.
De misselijkheid duurt meestal de eerste 3mnd meestal gaat dit dan weer over.
 
Wat vervelend! Die vermoeidheid ken ik wel, gisteren had ik voor het eerst een misselijke ochtend, maar alles bleef erin. Ik prijs me gelukkig dit niet elke dag te hebben. Maar na het werk lig ik voor dood op de bank de rest van de middag/avond.
Ik zit nu op de 2 maanden dus hopelijk hou ik het niet tegoed deze aankomende tijd.

Sterkte voor iedereen die wel zo misselijk is :(
 
Ha,

vermoeidheid en misselijk hoort er helaas (vaak) bij, (dit is mijn derde zwangerschap en deze keer gelukkig niet, andere keren tot 20 wkn). Ik heb ook last van lage bloeddruk, laagste bij de jongens was 85 om 47. Heb er alleen helemaal geen last van, nooit flauw gevallen. Houd er wel erg in dat ik hartig eet, drink vaak rond 4 uur opkikker o.i.d. en eet graag naturel chips. Maar hier heb ik deze keer ook erg veel trek in

succes het gaat een keertje over
 
larissa veel sterkte zou ik zeggen om te beginnen maar je bent zeker niet de enigste. ik ben 16 weken zwanger al vanaf mijn 8ste week ben ik heel erg misselijk en moet ik continu overgeven ik heb zelfs tot mijn 13de week zo goed als niks binnen kunnen houden alles moest er gewoon uit. afwassen schoonmaken eten maken was totaal uitgesloten, heb ook een heel lage bloeddruk. ik lijd aan maaghernia een soort van reflux en met mijn zwangerschap erbij is mijn maag en slokdarm volledig geirriteerd. mijn zwangerschapskwaaltjes zijn afgenomen maar nu alleen doordat ik lijd aan maagproblemen blijf ik gewoon overgeven en voel ik mij ook heel de dag door misselijk en het ergste is gewoon, ze kunnen niet ingrijpen omdat de medicaties die ik hiervoor gebruik gevaarlijk is voor de baby :)

suggesties om je beter te voelen:

eet kleine porties en vaak genoeg zodat je je maag niet gaat belasten. Vermijdt vettig eten, tomatenpuree, gekruid eten. Ik weet niet of het kan helpen maar als je moeite hebt met eten na het overgeven is krabsla het enigste geweest wat ik niet overgaf :)) zorg gewoon dat je vaak genoeg eet en niet laat in de avond!! ik zou voorstellen om in de avond nog een stuk banaan, warme melk met een koek, yoghurt, cornflakes en zoals ik hiervoor al zei boterham met krabsla of kaas. Vraag ook aan je verloskundige medicijn tegen misselijkheid en voor de rest komt het allemaal wel goed gewoon beetje doorbijten en geduld hebben, vanaf het moment dat je op elke echo je babytje ziet groeien en bewegen helpt die mirakel je wel doorheen je moeilijke tijden geniet ervan zoveel als je kan :))
 
Terug
Bovenaan