Ben ik de enige..?

Ik ben nu 30 weken zwanger van mijn eerste kindje. Alles gaat tot nu toe goed, met de kleine spruit maar met mij ook.
Alleen ben ik nog niet zo bezig met de bevalling, is dit normaal. Ik wordt wel steeds gevraagd of ik niet bang ben voor het hele gebeuren. Maar ik sta er nog niet zo bij stil.
Ik probeer wel wat te lezen over de bevalling, maar jah iedere bevalling is anders.

Is dit normaal ...

Hallo,
Ik ben 30.1 weken zwanger van mijn eerste kindje. Ik sta toch wel veel bij die bevalling stil hoor! Ik probeer op tv en internet zoveel mogelijk bevallingen te kijken maarja.. zoals je al zei iedere bevalling is anders. Ik zie toch wel op tegen dat hele gebeuren en ben er ook nogal mee bezig.
××× Yolanthèèè

Hi,

Het is niet dat ik helemaal niet aan denk. Het is meer dat ik me er niks bij voor kan stellen. Zoals de pijn bijv, ik moet t ervaren om te weten hoe het is. Zo bedoel ik het meer.

Hoi,
Ik was er met de eerste ook niet zo mee bezig. Bewust ook niet, kon ik me er ook geen voorstelling van de bevalling maken. Je weet toch niet hoe het loopt.
Bij de tweede was ik er iets meer mee bezig en zag ik er ook iets meer tegen op, ik wist immers nu wat er ging gebeuren. En inderdaad, elke bevalling is weer anders.

Dat is bij iedereen anders. Ik denk dat de gulden middenweg het beste werkt. Er super veel mee bezig zijn, kan te zijn. Maar er helemaal niet bezig zijn is ook niet alles.
Als ik jou was zou ik wel wat info gaan lezen. Maar daar heb je echt nog alle tijd voor hoor. Als je thuis zit met zwangerschapsverlof dan heb je zeeen van tijd, dus misschien een idee om dat dan te doen. Dan komt het ook dichterbij en wordt het meer realiteit.
Het boek Veilig bevallen van Beatrijs Smulders en Marielle Croon kan ik je echt aanraden.
Verder weet je echt pas wat het is als je het ondergaat. Dus ik zou me er niet te druk over maken.
Groetjes Veerle
Mama van Quinn 22-01

Een tip...ga uit van het ergste...ik dacht toen dat het bij iedereen pijn zou doen...behalve bij mij (je gaat heel raar denken en doen als je zwanger bent...) waardoor het echt heel erg tegenviel....dus zorg dat je al een doemscenario hebt en dan valt het altijd mee...

yvonne

Ja, lijkt me normaal hoor. Iedere vrouw bereid zich toch op haar eigen manier voor op de bevalling. De een gaat op cursus, de ander niet. De een denkt er de hele dag aan, de ander niet. Van een ding kun je zeker zijn: je kindje komt er 'vanzelf' uit of je nou uren voorbereiding hebt getroffen of niet. En zoals je hier vaak hoort, vrouwen in de rimboe bevallen ook 'gewoon'.

Ik zelf zit niet op een cursus, maar doe aan 'zelfeducatie'. Vooral het boek 'Veilig bevallen' vind ik heel fijn. Daar staat eigenlijk alles in. Ik ben voornamelijk nieuwsgierig naar de bevalling. Hoe het zal zijn, hoe lang het zal duren, en zo voorts, maar bang ben ik er niet voor. Ik hou er wel rekening mee dat het heel erg pijn gaat doen, maar ik ben er van overtuigd dat als mijn lichaam er voor gemaakt is om een kindje te krijgen, ik het bevallen ook wel zal overleven.

Groetjes, Marisa

Nou, overleven doe je het echt wel. En alles komt helemaal goed. Maar het is wel heftig, weet je pas hoe en wat als het zover is.
Groetjes Veerle
Mama van Quinn 22-01

Terug
Bovenaan