ben ik de enige... ?

A

Anoniem

Guest
ben ik de enige? : mijn zoontje is bijna 8 weken. een heerlijk ventje, maar het drinken is vanaf het begin al een probleem. bv wou niet , dus na 7 dagen met pijn in mijn hart over op de fles. tijden bleef hij op 40 cc zitten. meer ging er niet in en als dat wel zo was dan ging het er weer uit. nou drinkt hij soms 120 cc, maar vaak blijft het bij 90 cc.
Hij meldt zich netjes om de 3 uur, dus ook s'nachts. dat betekend dus nog 2 nacht voedingen . terwijl hij toch al 10 pond weegt...

nou lees ik hier over 5 voedingen en nachten door slapen. ben ik nou de enige die zo vaak moet voeden ...?
ben heel erg benieuwd.
kijk ook erg uit naar een voeding minder in de nacht, durf nog niet te dromen van nachten door slapen.  
maar wat breekt dat op zeg, ben af en toe zo moe.
Moet er om 7 uur ook gewoon weer uit voor mij dochter die naar school moet.

Ik hoor graag jullie reactie, en misschien wel tips??

groetjes

hoi,

je bent zeker niet de enige hoor.
gelukkig drinkt mijn zoontje genoeg en zaten we een tijdje op 4 voedingen, maar ook hier heeft dat geduurd. de eerste weken zat ik vaak op 11 voedingen per etmaal. ik geef bv. vanaf de 10 weken ging hij gelukkig doorslapen en van de 12 tot 14 weken sliep hij zelfs van 20.30 uur tot 8 uur, maar helaas sinds 2 weken komt hij vaak weer in de nacht en soms zelfs 2 keer. nu kan ik dat gelukkig veel beter aan, omdat ik in het begin ook helemaal brak was. maar het komt goed. het is en blijven babys, en die hebben een eigen ritme. probeer vooral in de middag een dutje te doen, en straks voor je het weet kun je weer lekker doorslapen. dat was met je dochter waarschijnlijk toch ook zo? hier is alles vanzelf gegaan, hij minderde zelf de voedingen en helaas wil hij er nu dus were meer, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het maar tijdelijk is.

succes.

gr floor

Hoi Roosje,

Ik heb helaas geen tips voor je. Ons zoontje Stef is nu 6.5 weken en is uit zichzelf door gaan slapen.  Ik  ben op de 6e dag gestopt met borstvoeding geven, vanaf  zijn eerste flesje  drinkt hij deze goed.  Niet alle flessen gaan altijd leeg, soms laat hij 20 cc staan. Langzaam aan ging hij uit zichzelf steeds langer doorslapen. Toen hij weer wel eerder wakker werd voor zijn nachtvoeding  ben ik de laatste avondvoeding meer gaan aanbieden. Hij dronk een 10 a 15 cc meer en sliep daarna weer langer door. Hij heeft een week ongeveer nog  rond 4.30 u een half flesje (hier was hij tevreden mee en sliep dan weer lekker verder) gehad. Na  dat flesje sliep hij dan weer tot rond 7.30u. Nu slaapt hij sinds hij 6 weken is van  ongeveer 23.00u tot 6.00u.   Het flesje van 4.30 u is hij ineens gewoon over gaan slaan. Nu zit hij op 4 flessen van 135 cc en de laatste fles 170 cc.

Je kunt ze niet dwingen om meer te drinken en/of langer door te slapen. Wij hebben het geluk dat wij 2 kindjes hebben die al snel doorslapen (de oudste sliep met 5 weken door en is dat ook altijd goed blijven doen).

Ik hoop voor jou dat je zoon toch langzaamaan beter gaat drinken en 's nachts langer gaat slapen. Succes meid!

Groetjes,
Susan

Hoi,

Dat dacht ik nou ook al hahah!
Ik geef Milan bv en hij is nu alweer 16 wk. In het begin leek het wel of ik alleen maar aan het voeden was, ook omdat ik altijd nog zo lang daarna bezig was omdat hij dan toch weer moest spugen en ik echt bijna geen slaap kreeg. Gelukkig kan ik er aardig goed tegen op de een of andere manier. Een paar weken geleden ging het aardig, dacht dat ik een aardig ritme had met rond 20.00/20.30 laatste tot zo ongeveer 3.00, maar sinds een week wordt hij weer opeens rond 23.00 wakker, om vervolgens als ik echt pech heb gewoon om de drie/vier uur 's nachts te komen. Ik meot zeggen dat ik nu wel echt moe begin te worden , maar ik hoop dat het weer snel wordt zoals een paar weken geleden, maar over nachten echt doorslapen durf ik ook nog niet te dromen... Lijkt me wel heerlijk, vooral omdat ik ook al bijna moet werken en ik ook hier een peuter heb rondlopen...
Suc6 ermee!
Gr. Esther  

hoi hoi,
hier nog een vermoeide mama. je bent echt niet de enige hoor. ook onze meisjes (bijna 19 weken) zitten nog op 6 (soms zelfs op 7) voedingen van 155 ml per dag. snachts slapen ze de laatste weken soms 4 of 5 uur door. tot mijn grote verbazing gister zelfs 8 uur!!!! ik werd vol verbazing wakker toen het al licht was buiten. hahaha.

ik geeft ze tegenwoordig een flesje 15 minuten voordat ze wakker zullen worden. ze worden gewoon niet wakker als ik ze voorzichtig uit hun bedjes haal,  een flesje geef en terug leg. dan slapen ze weer ongeveer 5 uur door. scheelt een hoop werk aangezien ze normaal snachts weer willen spelen na een flesje en dus helemaal niet willen gaan slapen.

sinds ik overdag op vraag flesjes geef, slapen ze snachts stukken beter. in het begin baalde ik flink dat mijn meisjes niet ook netjes na een paar weken doorsliepen, maar als ze er niet aan toe zijn, is er toch niks aan te doen.
het zal wel zwaar zijn met nog een kleine die om 7 uur op is/moet. ik kan gelukkig 's ochtends bij slapen aangezien de meisjes na hun flesje rond 8 of 9 uur weer 2 of 3 uurtjes slapen.

Groetjes,
Petra

Heey

Nou ik dacht ook dat ik nooit bij 5 voedingen zou komen, maar inmiddels gaan we nu toch richting de 5.
Celeno is inmiddels 12 weken.
Alleen inderdaad die nachten, ben ook wel een beetje jaloers op die moeders met baby's die al met 4 weken doorslapen.
Hier gaat het af en toe erg goed, dan slaapt hij 6 uur achter elkaar door maar ja soms...
Vannacht was het weer raak!
Hij had gister middag/avond heel veel geslapen(niet wakker te krijgen) en toen was het vannacht feest!
Laatste fles half 12 en toen werd hij om 3 uur alweer wakker.
Gerekt tot 4 uur, maar ja dat betekend wel dat ik de hele tijd wakker was.
Toen om 4 uur hem eruit gehaald en meneer keek me aan met een big smile!
tja...
Helemaal klaar wakker, begon nog gezellig te kletsen
Toen hoorde ik hem weer om half 6.
Hoop maar dat het vandaag beter gaat.

xx

8 weken is toch ook nog hartstikke klein? Het duurde bij ons al 5 weken voordat ze fatsoenlijk borstvoeding dronk (toen vloeide er ook heel wat tranen). Maar nu gaat het prima, ze slaapt sinds 12 weken door (ze is nu 18 weken). Maar op de dagen dat ik 11 of 12 keer voedde dacht ik dat we dat nooit zouden bereiken! Nog even volhouden...

hallo,
Hier nog 1tje die om de 3uur zich aankondigt..

half 6    
half 9
half 12
half 3
half 6
half 9
half 12

Gewoon 7voedingen!! van maar liefst 150cc en hij is nu net 6weken oud...

wat ik al wel heb gehad is dat hij 2 keer.. van half 12 tot half 7 heeft doorgeslapen maar dat was het ook bij gebleven!!

Liefs, Manuela

Terug
Bovenaan