ben ik de eningste die geen 20 weken echo wil en dus ook het geslacht niet wil weten????

Hoi meiden,

Ik zit maar heel af en toe op dit forum maar ik zit het zo eens te lezen en zie eigenlijk het meerendeel vanjullie wil graag een 20 weken echo en ook graag weten wat het word.

ik voel mij een beetje zeldzaam worden omdat wij  
GEEN  20 Weken echo willen ( ik kan toch niks met de uitslag)
en we willen zeker niet weten wat het word.

Een pret echo gaan we waarschijnlijk wel doen maar dat is alleen om een kijkje in mijn buik te nemen   maar ik wil dan ook niet weten of het wel of niet gezond is.
maar dat is ieder zijn mening.

ik ben benieuwd  naar jullie gedachte achter de 20 weken echo?

ik ben nu 20 weken zwanger dus op de helft en voel harstikke goed en de baby groeit goed ik heb het alleen nog niet gevoeld maar ikheb geduld.

groetjes van inkie  

Hoi,

wij willen idd wel graag weten wat het wordt, (althans ik, voor mijn man hoeft het niet zo nodig). Ik heb dat heel erg omdat ik me zo ontzettend beroerd voel en me dan een beteje op kan peppen door af en toe gericht al wat kleertjes te kopen...
Wij willen wel graag weten of het kindje gezond is, en zoniet: wat er dan (volgens de arts) aan de hand is. Niet omdat we het dan weg zouden willen laten halen, want dat zouden we nooit doen, (tenzij een arts met 100% zekerheid zou stellen dat de baby behouden zou betekenen dat ikzelf zou komen te overlijden). Maar we willen het wel weten om gewoon voorbereid te zijn: enerzijds kun je dan emotioneel alvast ergens op instellen en je directe omgeving ook, (en die kunnen je dan ook steunen in je verdriet), dan heb je de ergste golf al wat gehad voordat je kindje er is en kun je op dat moment de zorg voor je kindje ook beter aan.
Maar ook fysiek lijkt het me wel handig om voorbereid te zijn op eventuele complicaties. Dat je dan dus weet of je thuis zult bevallen of beter in het ziekenhuis, of je al bepaalde spullen aan moet schaffen, weet ik veel...
Ik moet zeggen dat ik best snap dat je het allemaal niet zo nodig hoeft te weten, omdat je en geslacht niet wilt weten en het kindje hoe dan ook laat komen, maar ik zou je toch wel adviseren om een kijkje te nemen en voorbereid te zijn in het geval er iets fysiek niet in orde is met het kindje...

Waarom wil je geen 20 weken echo?
Ze kunnen op die echo best veel opsporen.   Door te weten wat het kind mogelijkewijs mankeert kunnen ze direct ingrijpen als het geboren is en zo misschien zijn leven redden. Of als het heel ernstig is...zou je dan de 40 weken uit willen zitten wetende dat het kindje geen sec langer erom zal leven?
Ik ben ook niet zo van al het onderzoek hoor. Vlokkentesten, nekploometingen enzo...hoeft van mij ook niet een kindje met down is meer dan welkom. Maar ik zou toch wel willen weten als het kindje echt wat ernstigs mankeert. Maar goed ieder zijn ding

Wij konden niet wachten op de 20 weken echo en dat komt omdat ze bij mijn vorige zwangerschap er toen achter zijn gekomen dat onze zoon Reno* zo ernstig ziek was dat hij alleen maar pijn zou hebben als hij het al zou halen tijdens de bevalling. Hij zou altijd maar geopereerd moeten worden en dan eigenlijk zou hij nog maar leven als een kasplantje wat alleen maar pijn kent. En geloof me dat wil je echt niet. Het was een hele moeilijke keuze maar volgens alle artsen was dit het beste besluit.

Dus voor 100% zeker kun je nooit zeggen dat je de zwangerschap niet af zou breken. Je moet er zelf voor komen te staan. Wij hebben dan verder ook geen testen laten doen, als onze dochter het down-syndroom blijkt te hebben dan houden we net zoveel van haar, alleen een kind op de wereld zetten wat alleen maar pijn kent en altijd in het ziekenhuis zal moeten verblijven met een max. leeftijd van 4 jaar, dat gun ik niemand.

Iedereen staat natuurlijk vrij in zijn keuze maar een 20 weken echo is er dan ook niet om te zien of het een meisje of een jongen is. Dit is natuurlijk wel een leuke bijkomstigheid. En bij een pretecho zijn ze niet gespecialieerd genoeg om te kunnen zien of er iets mis is.

Wij wilde graag een echo laten maken om te kijken of er eventuele afwijkingen zichtbaar waren. Niet om de zwangerschap af te breken, want daar moet ik niet aan denken. Maar vooral voor de veiligheid van de kleine. Als bijvoorbeeld een open ruggetje geconstateerd wordt, is een preventieve keizersnede veeel minder risico dan een natuurlijke bevalling. om maar een voorbeeld te noemen.
Dat we nu het geslacht weten is mooi meegenomen, maar absoluut niet de reden dat wij voor de echo hebben gekozen.

Hoi,

Je bent zeker niet de enige hoor! Ik wil ook niet weten wat het geslacht is.
Dat ze de baby uitgebreid bekijken vind ik prima, je kan maar beter voorbereid zijn als er eventueel complicaties zijn. Bij de baby van een vriendin van mij bleek er een gat in het middenrif te zitten waardoor al zijn ingewanden naar boven geschoten waren. Doordat ze dit van te voren al gezien hadden kon zij in Rotterdam bevallen en werd de baby meteen na zijn geboorte geopereerd. Je moet er niet aan denken  als zij gekozen had voor geen echo en wel een thuisbevalling!
Maar het is ieder voor zich en ik respecteer jouw keuze. Wij zouden er ook niet voor kiezen om de zwangerschap af te laten breken. Stel dat het kindje niet levensvatbaar is dan heb je ruim de tijd om je daar op voor te bereiden, maar ook in deze keuze is iedereen vrij.

Ik hoor ook bij de groep die wel een screeningsecho laat doen en wil weten wat het wordt. Ik heb daar ook zo mijn redenen voor:

Ons dochtertje is de 5 dagen na de geboorte overleden en had meteen al een slechte start. Op een of andere manier heb ik waarschijnlijk al die tijd onbewust gevoeld dat er iets niet goed zat. Ik heb toen vanaf het begin geroepen; ik wil het weten want stel dat ik op de operatietafel terecht kom....helaas is het werkelijkheid geworden en omdat het zo slecht met haar gesteld was hebben ze op dat moment niet kunnen zien wat "het" was. Nou geloof me dan ben je echt blij dat je het wel weet.
Bij mijn zoontje (de eerste) kwam ik er ook vanaf met een spoedkeizersnee en toen wist ik niet wat "het" werd. Dan roep je ook; als ik het maar eerder weet dan de familie.

De screening laten dus echt puur op medische grond maken. Bij de eerste 2 hebben we dat ook niet gedaan en hebben we alleen een pretecho laten maken. Nu doen we het dus allebij. En het is als het ware meer een geruststelling om te weten waar je voor komt te staan.

Claudia  

Hoi Inkie,
Wij weten ook niet wat het wordt, volgens mij al redelijk uitzonderlijk als ik zo het forum lees. De 20 weken echo hebben we wel laten doen. Eigenlijk toe het aangeboden werd niet echt bij nagedacht, gewoon een kans om onze kleine te zien. Maar hoe dichter de echo naderbij kwam hoe meer ik heb nagedacht over de mogelijke gevolgen van de echo. Een zwangerschap wordt toch een stuk minder fijn als je je zorgen maakt over een (mogelijke) beperking bij je kindje.
Uiteindelijk was gelukkig alles goed en was het vooral heel fijn om onze kleine weer eens te zien.
Geniet van je zwangerschap!
Groetjes, Irene

Terug
Bovenaan