Ben ik nou zo'n kluns...

...of hebben er meer mensen problemen met het huishouden???

Als Esther na haar eerste fles terug naar bed gaat, douche ik, ontbijt ik, maak ik haar fruithap, ruim de vaatwasser uit en weer in, ruim de ontbijtzooi op, enz. Tijdens haar volgende slaapperiode lunch ik en aan het eind van de dag kook ik als ze slaapt.
De rest van de tijd is ze dus wakker en hoewel ze in de box ligt, is dat meteen niet leuk meer zodra ik de woonkamer uit loop. Dus qua huishouden kom ik niet verder dan de keuken en de woonkomer schoon te houden! Strijken doe ik nu ook in de woonkamer. Maar ja, ik heb ook nog een bovenverdieping die schoon moet  en wil op mijn vrije dagen ook veel tijd met Esther doorbrengen. 's Avonds ben ik moe en wil ik mijn man ook wel eens spreken dus kom ik niet verder dan een wasje draaien.

Kortom...ik krijg het huishouden gewoon niet gedaan! Toen ik verlof had al niet en nu helemaal niet. Begint ondertussen wel irritant te worden, dus...wie heeft er tips?

Groetjes,

Eveline

Nou je bent echt geen kluns, dan ben ik er ook een!!! hihihihihi
Ik  ben er ook nog niet achter  hoe ik mijn huishouden het beste kan bij houden. Tijd zat maar toch ook weer niet, raar he!!!
Als ik boven bezig ben, leg ik haar  vaak op mijn bed onder haar mobiel. Dat gaat best goed. Maar goed echt tips heb ik dus niet voor je. Misschien heb ik het onder de knie als ze mee kan helpen hihiihi

groetjes Sonja

Ik heb mijn zoontje ook wel in de draagdoek als ik naar een andere ruimte ga. Ideaal, maar flink de duche schoon schrobben lukt op deze manier ook niet..........straks is hij groot genoeg om op mijn rug te zitten......misschien  lukt het dan wel?????????

Anne

Herkenbaar! Kom uiteindelijk tijd te kort. Zeker omdat ik heel veel dingen veel belangrijker vind dan het huishouden. Ach... het is maar zo. De tijd met je kindje komt niet meer terug en het huishouden kan morgen, overmorgen of volgende week ook nog.
Groetjes Veerle

Ik krijg het ook niet voor elkaar hoor. Moet ook nog tussendoor Marielle naar school brengen en halen en tijd aan haar besteden als ze thuis is, haar in bad stoppen of douchen, met haar spelen, eten, haar rotzooi opruimen en dan nog het eigen huishouden. Boven wordt al helemaal niks nee. Zo nu en dan komt mijn moeder even wat achterstallig huishouden doen ;-)

hoi,
bij mij gaat t prima!even nadenken hoe ik dat doe;;
maandag is mijn poetsdag.als boas na zn ontbijt weer slaapt haal ik overal een natte lap over,maak de wc's schoon en stofzuig en dweil.
de keuken sta ik altijd te poetsen onder t koken.evenals planten water geven en vuilniszakken verwisselen.dan sta ik er toch.
als we iets gegeten of gedronken hebben gaat dat spul meteen de vaatwasser in en deze gaat zo'n 2 a 3 keer per week aan.de wasmachine ook.als de was droog is vouw ik het meteen op en leg t in de kast.ik strijk niks.hooguit een keer een blouse of linnen broek,maar dan pas als ik/mn man hem aan wil.
stofzuigen beneden doe ik momenteel wel bijna elke dag want mn honden zijn in de rui,maar dat is 10 minuutjes werk.
verder ruimen we wel altijd meteen alles achter onze kont op.we houden allebei niet van slingerende spullen.
als er op het aanrecht,de tafel of het computerbureau geknoeid word of stof ligt neem ik dat ook meteen af.dus als ik smaandags poets heb ik eigenlijk niet eens zo heel veel werk.de dagen dat ik werk doe ik niks.maar dat zijn er maar 2.verder ben ik ook veel lekker in de tuin bezig en met het verzorgen van mn kipjes en konijn.boas slaapt wel heel veel,dus ik heb de tijd.en als hij wakker is zet ik hem met zn schommelstoel bij me.
groetjes kari

o,je wou ook tips.nou hier komen de mijne:
-drink de hele dag uit hetzelfde glas/beker.smeer je brood op een placemat op t aanrecht,met telkens t zelfde mes(ff afspoelen)scheelt een paar vaatwassers per week!
-niet strijken maar als t uit de wasmachine komt goed uitkloppen voor je t droogt.
-elke was meteen opvouwen en wegleggen en geen bergen laten groeien,dan kom je er noooit meer doorheen.
-plannen!!!zeg tegen jezelf;op ..dag doe ik dit,dit en dat en op ...dag dat.en maak t ook in een keer af,ookal begint esther halverwege te huilen.even afmaken.dan is t ook klaar en zit je er niet meer tegenaan te hikken.
-als je stoffen en bv de badkamer regelmatig doet heb je er ook minder werk aan,mits je dan ook ALLES doet.
ik heb vroeger eens een cursus gehad voor mn studie,omdat ik door de bomen het bos niet meer zag en echt GEK werd.ik heb toen geleerd om te plannen.ik maakte een briefje wat ik op welke dag deed en gaf mezelf een haalbare dosis werk.alleen t briefje gaf meteen al rust.verder 1 ding te gelijk en afmaken.dan is t klaar.de meeste mensen komen in de knoei omdat ze aan alles tegelijk beginnen en niks afmaken.
succeeeeeeessss!!!!!!!!!!!!!!

Terug
Bovenaan