Ben ik nou zo'n kluns...

Ik heb gewoon besloten dat ik het huishouden niet zo belangrijk vind nu, komt wel weer goed. Als het maar een beetje netjes is en een beetje hygiene is ook nooit weg en verder kan het me geen (piep) schelen

Yvonne

Het voordeel van het vierde sprongetje is dat ze interesse krijgen in gebeurtenissen!!
Ik zet hem lekker in zijn wipstoeltje en dan mag hij kijken hoe mama zich aan het uitsloven is. En ondertussen zing ik liedjes voor Joey. Dit doe ik pas sinds twee dagen, hoor, ben benieuwd of ik het volhoud. Want ik werd hoe langer hoe luier, hihi.
Maar zo heb ik net de keuken een beetje gedaan: Joey voor de wasmachine gezet en zelf afgewassen en het fornuis gedaan. Nu slaapt hij en ga ik even het bed verschonen.
x

Hoi Eveline en anderen,

Het is best lastig he huishouden runnen en een baby hebben. Ik zal je zeggen, met twee kids is nog lastiger...... Zodra het beneden schoon is is het zo weer vies, je blijft bezig.

Nu hebben wij een keer in de twee weken een werkster die heel het huis grondig schoonmaakt, ik wilde het nooit maar ik ben echt blij dat ze er is en ik zeg nu HAD IK HET MAAR EERDER GEDAAN.

Als ik wesley alleen heb, kan ik heel het huis in een ochtendje schoonmaken, hij slaapt nog veel en als hij wakker is speelt hij lekker in de box. Als hij wat huilerig wordt ga ik meestal stofzuigen, daar worden ze soms rustig van.

Ik heb zelf nu ook een weekplanning gemaakt. Zodra wesley 's morgens in bed ligt ga ik mezelf aankleden en Thomas moet zichzelf aankleden, dan ruim ik boven alles op, maak even snel de wc en wastafel schoon en ga naar beneden. Maak de keuken schoon de woonkamer en de wc. Ik doe alles 's morgens zodat ik s middags tijd heb om naar buiten te gaan of iets anders te doen. Maar soms schiet het er wel een beetje in hoor, als de kids bijv. ziek zijn.  

Gr. Jeannette

mv Thomas 29-02-2004 en Wesley 19-01-2007

hoi eveline,

ik heb samen met mij vriend een schematje gemaakt wat elke week moet gebeuren en dat verdeeld over 6 dagen (zondag niet!!! dan hebben we lekker rust!)
op ma dan is bv de woonkamer aan de beurt, op dinsdag de badkamer. etc. stofzuigen doen we om de dag en 1 keer per week de boodschappen.

ben ik er overdag neit aan toe gekomen dan gaan we na de afwas even samen een half uurtje aan de gang. dan is het toch gebeurd en zitten we om 8 uur lekker aan de koffie in een (redelijk!!) schoon huis.

en is de woonkamer een keer niet gedaan jammer dan hoor morgen weer een dag of anders volgende week!

en misschien kun je de kleine lekker meenemen in een wipstoel naar de kamer waar je wilt poetsen heeft ze toch wat afleiding van jou! en waarschijnlijk is het ook weer reuze interassant om het plafond van een andere kamer eens te bekijken. haha. tenminste dat merk ik aan thom, zodra we weer in een andere kamer zijn dan heeft hij weer zoveel te bekeijken. dat hij vanzelf wel wat rustigeer wordt.

sterkte ermee.

groetjes Anneke

Hallo!

Tja, het is zo raar.. eigenlijk heb ik best wel tijd, maar toch lukt het niet! Nou moet ik erbij zeggen dat ik al mijn 'vrije' tijd besteed aan mijn werk (eigen zaak). Het vervelende van de dagen dat ik thuis werk ofwel vrij ben, is dat anderen er geen rekening mee houden dat er dingen gedaan moeten worden. Net op het moment dat ik aan de strijk of de poets begin, is er iemand aan de deur of aan de telefoon. Gelukkig helpt mijn man bij veel klusjes en probeer ik tussendoor de klusjes toch enigszins bij te houden. Maar het idee dat het huis lekker schoon is, duurt tegenwoordig een paar uurtjes ipv een paar dagen zoals voorheen. Ach ja, genieten van ons meisje is nu belangrijker!

Groetjes,
Dionne

Hai allemaal,

Ik hecht erg aan een opgeruimd huis (hoewel ik weet dat het eigenlijk onzin is) dus dit is een topic naar mijn hart. Ik krijg het altijd netjes voor elkaar, strijk zelfs de rompers . Echt heel naar en grote onzin. Dit betekent dus dat ik ontbijt aan de strijkplank en soms pas om twaalf uur gedouched en aangekleed ben, want poetsen gaat voor. Ik kan echt heel slecht tegen rommel.

Nou weet ik wel dat ik dus geen goed voorbeeld ben, maar toch wat tips:
- Een of twee keer per week boodschappen doen spaart tijd en geld.
- Was direct wegwerken, kan prima onder CSI/GTST/ATWT of wat je dan ook graag kijkt, als je graag tv kijkt.
- Spullen direct opruimen, dan ziet het er netjes uit, scheelt de helft.
- Zo min mogelijk spullen hebben, je moet ze toch maar onderhouden/schoonmaken etc. Ik ben erg van de Less is more, spullen kosten mij energie. Dus: een jaar niet gebruikt? Weg ermee!!!! Kijk wat het je kost als je 't toch weer terug moet kopen (emotionele waarde is natuurlijk wel heel belangrijk).
- Ontbijten bij internet --> sla je twee vliegen in'één klap!!

Maar ik probeer mijn best te doen iets minder neurotisch te doen hoor, want als Lotta straks gaat kruipen hou je 't tpch niet schoon. Bovendien is er en hele hoop veel belangrijker dan een schoon huis natuurlijk.

Gr Irene

Hallo moeders,

Ik krijg de normale huishouden-dingetjes wel gedaan: stofzuigen, de was, de vaat en af en toe een natte lap over alles. maar de extra dingetjes daar kom ik niet aan toe. Zo  moet de koelkast hoognodig eens gesopt worden, de ramen, de vloer gedweild, keukenkastjes  enzovoorts. Ik had  tijdens de zwangerschap best wat meer kunnen toegeven aan de nesteldrang, haha!

Maar nou moet ik toegeven dat ik ook gewoon geen zin in heb in die dingen en liever een boek lees, tv kijk of internet.

en oh ja, hier wordt ook niks gestreken (tenzij het nodig is, maar dan ook voor gebruik en manlief doet dan zijn eigen spul)!! Ben blij dat ik niet de enige ben,hihi.

Als ik kijk hoeveel tijd vriendinnen van me daar mee kwijt zijn, ben ik blij dat ik dat niet hoef van mezelf.

Terug
Bovenaan